Šiandieną Kaunui bus viešai (?!) pristatytas neeilinis projektas: Sveikatingumo, kultūros ir užimtumo kompleksas Perkūno al.5. Nieko negirdėjote…? Neskubėkite kaltinti savęs išsiblaškymu. Apie projekto pristatymą negirdėjo niekas.
V.Matijošaičio savivaldybės vieši projektų pristatymai būna dviejų tipų: su pompa arba su vakuumu.
Kai statomos furšetinės palapinės, surenkami matyti kauniečiai, Kaune užauginti įvairiausio kalibro politikai ir suvažiuoja visi įmanomi objektyvai – aišku, kad projektą gaubianti pompastika skirta garsinti Kauno vardą ir potenciją.
Tuo tarpu, kai vienintelis skelbimėlis apie viešą projekto pristatymą visuomenei įkišamas Kalėdų išvakarėse į labirintinį savivaldybės tinklapį, nesunku suvokti – šį kartą tikslingai suplanuotas vakuumas.
KODĖL SPORTO CENTRO PROJEKTĄ GAUBIA INFORMACINIS VAKUUMAS?
Vakuumas – patogiausia terpė projekto stūmimui. Niekas nežino, niekas nesidomi, niekas neklausinėja, niekas nediskutuoja, niekas projektui netrukdo judėti link investicinio išsipildymo džiaugsmo…
Ypač, kai projektas turi akivaizdžių transportinių, funkcinių ir architektūrinių problemų, su kuriomis nesugeba susidoroti nuo pat pradžios. Nes sudėtingas Kauno miesto savivaldybės I-ojo Žaliakalnio kultūrinio draustinio kontekstas yra tiesiog per ankštas ir negali tokių parametrų objekto (15.000 vietų stadionas ir 5.000 vietų halė) priimti ir sudaryti sąlygas normaliam jo funkcionavimui.
Matyt dėl šios priežasties projektas nebuvo netgi svarstytas Kauno architektų ir urbanistų taryboje.
BIUROKRATINIAI LOZUNGAI VIETOJ SPRENDIMŲ
Dėl šios priežasties projektas, greičiausiai, neturi ir jokio erdvinio maketo, kas yra privalomai būtina, sprendžiant urbanistinius erdvės formavimo uždavinius. Jau nekalbant apie kompiuterinį 3D modeliavimą ir vizualizacijas.
Nepaisant paminėto, Kauno savivaldybininkai šiandien nerausdami deklaruoja, kad parengtų „Sveikatinimo, kultūros ir užimtumo komplekso Perkūno al.5“ projektinių pasiūlymų paskirtis yra triguba: „1) Išreikšti statytojo sumanyto projektuoti statinio architektūros ir kitų sprendinių idėją; 2) Informuoti visuomenę apie numatomo statinio projektavimą; 3) Specialiems architektūros reikalavimams nustatyti.“
Projekto svarstymas: šiandieną, sausio 10, 17:30, Kauno savaivaldybėje (Laisvės al.96), kabinetas 108.
Kauno savivaldybės įmonės „Kauno planas“ projektas. (projekto vadovas Vilius Paipalas, įmonės direktorius Raimundas Labutis).
!
( 2018-01-18 )
…….Purple haze, all in my brain
Lately things they don’t seem the same
Actin’ funny, but I don’t know why
Excuse me while I kiss the sky
Purple haze, all around
Don’t know if I’m comin’ up or down
Am I happy or in misery?
What ever it is, that girl put a spell on me………
Jimi Hendrix
gif
( 2017-01-13 )
super! man patinka kavenskos diskusijos. suspardom merijos oponenta ir musu tiesa laimi automatiskai!
pirmyn i provincija marozeliai!!!
Justas
( 2017-01-12 )
Pagal visa logika:
1) Neleidžiam restauruoti stadiono (ir labai dažnai miesto centro projektu) nes vis viskas blogai
2) Pasitaikius progai rašome koks apleistas stadionas, miesto centras ir pan
3) Kartojam 1) ir po to 2)
??? Tikrai??? Really? 😀
O siaip tai labiausiai prieštaraujam nes akivaizdžiai straipsnio autoriui gaila, kad (teisingai rašo komentatorius) 4-5 val per metus bus užstatytas jo įvažiavimas ir bus daug mašinų gatvėse (o, ne…)
Kažkaip… pigiai ir siauraprotiskai. Nejaugi visas mūsų suvokimas ir protas baigiasi ties mūsų durų slenksčiu arba mūsų nosimi?
