Vilniuje prasideda gatvės meno festivalis „Vilnius Street Art 2015“. Festivalio pradžią pažymės Vilniaus Geležinkelio stotyje, pirmajame perone pristatoma 5 fotomenininkų paroda „Stoties utopija“, kurta specialiai festivaliui.
NUPIEŠ UTOPINĮ RAJONO PAVEIKSLĄ
Gatvės meno festivalį „Vilnius Street Art“ rugpjūčio 19 dieną (trečiadienį) pradeda meno injekcija sostinės stoties rajone. Čia atsidarančios 5 fotomenininkų parodos „Stoties utopija“ kuratorė – fotografė Neringa Rekašiūtė.
Atidaromai parodai „Stoties utopija“ pasirinktas Vilniaus Geležinkelio stoties pirmasis peronas – viena labiausiai Stoties rajono tranzitiškumą atspindinčių vietų, kur meno darbai tampa netikėta ir neįtikėtina šio nuolatinio judėjimo dalimi. Netikėtas Stoties rajono pajutimas, galbūt net šiek tiek utopinis, atsiskleidžia ir parodos autorių – Andrej Vasilenko, Simo Linkevičiaus, Teodoro Malinausko, Astos Ostrovskajos ir Agnės Matulevičiūtės – darbuose.
„Per penkių miesto fotografų darbus mes susipažįstame su skirtingomis perspektyvomis, kurios tampa atspirties tašku realybės įsivertinimui: koks šiandien yra Vilniaus stoties rajonas? Juk iš tiesų nėra administracinių šio rajono ribų – tad parodoje keliamas klausimas, ar nėra taip, kad mūsų suvokimas apie stoties rajono ribas ir patį rajoną egzistuoja tik mūsų galvose ir asociacijose su socialinėmis atskirtimis bei tam tikrų žmonių portretais? Fotografijose išvysite nuo šių aspektų išvaduotą, beveik utopinį, rajono paveikslą”, – pasakoja parodos „Stoties utopija“ kuratorė, fotografė N.Rekašiūtė.
VIZUALINIS MIESTO METATYRIMAS
„Festivalis vyks jau trečią kartą, todėl vis svarbiau tampa permąstyti ankstesnę patirtį ir klausti, ar festivalio intervencija į vieną ar kitą rajoną jį kaip nors keičia? Ar mūsų tikslas yra keisti, o gal tik atspindėti jau vykstančius pokyčius? Juk ir šiemet ne veltui festivaliui buvo pasirinktas stoties rajonas – pastebėjome jame vykstančius pokyčius ir prisijungėme prie jų. Tuomet ir kilo idėja pirmiausia užfiksuoti stoties rajoną tokį, koks jis yra „čia ir dabar“ – rajono erdves, kuriose nėra nagrinėjama socialinė problematika ar neigiami rajono atspalviai, apie kuriuos vis daugiau užsimenama viešojoje erdvėje. Norėjosi įamžinti stotį tokią, kokia ji yra savo architektūra, savo erdvėmis ir savo atmosfera“, – pasakoja festivalio organizatorė Ūla Ambrasaitė.
Rugpjūčio 26 dieną Fotomenininkų sąjungos galerijoje festivalis pristatys dar vieną parodą – Liudo Parulskio fotomanipuliacijas „Barokas ir betonas“. „Liudo Parulskio fotomanipuliacijas galima pavadinti vizualiniu miesto metatyrimu. Architektūros studijas baigęs menininkas kuria „pastatus-kentaurus“, į barokinių statinių formą įmontuodamas daugiaaukščių fragmentus arba atvirkščiai – standartinę stambiaplokštę architektūrą pagražindamas barokiniu dekoru. Tokios konceptualios miesto dėlionės išryškina skirtingus laiko modalumus, architektūros ir ideologijos sąveiką“, – teigia šios parodos kuratorė, menotyrininkė Laima Kreivytė.
Parengta pagal „Vilnius Street Art“ informaciją.