Vienu seniausių autoparkų Europos sąjungoje tituluojama Lietuva planuoja ryžtingą posūkį bene moderniausia kryptimi. Per ateinančius metus mūsų šalyje žadama įrengti daugiau nei 150 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių šalies miestuose, o magistraliniuose keliuose – dar per 30.
Šiuo metu elektromobilių gerokai daugiau nei Lietuvoje yra Estijoje ir Latvijoje, kur tokioms transporto priemonės buvo taikomos valstybinės dotacijos. Vis dėlto pastaruoju metu jų daugėja ir Lietuvoje. Manoma, kad prie elektromobilių parko augimo itin smarkiai turėtų prisidėti elektromobiliams reikiamos infrastruktūros plėtra.
Susisiekimo ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija jau parengė projektą, kuriame numatytas apie 3 mln. eurų ES finansavimas elektromobilių infrastruktūros plėtrai šalies magistraliniuose keliuose ir miestuose. Šio projekto tikslas – naudojimosi elektromobiliais skatinimas ir transporto poveikio aplinkai mažinimas.
Pasak susisiekimo viceministro S.Girdausko, didelės apimties naujų įkrovimo stotelių projektą paskatino augantis elektromobilių populiarumas ir poreikis mažinti aplinkos taršą. „Mūsų tikslas – patogi vairuotojams infrastuktūra, kuri leistų elektromobilius patogiai įkrauti bet kurioje Lietuvos dalyje“, – teigia jis.
Planuojama, kad magistralėje „Via Baltica“, nuo Lenkijos iki Latvijos, ir kelyje Panevėžys–Vilnius bus įrengta po 10 elektromobilių įkrovimo stotelių. Dar bent 11 stotelių turėtų būti sumontuota automagistralėje Klaipėda–Vilnius.
Numatyta, kad elektra varomų transporto priemonių įkrovimo stotelės bus įrengtos šalies miestuose, kurie turi per 25 .000 gyventojų ar kurorto statusą ir yra parengę darnaus judrumo mieste planus.
Lietuvoje elektromobilių pradžia galima laikyti 2011 m., kai į šalį atkeliavo pirmieji elektra varomi automobiliai „Nissan Leaf“. Manoma, kad iki 2025 metų visi įregistruoti nauji elektromobiliai Lietuvoje galėtų sudaryti 10 proc. per metus parduodamų naujų automobilių.
Parengta pagal LR Susisiekimo ministerijos informaciją.
Augustas
( 2019-12-05 )
Turi draugas elektromobilį. Viskas kaip ir gerai su juo neteršia aplinkos ir važiuoja ekonomiškai, tačiau jau kai sugenda kas nors dalių labai sunku gauti, kol dar ne tokie populiarūs elektromobiliai pas mus. Jau daug paprasčiau paprastam nupirkti ir pigios dalys dar. Gal po kokių 10 apsimokės elektromobiliu Lietuvoje važinėti