Tarptautinėje dizaino parodoje „Virtual Design Destination“ dalyvaus kuruotos dizaino kolekcijos iš 14 šalių. Tarp jų – ir Audronės Drungilaitės sudaryta konceptualaus dizaino kolekcija.
VIRTUALIAI EKSPONUOS PER 200 DIZAINO KŪRINIŲ
Londono dizaino festivalio metu (rugsėjo 12–20 d.) virtualioje tarptautinėje dizaino parodoje „Virtual Design Destination“ dalyvaus ir Lietuvos konceptualus dizainas. A.Drungilaitės sudarytoje kolekcijoje bus pristatyti Agnės Kučerenkaitės, Barboros Žilinskaitės, Evelinos Kudabaitės, Etc.Etc. Studio (Inesa Malafej ir Arūnas Sukarevičius), Marijos Puipaitės ir Vytauto Gečo, Monikos Gediminaitės, Severijos Inčirauskaitės-Kriaunevičienės kūriniai.
Projektą organizuoja skaitmeninė dizaino galerija „Adorno“, bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros institutu ir Lietuvos kultūros atašė Jungtinėje Karalystėje Juste Kostikovaite.
Virtualus lietuviškosios kolekcijos turas su gidu vyks rugsėjo 17 dieną (ketvirtadienį) 17 val. Lietuvos laiku.
Parodoje „Virtual Design Destination“ taip pat dalyvaus kuruotos dizaino kolekcijos iš Belgijos, Danijos, Estijos, Suomijos, Islandijos, Prancūzijos, Rumunijos, Latvijos, Norvegijos, Lenkijos, Ispanijos, Švedijos ir Nyderlandų. Iš viso bus pristatyta daugiau nei 200 dizaino kūrinių.
AMŽINAS ŽMONIŲ SUSIDŪRIMAS SU GAMTA
Lietuvos dizaino kolekcija „Lenktynės su gamta“ (angl. Race with Nature) atspindi amžiną žmonių ir gamtos susidūrimą. A.Drungilaitės sumanyta parodos scenografija pasakoja ypatingo kraštovaizdžio istoriją apie 1675–1854 m. Kuršių Nerijoje užpustytus keturis kaimus ir dvejas kapines. Kopų peizažas be perstojo transformuoja ir įtraukia dizaino objektus, kurie simbolizuoja urbanizuotą pasaulį. Estetinis prieštaringų reiškinių sugretinimas leidžia stebėtojams tapti socialinių komplikacijų liudininkais, stebėti, kaip materialus objektas gali įsiterpti į natūralią aplinką.
Virtuali galerija ADORNO visuomet siekė taikyti naujausias technologijas. 2020 metų pradžioje galerija išvystė trimačių objektų skanavimo programėlę, kuri padeda dizaineriams nesudėtingai ir greitai skaitmenizuoti darbus pasitelkiant mobilųjį telefoną.
Lietuvos dizainerių darbų kolekcijos kuratorė A.Drungilaitė atskleidžia: „Nuoširdžiai pasakius, iki šiol virtualias parodas vertindavau šiek tiek skeptiškai – joms dažnai trūksta interaktyvumo, objektai atkuriami ne realistiškai, prarandamas ryšys su kūrėjais. ADORNO virtuali galerija akį pirmiausia patraukė aukšto estetinio lygmens darbais. Virtualios parodos „Naujos realybės” koncepcija tikrai aktuali, organizatoriai turėjo aiškias vizijos sudedamąsias dalis: tarptautinį pripažinimą pelnę kuratoriai, unikali scenografija, mažatiražiai dizaino objektai, video interviu su dizaineriais, prestižiniai medijų kanalai. Projektas akivaizdžiai užprogramuotas sėkmei!“, – teigia kuratorė.
GAMTA KAIP KONKURENTĖ IR KAIP ĮKVĖPIMAS
Dizainerių A.Sukarevičiaus ir I.Malafej „Naïve“ kėdė atspindi pandemijos dienomis suaktyvėjusį elektroninės prekybos bumą. Ši kėdė lengvai išrenkama ir telpa į picos dydžio dėžę, todėl yra itin lengvai transportuojama. M.Puipaitės ir V.Gečo sukurta kolekcija „Envisioned Comfort“ atkartoja žmogaus kūno linkius ir kuria įsivaizduojamo patogumo įspūdį, asocijuojasi su patogiu kasdieniu gyvenimu – prabanga, rafinuotu skoniu ir švara. Toks patogumas yra priešprieša gamtinei aplinkai, kurios žavesys slypi netobulume, natūralume ir purve. Veidrodyje ir žvakidėse „Raitūnai“ naudojamas gipsas yra gamtos motyvų klasikinio interjero dekoro elementas, kuris kontrastuoja su preciziškai išpjautu veidrodžių ir metalu.
B.Žilinskaitės šviestuvas „Sunday Light Mirror“ atspindi aplinką, imituoja dienos šviesą ir dirbtinai kuria saulės zuikučius. Šis objektas puikiai siejasi su „Naujos realybės“ tema, nes pabrėžia žmogaus amžiną norą pažaboti gamtą. Kitas dizainerės objektas – konceptuali vaza „Afterwards“ yra sukurtas ritualas, kuris skatina siekti savo tikslų žaidžiant su gamtiška gyvybe – augalu. Iš metalo pramonės atliekų sumaišyta glazūra dengta porcelianinių indų kolekcija „Ignorance is Bliss“ yra tarsi tylus atsiprašymas gamtai, siekiant kompensuoti žmogaus ūkinės veiklos daromą žalą. S.Inčirauskaitės-Kriaunevičienės kilimai „Repeated“ simbolizuoja kolektyvinę atmintį, skirtingų žmonių gyvenimo istorijas, kurios susijungia viename objekte. Siuvinėto kibiro šviestuvas yra puikus gamtos įkvėptų amatų pavyzdys.
Grublėto paviršiaus M.Gedrimaitės vaza – natūralaus ir netradicinio grožio pavyzdys, kuris retai sutinkamas nupoliruotoje urbanistinėje aplinkoje.
Parengta pagal Lietuvos kultūros instituto informaciją.
Titulinė nuotrauka: Lietuvos dizaino kolekcija „Lenktynės su gamta“ (angl. Race with Nature)

„Envisioned Comfort“ krėslas (diz. M.Puipaitė, V.Gečas)

Veidrodžiai (diz. E.Kudabaitė)

Vaza (diz. M.Gedrimaitė)

Kėdė „Naïve“ (diz. A.Sukarevičius, I.Malafej)

Šviestuvas „Sunday Light Mirror“ (diz. B.Žilinskaitė)

Siuvinėtas šviestuvas (diz. S.Inčirauskaitė-Kriaunevičienė)

Lietuvos dizaino kolekcijos „Lenktynės su gamta“ kuratorė Audronė Drungilaitė