Klaipėdos uosto radiolokacinės kontrolės sistemos bokšto Smiltynėje architektūros konkursą laimėjo koncepcija „Gyvas“. Šios architektūrinės idėjos autoriai bokštą traktavo kaip vietoženklį, kuris įsilietų į vietos gamtinį kraštovaizdį.
UŽTIKRINS DIDESNĮ LAIVYBOS SAUGUMĄ
Kaip praneša Valstybinė Klaipėdos jūrų uosto direkcija, su konkurso 1-osios vietos laimėtoja AB „Panevėžio statybos trestas“ (PST) jau pasirašyta šio Klaipėdos uosto laivybos saugumui svarbaus statinio projektavimo sutartis.
Laimėjusios konkursą architektūrinės koncepcijos pagrindinė idėja – „gyvas“ 30 metrų aukščio statinys, darniai įsiliejantis į pušynų horizontą. Pagal uosto bendrąjį planą Laivų eismo tarnybos radiolokacinės kontrolės sistemos bokštą yra numatyta statyti Smiltynėje, prie Naujosios perkėlos.
„Laivų eismo tarnybos radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas Smiltynės pusėje yra būtinas norint užtikrinti dar didesnį laivybos saugumą. Į uostą atplaukiančių laivų parametrai didėja, ir mes privalome garantuoti saugų jų įvedimą. Džiaugiamės, kad pavyko rasti sutarimą su visomis institucijomis ir sėkmingai judame šio svarbaus statinio atsiradimo link, o savo architektūrine išraiška jis, tikimės, puikiai įsikomponuos į Kuršių nerijos kraštovaizdį“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Vienas iš konkurso reikalavimų buvo tas, kad radaro bokšto architektūrinė išraiška kuo labiau derėtų su Kuršių nerijos nacionalinio parko kraštovaizdžiu, kitas reikalavimas – kad radaro bokšto architektūrinė išraiška ir konstrukcija butų suvokiami kaip orientyras, žymintis UNESCO Pasaulio kultūros ir gamtos paveldo teritoriją.
BOKŠTO AIKŠTELES IŠDĖSTĖ PAGAL PUŠIES LAJAS
Kadangi senųjų pajūrio pušynų fragmentų likę nedaug, pasak konkursą laimėjusio projekto „Gyvas“ autorių (AB „PST Projektavimo biuras“), „statiniu lyg užpildoma tuštuma, formuojama natūrali harmonija – bokšto aikštelės projektuojamos žvelgiant į pušies lajų išdėstymą“. Jų fasade numatoma sukurti medžio vainikų atkartojimą, o aikštelių laikančiosios konstrukcijos, anot autorių, iš paukščio skrydžio sukurs tarsi voro nuaustus fragmentus. Pagrindinių konstrukcijų profiliai, kildami į viršų, liaunėja ir taip primena medžio kamieno siluetą. Įrangai reikalingi konteineriai pristatomi bokšto šonuose, pavaizduodami tvirtas šaknis birioje smėlio dangoje.
Konkursines architektūrines koncepcijas vertino komisija, kurią sudarė Klaipėdos miesto savivaldybės, Kuršių nerijos nacionalinio parko, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos, Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos atstovai bei Uosto direkcijos darbuotojai.
Vadovaujantis konkurso sąlygomis, pirmos vietos laimėtojui atitenka 5.000 Eur premija. Su laimėtoju pasirašyta sutartis dėl projektinių pasiūlymų, techninio projekto parengimo ir projekto vykdymo priežiūros.
Bokšto architektūros idėjų konkursui iš viso buvo pateikti 4 darbai, tačiau 2 projektai buvo atmesti dėl konfidencialumo pažeidimų. Konkurse 2-ają vietą užėmė VšĮ „Studija 501“ projektas „Kopa“, kurio autoriams paskirta 3.000 Eur premija.
Parengta pagal praneša Valstybinė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos informaciją.
Titulinis pav.: Klaipėdos uosto radiolokacinės kontrolės sistemos bokšto Smiltynėje konkursinis projektas „Gyvas“ (arch. AB „PST Projektavimo biuras“), 1-oji vieta.
REDAKCIJA APGAILESTAUJA, kad nenurodė konkurso laureatų autorių pavardžių, kadangi šios publikacijos pirminis šaltinis tokių duomenų nepateikė. Būtume dėkingi už pagalbą nustatant konkursinių projektų autorių asmenybes.
Uosto direkcijai
( 2021-01-21 )
O kur architektų pavardės? AB „PST projektavimo biuras“?