Latviją kertanti tarptautinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ žada permainas pačiame Rygos centre. Latviai rengia atvirą tarptautinį konkursą, kurio dalyviai kviečiami pateikti naujo tilto bei kuriamo Rygos centrinio multimodalinio transporto mazgo kompleksinės plėtros idėjų eskizus. Manoma, kad šio konkurso rezultatai ženkliai įtakos istorinėje Rygos dalyje įsikūrusios geležinkelio stoties ir jos prieigų dabartinį pavidalą bei išplės funkcines galimybes.
PERTVARKOMA 14 HA TERITORIJA
Rygos centrinė stotis kartu su tiltu per Dauguvos upę visada buvo vieni pagrindinių Latvijos sostinės vietoženklių. Vis dėlto per Latviją tiesiama geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ žada permainas.
Neseniai paskelbto tarptautinio eskizinių idėjų konkurso tikslas – išrinkti tinkamiausią Rygos centrinio multimodalinio transporto mazgo ir „Rail Baltica“ geležinkelio tilto idėją. Nepaisant kai kuriuose vietos gyventojų sluoksniuose vyraujančio skepticizmo dėl šių grandiozinių planų įgyvendinimo realumo, rengiamas atviras tarptautinis idėjų konkursas. Konkurso užsakovas: SIA „Eiropas Dzelceļa Linijas“.
Konkurso programa apima istorinę Rygos geležinkelio stotį su jos infrastruktūra, krantinę nuo Dzirnavu g. iki Krasta g. bei tiltą per Dauguvos upę. Konkurso sprendžiama teritorija apima apie 14 ha plotą pačiame Rygos centre, o iš viso nagrinėjama – apie 59 ha teritorija.
Jau iki 2022 metų čia planuojama: įrengti „europinio“ standarto geležinkelio vėžę, perstatyti ir išplėsti geležinkelio stotį, įrengti multimodalinį transporto mazgą, pastatyti naują geležinkelio bei pėsčiųjų tiltą per Dauguvos upę. Konkurso dalyviai vis dėlto privalės atsižvelgti į istorinę miesto aplinką.
PRIZINIS FONDAS – 150.000 EURŲ
Remiantis konkurso organizatorių informacija, konkursinis pasiūlymas turi apimti Rygos keleivių geležinkelio stoties pertvarkymo bei išplėtimo funkcinius ir architektūrinius sprendimus, „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Dauguvos upę architektūrinius ir konstrukcinius sprendimus bei visos konkurso nagrinėjamos teritorijos gen. plano sprendinius.
Latviai šiame tarpdisciplininiame konkurse kviečia dalyvauti urbanistus, geležinkelio specialistus, kraštovaizdžio architektus.
Pagrindiniai konkurso kriterijai: konkurso objekto urbanistiniai ir architektūros sprendiniai; konkurso objekto funkcionalumas, mobilumas ir pasiekiamumas; specifiniai kriterijai; statybos darbų organizavimo logistika.
Mišrioje konkurso vertinimo komisijoje dalyvaus vietos bei Vokietijos ir Didžiosios Britanijos specialistai, Prizinis fondas – 150.000 Eur. Konkurso nugalėtojas bus kviečiamas deryboms dėl projekto idėjų realizacijos priežiūros. Konkurso dalyviai projektiniam pasiūlymui parengti turės 4 mėnesius.
TARPTAUTINIAI ARCHITEKTŪRINIAI KONKURSAI TAPO NORMA
Šiuo plačiu tarptautinio lygio architektūriniu konkursu latviai aiškiai siunčia žinią pasauliui, kad yra pasiryžę susijungti su Europa ne tik techniškai, įrengę europinio standarto geležinkelio vėžę, bet ir logistiškai bei kultūriškai. Pertvarkę ir modernizavę centrinį šalies transporto mazgą jie tuo pačiu sukurs ir naujas galimybes greitųjų traukinių keleiviams pasiekti patį sostinės centrą per kelias minutes.
Belieka priminti, kad pažangiausių ir profesionaliausių idėjų paieška tarptautinių architektūrinių konkursų būdu Latvijoje jau seniai tapo norma. Ką tik baigėsi tarptautinis Mokslo ir inovacijų centro konkursas Ventspilyje bei Modernaus meno muziejaus konkursas Rygoje. Pastarąjį, kaip žinia, laimėjo tarptautinio garso britų architektas Adjaye.
Šaltinis: railbaltica@metukonkurss.lv
edmundas
( 2020-02-20 )
Na gerai, kad geležinkeliais vis plečiasi ir taip logistika bus lengvesnė, bet gaila kad ji vis tiek dar yra ne tokią išsivysčiusi, kad būtų galima pasiekti daugelį europos miestų. Tenka pasikliauti keliais. Pats jau trečius metus paikiu ingstad.lt visus savo krovinių pervežimus ir kol kas viskas einasi sklandžiai kaip sviestu patepta. Tikrai džiaugiuosi pradėjas su jais dirbti. Ir visai nereikia geležinkelių kai tokios įmonės yra