Užpelkis
( 2017-01-12 )
O kodėl prie 100 tūkst. Santjago Barnabeu Madride yra tik 2 tūkst. parkavimo vietų ? Jūs, Dubauskai, mąstote „prekybcentriniais“ vaizdiniais. Jums Delfis suklijavo tokį pasaulėvaizdį, jūs tokiame ir gyvenate – prekybcentris, o aplinkui kiek akys užmato asfaltuota aikštelė. Tai, koks, jūsų visų panašiai mąstančių nuomone, šio stadiono likimas ? Jis turi naturaliai sugriūti, nes nėra kur geldų parkuoti ? Ne. Stadionas čia bus ir žmonės iš visos Lietuvos važiuos čia futbolo žiūrėti. O jūs galėsit įsitvėrę laikytis tu savo STR-ų, kuriuos kurpia „žmonės futliaruose“.
dubauskas
( 2017-01-13 )
Mielas Užpelki, pasaulyje yra visokių stadionų ir visokių transportinių sprendimų. Bet nėra nė vieno FIFA kategorijos stadiono, kuris neturėtų jokio transportinio sprendimo.
Pagaunat mintį?
Turi būti sprendimo variantas (eismo organizavimo projektas), išrinktas galbūt iš kelių alternatyvų, kuris užtikrintų funkcinį stadiono veikimą.
Kaip suprantu, Kauno meras jo neturi.
O jeigu kartais turi, tai nesuprantu, kodėl tada to projekto neparodo?
Užpelkis
( 2017-01-12 )
Kada žmonės žinos, kad parkavimo vietų yra tiek ir tiek šalia stadiono, tai ir statys automobilius toliau nuo stadiono. O kaip iki šiol stadionas funkcionavo ? Dar prieš 10-15 metų esamas stadionas buvo pilnas per rungtynes su Italija (2001-09-01), su Vokietija (2002-09-07), su Škotija (2003-04-02), su Liverpuliu 2005 m. Aš praktiškai nė vienų rinktinės rungtynių nuo 1992 m. nesu praleidęs ir žinau kas vyko prie Vilniaus, Kauno ar Marijampolės stadionų. Tarybiniais laikais po 18 tūkst. į Vilniaus Žalgirio stadioną susirinkdavo ir problemų nebuvo. Žmonės futbolo eina žiūrėti, o ne apie kažkokį parkavimą galvoja. Be to rinktinė per metus tik 2-3 rungtynes namuose žaidžia. Kur jūs matote problemą, kad porą kartų metuose apie 4 val. žmonių bus daugiau aplink stadioną. Baikim mąstyti „prekybcentrinėmis“ sąvokomis. Ir kas tie „STR“-ai ? Kas juos sukūrė ? Gal dievai ? Ne, ne dievai, o ministerijos biurokratai, kurie kas du metus juos atnaujina ir vis „tobulina“ nesąmonių prirašydami, nes priešingu atveju negalėtu pateisinti savo parazitavimo ministerijoje. Juk biurokratija – tai XXI a. maras ir dėmėtoji šiltinė viename. Pats darbe susiduriu su tais STR-ais ir žinau visą tą „trachamundiją“… Stadionas privalo būti rekonstruotas, o Kauno ir Lietuvos gyventojai privalo turėti galimybę stebėti užsienio rinktinių žaidimą Kaune. Nes šio stadiono vieta yra ideali stadionui: miesto ir Lietuvos centras, toliau nuo judrių gatvių, šalia Ąžuolynas, ir čia pirmojo Lietuvos stadiono vieta.
vaizganto g
( 2017-01-12 )
Mielas zmogau, siandiena hale ir stadionas turi apie 120 parkavimo vietu. Kas darosi, kai jos uzsipilido? Elementaru, visi stato visur. Aplinkinese gatvelese, kiemuose, ant pravaziavimu, ant zoles. Ka daro policija? Nieko nedaro, nes pazeidimai masiski, gaila laiko ir energijos. Ka daro savivaldybe? Nieko nedaro, nes uzsiemusi patrigubinti mineta problema nauju projektu. Linkejimai Vilniui!
dubauskas
( 2017-01-12 )
Jūsų humanitarinei galvai, gerbiamas Užpelki, atrodo yra neįmanoma suprasti, kad kiekvienas nacionalinis standartas, STR irgi, yra grindžiamas patirties ir inžinierinės logikos. Tai nacionalinio susitarimo reikalas. Todėl parkavimo vietų dydis, jų skaičius ir atstumas nuo objekto yra grindžiamas praktine patirtimi ir logika. Kinijoje pvz yra reikalaujama didesnio parkavimo skaičiaus motoroleriams, o mašinoms mažesnio. Pas mus, kaip žinia, motoroleriams iš viso nėra reikalaujama vietų.
Taigi, mielasis, nėra ko ko ūžti. Jeigu sutarta, kad per raudoną stovim, o per žalią važiuojam, tai visi. Ar norit asmeninės išimties?
