Kaune, „Post“ galerijoje atidaroma Dainiaus Liškevičiaus paroda „Nykstanti riba“. Į 7 pagrindines dalis suskirstyta paroda susideda iš menininko asmeninės kolekcijos „readymade’ų“ ir objektų. Parodos naratyvas rutuliojasi ir aprėpia tam tikrus Europos kultūros ir istorijos vyksmus bei gerai žinomus sąvokų konstruktus.
Spalio 21 dieną (penktadienį) 19 val. Kaune, „Post“ galerijoje (Laisvės al. 51a., 4 aukštas) įvyks D.Liškevičiaus parodos „Nykstanti riba“ („Vanishing point“) atidarymas.
Parodoje eksponuojami atskiri objektai, turintys savo suradimo istoriją ir konkrečią geografinę jų radimo vietą. Tuo būdu daiktai patys pradeda kurti savo naratyvą bei koreliuotis su kitais objektais.
Paroda suskirstyta į 7 pagrindines dalis. Pirmoji iš jų yra ir visos parodos pavadinimas (taip pat readymade’as), tai kino filmo „Vanishing point“ (1971 m. rež. Richard C. Sarafian UK, USA), pavadinimas bei sinopsis. Parodos naratyvas rutuliojasi ir aprėpia tam tikrus Europos kultūros ir istorijos vyksmus bei gerai žinomus sąvokų konstruktus, įjungdamas šiuolaikinę (šiandieninę) sociokultūrinę ir politinę situaciją. Į savo pagrindinį pasakojimą įsijungia Kauno miesto Laisvės alėjos istorija ir menininko, kaip Kito asmens, istorija.
I
Parodos sinopsis
Menininkas, apimtas kūrybinės psichozės, pradeda įžvelgti paslėptą prasmę kiekviename į jo akiratį papuolusiame daikte. Pirmasis objektas, kuris jam nedavė ramybės paskutinius kelis mėnesiu, ritinėlis 35 mm kino juostos su žmogaus kūno vidaus vaizdais, fotografuotais rentgenu 1,20 min., rastas 2015 m. naktiniame Atėnų mieste netoli 28 Octebre gatvės. Toliau apžiūrinėdamas studijoje įvairius objektus bei prisimindamas jų radimo istorijas, jis ima apčiuopti jų tarpusavio ryšį. Reklaminis žinomos firmos plakatas su moters veidu, gerąja puse užkaltas lentomis, rastas rūsyje Kaselyje parodos „Documenta’13“ veikimo metu ir Olandijoje prieš keletą metų per Karalienės gimtadienį įsigytas kolekcionuotų žurnalų rinkinys „Cinema XV“ (International Guide for Adult Audiences), iš kurio iškrenta lapas, reklamuojantis vyrams skirtą žurnalą REX. Pradėjus daiktus jungti į tam tikrą seką, menininkas supranta, kad visą laiką nuo jo kažkas buvo slepiama. Pabudęs prie pasibaigusio filmo „Vanishing point“ prisimena, kad turi pasiimti iš juvelyro užsakytą auksinį žiedą. Herojus, tęsdamas savo darbą, bando greičiau pamatyti visumą ir išsiaiškinti, kokia žinia jam yra siunčiama, tačiau iki pat pabaigos lieka neaišku, kas yra siuntėjas? Galbūt tai jis pats? Sutrikęs ir apimtas déjà vu jausmo, jis vaikšto po savo parodą atidarymo metu galvodamas, kad visa tai jau yra kažkur matęs…
II
Sukurta remiantis tikrais įvykiais
(Kartą gyveno du broliai, bet vieną dieną vienas jų nužudė kitą).
III
Rex
IV
Europos pagrobimas
V
Atėnai
(35 mm kino juosta su žmogaus kūno vidaus vaizdais, fotografuotais rentgenu 1,20 min., rasta 2015 m. Atėnuose)
VI
Garso takelis
(„WO IST DAS LAND“, Mellita Berg, 1959, slow rock, trukmė 2 min. 40 s.)
VII
Titrai
(Time Machine 0:00)
Paroda „Nykstanti riba“ „Post“ galerijoje veiks iki lapkričio 12 dienos.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
Parengta pagal „Post“ galerijos informaciją.