Kauno fotografijos galerijoje bus pristatyti 2 nauji Romualdo Požerskio fotografijų albumai: „Neramūs keliautojai“ bei „Pergalės ir pralaimėjimai“. Šios dvi knygos – tai glaudžiai tarpusavyje susiję, ankstyvąją žymaus fotografo kūrybą pristatantys leidiniai.
ASMENINIS ALBUMAS, DIENORAŠTIS, FILMAI
Sausio 10 dieną (trečiadienį) 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje bus pristatyti fotomenininko R.Požerskio fotografijų albumai „Neramūs keliautojai“ bei „Pergalės ir pralaimėjimai“. Renginyje dalyvaus R.Požerskis ir T.Pabedinskas.
Abi knygas vienija XX a. aštuntojo dešimtmečio laikotarpis, kuriame buvo sukurtos publikuojamos fotografijos, ir bendra motociklizmo tema, į kurią autorius kiekviename leidinyje žvelgia iš skirtingų perspektyvų. Betarpišką santykį su fotografijose įamžintu laikotarpiu padės atrasti kartu su fotografijomis eksponuojamas R.Požerskio jaunystės dienoraštis, mėgėjiški filmai ir fotografo bendražygių asmeniniai nuotraukų albumai.
Knygoje „Neramūs keliautojai“ pristatomos 1971-1975 m. R.Požerskio bei jo jaunystės draugų asmeninio albumo fotografijos ir autoriaus to meto dienoraščio fragmentai. Praėjusio amžiaus 8-ojo dešimtmečio pirmojoje pusėje R. Požerskis, jo bendramokslis Virgis Lankas, pusbrolis Petras Pocius ir Zenonas Langaitis motociklais keliavo po Lietuvą, kartais išsirengdavo ir į tolimesnes keliones, pavyzdžiui, Taliną. Jaunieji motociklininkai tuomet savęs nesiejo nei su baikerių judėjimu, nei su Kaune gyvavusia hipių bendruomene. Tačiau kelionės, laisvė, kartais romantiška, o kartais dramatiška patirtis kelyje buvo neišvengiamai susiję su tuomete alternatyvia Vakarų kultūra ir jos maištinga dvasia.
PSICHOLOGINĖ VARŽYBŲ ATMOSFERA
Albume „Pergalės ir pralaimėjimai“ publikuojamos 1974-1976 m. sukurtos R.Požerskio ankstyviausios to paties pavadinimo serijos fotografijos. Jose tęsiama panaši tema – nuotraukose įamžintas motokrosas. Tačiau šioje serijoje vyrauja jau ne spontaniškas akimirkos fiksavimas asmeniniam albumui, o apgalvoti kūrybiniai sprendimai bei siekis sukurti vieningą fotografijų ciklą. Čia atsiskleidžia savita autoriaus pasaulėžiūra ir kūrybinis braižas, netrukus leidęs tapti Lietuvoje ir pasaulyje žinomu fotomenininku. Fotografijose siekiama užfiksuoti ne fizinį veiksmą, o psichologinę varžybų atmosferą. Svarbiausia šio serijoje – žmogaus vidinio pasaulio atvėrimas dabarties akimirkos atvaizde. Įvykio kontekstas R.Požerskio fotografijose svarbus tik tiek, kiek jis leidžia atskleisti žmogaus dvasinę būseną, kurią fotografas stengiasi įamžinti kuo mažiau kišdamasis į fiksuojamą situaciją, išlikdamas neutraliu stebėtoju.
Parengta pagal Kauno fotografijos galerijos informaciją.
Pav.: Kauno fotografijos galerija.