Užpelkis
( 2017-01-12 )
Karalius serga senatviniu marazmu, kuris su kiekviena diena proresuoja. Čia tik prieš pusantrų metų sumaišė su žemėmis KAUET, trenkė durimis, prakeikdamas ją visiems laikams kaip bereikalingą ir neveiksminga, čia dabar priekaštauja, kad projekto būtent jai nepristatė. Žmogus stadione gyvenime nėra buvęs, o postringauja kaip tikras žinovas. Ir baik tu vieną kartą tas nesąmones apie visokius „draustinius“ ir pnš. Kažkokie biurokratai prikūrė kažkada kažkokių nesąmoniu, tai dabar ir riogsos griuvėsiai amžinai miesto centre ? Nieko negalima daryti ? Europoje stadionai po 80 tūkst. ir jokių parkavimo vietų aplinkui. Atvažiuoja žmonės visuomeniniu transportu ir išvažiuoja be jokio triukšmo. Kas per „prejybcentrinis“ mąstymas pas žmogų. Tokie veikėjai ir buvo pavertę Kauną griuvėsiais. Gėda skaityti tokias nesąmones…
Aš
( 2017-01-12 )
Ponas Užpelki, atsimerkit… Niekas nevažinėja tuo viešuoju transportu ir niekas nevaikšto pėsčiomis toliau nei iki šalia durų stovinčio automobilio, pažiūrėkit Halėje vykstančių renginių programą ir atvažiuokite pasižmonėti kiek tų viešuoju transportu važiuojančių ir pėstute vaikštančių… vasarą, kai tai galima daryti, nes fainas oras ir pan. renginių štilis būna, taigi nekelkite bangų ir supraskite, kad KM savivaldybė nesilaiko net elementarių STR reikalavimų ir nori, kad visi katučių plotų..
nerijus
( 2017-01-11 )
pasikeitus valdziai karalius uzsiima tik destrukcija miesto atzvilgiu ,,nemanau kad tai sazininga ,,,,karaliau .-palik miesta ir jo projektus ramybeje , ,nustumtas nuo sosto buk ramus -i savivaldybe nebebusi ileidziamas kas ir dziugina
mnmn
( 2017-01-12 )
man atrodo, kad kaune valdzios niekada nesikeicia. vieni nevykeliai pakeicia kitus ir basta. svarbu moneta prasukti, kad prie delnu priliptu kuo daugiau aukso dulkiu. rodykit projektus, o ne burnas ausinkit, ponas nerijau.
Justas
( 2017-01-11 )
Džiaukimės kad vykdo tokius projektus. Kas bent karta lankėsi stadione ar buvo sporto halėje supranta ir žino, kaip baisiai viskas apleista. Žaliakalnis neturi vietos stadionui? „Baikit, nemanau“. Galvojant vienkiemietiškais standartais – neturi. Galvojant urbanistiškai – gali tureti ir 3 aukštu a-la Nou Camp. 50 aplinkinių gyventojų namų neturėtų sustabdyti viso Kauno, Lietuvos o gal ir aplinkinių šalių gyventojų gerovės. Kritika vien del kritikos? Gal geriau patyleti
ina
( 2017-01-12 )
Gal ponas bent per Google mapsą patyrinėtų Žaliakalnį prieš kliedėdamas apie Nou Campus.
Justas
( 2017-01-12 )
To Ina
Gal ponia Ina norėtų pavaikščioti po Barselonos Google Maps ir pažiūrėti kokioje vietoje yra šitas stadionas? Arba…pvz kokia 60% visu Europos stadionu?
Ar.. vis del to kritika yra grįsta asmeniniais interesais?
Galit neatsakyti 🙂
ina
( 2017-01-13 )
Mano asmeniniai interesai yra minimalūs. Aš noriu parvažiuoti namo ir išvažiuoti iš namų normaliai. Be streso, be komplikacijų. Ar tai nėra teisėtas interesas? Ar teisėtai išrinkta miesto valdžia neturėtų rūpintis teisėtais gyventojų interesais?
O dėl Barselonos, nurimkite. Studijavau ten. Gal teko ką nors girdėti apie Barselonos požeminių traukinių sistemą? Ji veikia puikiai ir perveža mases žmonių. Į stadionus taip pat.
Ar Kaunas dėl Žaliakalnio stadiono irgi ruošiasi statyti požeminių traukinių tinklą?
Nesiruošiat, tai ir nesilygiuokit su Barselona, žemės kirminėliai.
Akylus
( 2017-01-11 )
Sutapimas – DG stadioną projektuoja tie patys Archis vyrai, kurie V.Matijošaičiui projektuoja biurų kompleksą vietoj griaunamo Respublikos viešbučio ! Ydomu, ar nesusimaišo mero ir savivaldybės kišenės?