Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus M.Žilinsko dailės galerijoje, Kaune atidaroma fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ paroda „Cross Country Show“ (liet. Kryžiaus krašto paroda). Tai viena pagrindinių festivalio parodų, pristatanti šiuolaikinę šveicarų fotografiją. Pristatomi 7 fotografų darbai.
DALYVAUS 5 AUTORIAI
Rugsėjo 11 dieną 18 val. Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko dailės galerijoje (Nepriklausomybės g. 12) įvyks fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ parodos „Cross Country Show“ atidarymas. Autoriai ir jų darbai: Christian Lutz „Protokolas“, Leo Fabrizio „Bunkeriai“, Urs Biggler „Gotthard“, Luca Zanier „Galios koridoriai“, Romain Mader „Ekaterina“, Anne Golaz „Kaimiški vaizdeliai“, Giacomo Bianchetti „Ar galiu?“. Atidaryme dalyvaus penki iš septynių autorių.
Parodos atidarymo metu lankytojai bus pakviesti aplankyti kitas dvi festivalio „Kaunas Photo“ parodas, veikiančias M.Žilinsko dailės galerijoje – „Generation '74“ – su vienuolikos Europos fotografų, gimusių 1974 m., darbais ir „Muziejų dienos ir naktys“ su 13 menininkų darbais apie fasadinę ir užkulisinę muziejų rutiną. 19 val. galerijos auditorijoje įvyks trumpa fotografijos naktis – autorių pristatymas.
PASAKOJA HELVETŲ GYVENIMO BŪDĄ
„Cross Country Show“ – paroda, apjungianti 7 šveicarų fotografų darbus, atskleidžiančius 7 šios šalies veidus: didžiosios politikos užkulisius, prabangą priimant svarbius sprendimus, korporacijas ir jų viešuosius ryšius, gynybinį mentalitetą, ekstremalias gamtines sąlygas, kuriomis šveicarai grumiasi kasdienybėje, šveicarų karaliavimą užsienyje ir jų užmarštį gilioje provincijoje.
Parodos kuratorius Mindaugas Kavaliauskas, pats studijavęs Šveicarijoje, teigia, kad šveicarų fotografai – panašūs į „paprastus“ šveicarus, todėl jų darbai nuosekliai pasakoja apie helvetų gyvenimo būdą, jų santykį su savo šalimi ir išoriniu pasauliu. Kryžiaus šalies menininkai retai būna išsišokėliai, o skandalingiausias menininko poelgis šioje šalyje – jei dėl, sakytum, menko nusižengimo viešajai tvarkai, iškviečiama policija. Toks scenarijus, beje, buvo įgyvendintas vieno iš parodoje eksponuojamų fotografų kūrybinio darbo procese. Dažniausias šveicarų šiuolaikinių fotografų kūrybos metodas – stebėjimas. Legendinis Šveicarų fotografas Rene Buri, pokaryje atstovavęs lemiamo momento fotografijai, šiandien daug pasekėjų neturi. Jo „anūkai“ labiau laikosi „gynybinės pozicijos“, siekdami stebėsenos subtilumo, techninio perfekcionizmo ir „saugojimo“.
ATSPINDI ŠALIES MENTALITETĄ
Dėl to dažnas pasakytų, kad didžioji dalis šveicarų fotografijos – nuobodi, nejudri, išranki siužetams. Keturiasdešimtmečių kartos kuriama dokumentinė fotografija dažnai pirmiausiai skirta vis dar sėkmingai gyvuojančiai iliustruotai spaudai, o po to – meno reikalams. Trisdešimtmečiai ir dvidešimtmečiai studijavo meno mokyklose, ir savo kūryboje kryžmina temas, problemas su meninės išraiškos klasika, meno tarpdisciplininėmis meno formomis. Šveicarų fotografija, kaip ir jų būdas atspindi mažos šalies, aplink kurią sukasi pasaulis, mentalitetą. Tai atvaizdai, už kurių vaizdo, fotografuoto Šveicarijoje, slepiasi pasaulinio masto politika, ekonomika, globalizacija.
Fotomeno festivalio KAUNAS PHOTO” organizatoriai: Lietuvos fotomenininkų sąjungos Kauno skyrius ir VšĮ „Šviesos raštas“. KAUNAS PHOTO didieji rėmėjai: Lietuvos Kultūros taryba ir Kauno miesto savivaldybė. Parodos Cross Country Show rėmėjas – „ProHelvetia“.
PARODOS SATELITINIAI RENGINIAI:
Rugsėjo 11 dieną (ketvirtadienį) 15 val. Vytauto Didžiojo karo muziejuje (K. Donelaičio g. 64, Kaunas) fotografo Leo Fabrizio iliustruota paskaita „Bunkeriai“, remiantis to paties pavadinimo fotografijų serija.
Rugsėjo 12 dieną (penktadienį) 18 val. M.Žilinsko dailės galerijos auditorijoje (Nepriklausomybės a. 12, Kaunas) Catherine Kohler iliustruota paskaita „Šveicarų fotografija – už stereotipų ribų“.
Parengta pagal „Kaunas Photo“ informaciją.