Seimas palaiko siekį atkurti Šventosios jūrų uostą – šiai idėjai ką tik pritarė Ekonomikos komitetas. Šalies jūrinei laivybai svarbų uostą numatyta atstatyti 6 etapais, kurių svarbiausias ir brangiausias – pirmasis.
Ekonomikos komitetas parlamentinės kontrolės tvarka, dalyvaujant Palangos miesto savivaldybės merui Šarūnui Vaitkui, Palangos miesto savivaldybės administracijos ir Susisiekimo ministerijos atstovams, neseniai aptarė padėtį atkuriant Šventosios jūrų uostą. Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė apibūdino Šventosios jūrų uosto atkūrimo etapus, supažindino su jau atliktais darbais. Palangos miesto meras Š.Vaitkus akcentavo atkuriamo Šventosios jūrų uosto svarbą. Tai, pasak jo, būtų itin reikšmingas objektas gerinant pramoginės laivybos infrastruktūrą šalyje. Be to, Vakarų Lietuvos regionui atkuriamas uostas reikšmingas ne tik ekonominiu, bet ir socialiniu, turizmo plėtros požiūriu, sukuriant reikiamą infrastruktūrą priekrantės žvejams.
Ekonomikos komiteto nariai pritarė siekiui atkurti Šventosios jūrų uostą ir pasiūlė Vyriausybei Šventosios valstybinio jūrų uosto atstatymą įtraukti į Vyriausybės priemonių planą; taip pat pasiūlyta Vyriausybei išnagrinėti galimybę uosto atstatymui panaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų, o prireikus, – ir valstybės biudžeto lėšas.
Įgyvendinus visus 6 šio uosto statybos etapus, vidiniame baseine būtų įrengtos 4 metrų gylio krantinės jachtoms, žvejybiniams laiveliams bei nedideliems laivams. Taip pat būtų išnaudojama akvatorija. Pirmasis statybos etapas – molų statyba ir farvaterio gilinimas – pats svarbiausias. Remiantis sumanymu, būtų įrengtas 643 m ilgio pietinis molas, 438 metrų ilgio šiaurinis molas bei 6 metrų gylio avanuostas tarp jų. Molų statybai prireiktų apie 40 mln. eurų.
Pav.: Šventosios uosto galimybių studijos vizija (VšĮ „Eurokonsultantų grupė“ ir „Sweco Lietuva“).
Parengta pagal Vyriausybės ir PILOTAS.LT informaciją.
du
( 2021-01-29 )
Pagaliau gera žinia iš Seimo!!! Pagaliau turėsime antrą jūrų uostą!