Jau rytoj Kaune – išskirtinė proga apsilankyti viename įspūdingiausių šalies inžinerinių statinių – geležinkelio tunelyje. Renginio lankytojams įspūdį dar labiau turėtų sustiprinti spektaklis, sukurtas atskleisti šio statinio istoriją specialiaisiais garso efektais, šviesomis ir meninėmis vaizdo projekcijomis.
Gegužės 22 dieną (trečiadienį) nuo 10 val. „Rail Baltica Lietuva“ kviečia apsilankyti 1861 metais pastatytame Kauno geležinkelio tunelyje. Tai – vienas seniausių veikiančių tokių statinių Europoje bei vienintelis iki šiol veikiantis Baltijos šalyse.
Renginio metu į tunelį lankytojų grupės ir pavieniai lankytojai bus įleidžiami kas 10 minučių. Iš Kauno geležinkelio stoties autobusų aikštelės kursuos specialiai pažymėti autobusai, kurie nuveš į parodos vietą. Renginys yra nemokamas.
Inovatyvi ekspozicija, išsidėsčiusi per visą tunelio ilgį, siekiantį 1280 metrų, veiks tik 16 valandų. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, įgyvendinant projektą „Rail Baltica“, tunelyje laikinai stabdomas traukinių eismas, tad jau kitą dieną, gegužės 23-ąją, jame plušės rangovai – prasidės europinio geležinkelio statybų darbai.
Įėjimas į parodą – nuo Kauno geležinkelio stoties (įėjimas į teritoriją prie Viaduko stotelės), o išėjimas Palemono pusėje. Ekspozijos ilgis – šiek tiek daugiau nei 1 km. Tunelio pabaigoje Palemono pusėje nuorodos rodys kelią iki visų parodą aplankiusiųjų laukiančių nuolat kursuosiančių autobusų, kurie visus nemokamai nuveš į Kauno traukinių stotį.
P.S. Net esant šiltam orui lankantis parodoje rekomenduojama turėti megztinį ar kitą šiltesnį rūbą – temperatūra tunelyje keliais laipsniais žemesnė nei lauke.
Kauno geležinkelio tunelis (inžinierius S.Kerbedis) išraustas 30 metrų aukščio kalvoje po Aukštųjų Šančių gyvenamuoju rajonu. Tunelio aukštis – 6,6 m, plotis – 8,8 m, ilgis – 1.285 m. Didesnė šio tunelio skliauto dalis yra trijų plytų storio, o mūras pastorintas tik tose vietose, kur to reikalavo grunto slėgimas. Tunelis 820 m yra tiesus, o likusi dalis –1.000 m spinduliu besisukanti kreivė. Tunelio skerspjūvis – pasagos formos.
Po traukinių avarijos 1964 metais tunelyje vietoj dviejų paliktas tik vienas geležinkelio kelias. 1975 metais jis buvo elektrifikuotas. 1996 metais šis statinys įtrauktas į LR kultūros paveldo registrą. 2009 metais įgyvendinta tunelio rekonstrukcija, įdiegtos modernios inžinerinės technologijos ( inž. COWI, „Niras“). Po rekonstrukcijos tunelyje traukiniai galėjo judėti 83 km/h greičiu. Poryt – gegužės 23-ąją – Kauno geležinkelio tunelyje prasidės europinio geležinkelio statybų darbai. Viso geležinkelio ruožo Kaunas-Palemonas rekonstrukciją baigti žadama 2020 metais.
Parengta pagal „Rail Baltica Lietuva“ ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: Wikipedia.
ser
( 2019-05-23 )
patiko paroda …saunuoliai
ser
( 2019-05-23 )
https://www.youtube.com/watch?v=EcXD_dq8_Vk