Nors dar vyksta įvairios diskusijos dėl transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ trasos, estai nesnaudžia. Nesekdami lietuvių pavyzdžiais, europinės svarbos trąsą jie pasiryžę padabinti europinio lygio architektūra. Pernu miestas ką tik paskelbė tarptautinį architektūros idėjų konkursą naujo keleivių terminalo, kuris turėtų tapti viena trasos „Rail Baltica“ vizitinių kortelių. Konkurso prizinis fondas – 22.000 eurų (apie 76.000 litų).
Palei Pernu įlanką išsidėstęs apie 40.000 gyventojų Pernu (est. Pärnu) miestas dažnai vadinamas Estijos vasaros sostine. Ketvirtojo pagal dydį šios šalies miesto naujojo keleivių terminalo konkurse dalyvauti gali įvairių šalių architektai bei tarpdiscilininiai kolektyvai. Konkurso tikslas – surasti geriausią statinio bei jo aplinkos erdvinį sprendimą.
Norintieji dalyvauti, turės pateikti architektūrinį terminalo pastato projektą, aplinkos planą, bendrąjį kraštovaizdžio planą su keliais. Organizatoriai pasiūlymų lauks iki gruodžio 8 dienos 15 val. Konkursinius darbus vertins mišri komisija, kurioje daugumą sudarys Estijos bei užsienio architektai.
Konkurso žiuri vertins terminalo pastato architektūros bei aplinkos sprendimo kokybę pagal šiuos kriterijus:
– sprendimo aiškumas, funkcionalumas ir universalumas;
– kuriamos erdvės draugiškumas žmogui ir aiškumas lankytojams;
– terminalo pastato architektūrinio sprendimo tvarumas siekiant jį paversti Pernu miesto ir estijos vizitine kortele. Kaip pastatai dera kraštovaizdyje. Pastato naudojimo įvairovė;
– dėmesys statybos pagrįstumui (statybos kaštai), energetiniam efektyvumui, priežiūros kaštai, patogi geležinkelio ir greitkelio infrastruktūra bei kitiems praktinio pobūdžio tikslams.
Konkurso nugalėtojui numatyta 8.000 eurų, 2-osios vietos laimėtojui – 6.000, o 3-iosios vietos laimėtojui – 4.000 eurų premijos. Taip pat planuojama paskirti dar 2 paskatinamąsias premijas po 2.000 eurų.
Konkursinių darbų organizatoriai lauks adresu: Pärnu Town Council, Suur-Sepa 16, 80098 Pärnu. Informacija: Karri Tiigisoon, +372 444 8348, karri.tiigisoon@lv.parnu.ee.
Parengta pagal konkurso organizatorių informaciją.
to Užpelkis
( 2014-10-21 )
Ko jūs norite iš mūsų valdžios? Ar manote, kad ji transportiniams objektams organizuos architektūrinius konkursus? Jeigu ji viešus kultūrinius reikalus prastūminėja „tarp savų“, tai ką čia bekalbėti apie transporto architektūrą. Grįžkim prie savo kolchozinių žagrių.
JPN
( 2014-10-20 )
p.Užpelki,susitikite su Seimo nariais ir išdėstykite problemą.
Užpelkis
( 2014-10-20 )
O Palemono intermodalinis jau baigtas. 20 metų kalbėjo, kalbėjo ir šast – atsirado ožynis geltonas kranas bei tipinis kioskelis šalia. Jokių konkursų, jokių architektūrinių idėjų. O juk buvo galima pastatyti ir kažką GRAŽAUS. Nepastatyta. Modulinis-karkasinis pastatas. Tiks ir toks. Mačiau šiemet Talino aerouosto pastatą. Vilniaus aerouostas lyginant su juo – kažkoks kupranugaris. O projektavo jį L.Vaitys, G.Telksnys ir G.Alekna – tuometinė architektūrinė nomenklatūra, be konkurso ir be jokių komisijų. „Vziali i zdielali“…