Vilniaus metro entuziastai šiandien švenčia – LR Seimas pagaliau legalizavo šią šalyje naują transporto priemonę. Diskusijos dėl metro įteisinimo Lietuvoje truko daugiau nei dešimtmetį…
Kaip skelbia Seimas, už Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą balsavo 62, prieš buvo 6, susilaikė 31 Seimo narys. Priimtu teisės aktu sudarytos teisinės sąlygos naujos specialios viešojo transporto sistemos – metropoliteno – įgyvendinimui.
Įstatymas priimtas siekiant gerinti investicijų aplinką, inovacijų diegimą į viešąjį transportą; vadovaujantis Europos Komisijos raginimu veiksmingai spręsti transporto keliamų spūsčių ir ekologines problemas bei, naudojant kuo mažiau žalos aplinkai darantį transportą, pagerinti Lietuvos miestuose gyvenančių žmonių gyvenimo sąlygas.
Įstatyme nustatytas metropoliteno sistemų planavimas, metropoliteno sistemos projekto įgyvendinimas, Vyriausybės, savivaldybių, kuriose įgyvendinami metropolitenų projektai, investuotojo ir metropolitenų projektų įgyvendinimo bendrovių funkcijos ir tarpusavio santykių bendrieji principai.
Metropolitenų projektai galės būti įgyvendinami pagal pasirinktą jų įgyvendinimo būdą: savivaldybės ar jos kontroliuojamos įmonės vykdomas projektas; valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutarties pagrindu; koncesijos pagrindu.
Metro projekto autoriai įsitikinę, jog Vilniuje nusprendus tiesti metro, ne tik sumažėtų spūstys mieste, bet ir būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms. Paskaičiuota, jog 7 kilometrų ilgio metro statyba kainuotų apie 300 mln. eurų, o statybos truktų – 3 dešimtmečius.
Vis dėlto vyriausiasis sostinės architektas Mindaugas Pakalnis bei daugelis kitų urbanistikos specialistų laikosi nuomonės, kad įrengti Vilniuje metro kol kas nėra tikslinga. Didžiausia to priežastis – ne linijinė, bet išdraikyta miesto urbanistinė struktūra. Vilniaus metro idėją komiška laikė ir ankstesnis sostinės meras Artūras Zuokas, pats palaikęs tramvajaus sumanymą.
Parengta pagal LR Seimo ir PILOTAS.LT informaciją.
Nuotrauka: ©PILOTAS.LT
edita
( 2024-07-08 )
Nuostabu. Bet kokiais metais prasides statybos.
Vilkas Geležinis
( 2018-10-16 )
Puikus pavyzdys, kai net kvailiausia idėja, visų profesionalų kompetetingai palaidota, gali tapti įstatymu. Tereikia pakankamo kiekio neapykantos dvasios visuomenėje. Ir štai nekenčiami miestiečiai turės susimokėti taip, kad maža nepasirodys.
Na, o kaip mes keršysim kaimui?
JPN
( 2018-10-16 )
Manau, be reikalo jaudinatės-Vilniaus metro pinigų Lietuvos biudžete, manau, visada užteks. O kaimas galės sau gyventi su vieną kartą per savaitę pravažiuojančiais autobusais ir avtolavkomis. Čia jums ne Olandija ,kur kaime Oude Friesche Jenever yra žymiai pigesnis,negu mieste, čia Lietuva.
JPN
( 2018-10-09 )
Gal geriau įrengti greitojo traukinio liniją Vilnius-Kaunas-Klaipėda su 350 km per val. važiuojančiais traukiniais? Berods Kinijoje 94 km atstumą tarp Šanchajaus ir Sudžou (miestai iš esmės suaugę į dipolį) stočių traukiniai Fuxing Hao nuvažiuoja per 23 minutes.
Kalvis
( 2018-10-09 )
Pagaliau,tai bus vienintele užuoveja evakuacijos atveju.