Klaipėdoje atidaroma 62-oji personalinė Algio Griškevičiaus tapybos, fotografijos bei objektų paroda „Trys bandymai pagauti šviesą“. Menininko kūrybai būdingas kritinis dabarties vertinimas, visuomenės būsenų ir nuostatų aktualizacija, nevengiant ironijos ir tragikomedijos. Ekspozicijoje galima pamatyti ir darbus, sukurtus prieš 14 metų ir drobes, nuo molberto nuimtas vos prieš kelias savaites.
NEMATOMO ŠALTINIO ŠVIESA
Rugpjūčio 12 dieną (penktadienį) 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) įvyks A.Griškevičiaus tapybos, fotografijos bei objektų parodos „Trys bandymai pagauti šviesą“ atidarymas.
Per keletą dešimtmečių pasikeitė autoriaus tapybos darbų spalvinė raiška ir kompoziciniai sprendimai, tačiau galima įžvelgti kūrinių temų ir objektų nuoseklumą: dažniausiai be žmonių, tušti miesto peizažai, architektūros detalės, restauruojami ar apleisti pastatai, pastoliai, nereprezentacinės miesto erdvės, tuščios žaidimų aikštelės ir atrakcionų parkai, miesto ir gamtos susitikimai. Tapybos darbuose beveik nėra žmonių arba jie – pavieniai ir tarsi atsitiktiniai, neveikiantys miesto, gyvenančio savo gyvenimą. A.Griškevičiui būdinga itin detali, materiali tapyba, uždara kompozicija, intensyvi, ekspresyvi, iš nematomo šaltinio sklindanti šviesa bei priešingybių jungimas į vieną visumą.
Tapybos darbuose gamta linkusi daiktėti ar brautis į urbanistines erdves, o fotografijoje ji – bene vienintelė konstanta. Išskirtinis Lietuvos fotografijos kontekste, A.Griškevičius savo nuotraukų serijose fiksuoja iš anksto kruopščiai suplanuotas ir apgalvotas situacijas, kurių pagrindinis veikėjas – žmogus. Žmogus, neretai virstantis gyvūnu, mitine būtybe, daiktu ar net mutantu. Kartais autorius, kritikuodamas šiuolaikinį kūno įvaizdį, nuolatinį perdėtą jo aukštinimą, sąmoningai deformuoja žmogaus kūną arba sukuria jam neįprastą ir nenatūralų kontekstą.
VYRAUJA KRITIKA IR HUMORAS
Vėlyvieji A.Griškevičiaus objektai – gamtos metaforų ir autoriaus fantazijos sintezė. Iš vytelių pinti stambūs objektai šliaužia, krenta, šokinėja, tupi ir t. t. Jie primena pastolių motyvą tapybos ir fotografijos darbuose, tik čia jie nepalaiko nieko, tik tuščią erdvę.
Kritika ir humoras, vyraujantys visose autoriaus kūrybos sferose, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje pelno plačios gyventojų grupės dėmesį ir simpatiją bei kritikų įvertinimą. Per Lietuvą keliaujanti paroda dar kartą papildyta pačiais naujausiais ir dar nerodytais A.Griškevičiaus darbais, tad klaipėdiečiai ir miesto svečiai turės galimybę pamatyti tikrai pačią išsamiausią autoriaus kūrybos retrospektyvą.
Algis Griškevičius gimė 1954 m. Vilniuje. 1980 – 1985 m. studijavo Vilniaus dailės institute. Parodose dalyvauja nuo 1986 m. Menininko darbai eksponuoti tarptautinėse parodose daugelyje pasaulio šalių, jų yra įsigiję Lietuvos dailės muziejus, Nacionalinis M.K.Čiurlionio dailės muziejus, Modernaus meno centras (Lietuva); Tretjakovo dailės galerija, Jekaterinburgo vaizduojamojo meno muziejus (Rusija); Jane Voorhees Zimmerli meno muziejus (JAV); Danijos fotografijos muziejus ir kt. 2014 m. A. Griškevičiui skirta Lietuvos Respublikos Vyriausybės Kultūros ir meno premija, 2010 m. jis apdovanotas ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ medaliu.
Parodą rengia VšĮ „Kultūros meniu“, remia Lietuvos kultūros taryba.
Paroda „Trys bandymai pagauti šviesą“ KKKC Parodų rūmų erdvėse veiks iki rugsėjo 4 dienos.
Parengta pagal KKKC informaciją.