images_pulsas_foto_skulp_kn_110400_www_e01

ŠVIETIMO REFORMOS REPETICIJA//ARCHITEKTŪROS DARAKTORIAI EINA Į MOKYKLAS

Architektūrai, kaip ir kitiems menams, auditorija yra be galo svarbi. Jos skonis, išprusimas ir puoselėjamos vertybės yra svarbus veiksnys architektūriniams procesams. Dažnai pakeiksnodami lietuvišką architektūrą niekaip negalim išvengti minties, kad ženklia dalimi jos kokybę, pobūdį ir rezultatą lemia ne tik architektas, bet ir užsakovas bei suinteresuota visuomenė. Tačiau tam, kad visuomenė galėtų pilnaverčiai ir rezultatyviai dalyvauti architektūriniame dialoge su architektais, siekiant geresnės aplinkos kokybės ar būti savotišku erdvinės aplinkos bendraautoriumi, – tam tikras architektūrinis raštingumas yra būtinas.  Deja, Lietuvoje paprastam mirtingajam jis nepasiekiamas.

Čia nekalbėsiu apie keturias šalies aukštąsias mokyklas, ruošiančias profesionalius architektus, bet apie plačiąją visuomenę, gyvenančią architektūroje, vartojančią architektūrą, mokančią už architektūrą.

NEIŠVENGIAMA ARCHITEKTŪRINĖ KASDIENYBĖ

Per daugelį metų Lietuvoje susiklosčiusi situacija šiuo požiūriu yra gana paradoksali – architektūros mūsų švietimo sistemoje nėra. Architektūrinės žiniasklaidos – beveik nėra. Ji yra arba reklaminio pobūdžio, arba skirta profesionaliems architektams, jų problemoms ir praktiniams klausimams. Visuomenė tarsi palikta architektūros užribyje, tamsoje, kurioje iš padrikų kelionių įspūdžių, turistinių albumų ar blizgančių žurnalų apie turtuolių gyvenimą turi susirankioti bent šiokį tokį „architektūrinį raidyną“, kuris padėtų susigaudyti kasdienybėje. Juk architektūra mūsų gyvenime – viena iš neišvengiamybių. Kasdienybės scenografija bendruomenės ir kiekvieno mūsų performansui šioje žemėje.

Lietuvos mokykloje gali išmokti visko, ko gali prireikti renkantis amatą. Šio to, kas naudinga „bendram išsilavinimui“ ir nieko, kas būtina savo erdvei organizuoti.

Aplinkos estetika, gamtos ir statinių darna, istorinės architektūros vertė ir santykis su moderniais poreikiais, šiuolaikinės architektūros meniu – klausimai su kuriais gyvenime susiduria praktiškai visi. Tegu ir labai skirtingu santykiu. Deja, atsakinėti gyvenimo suorganizuotame egzamine šiais klausimais tenka „iš kepurės“. Vienok, dažniausiai tie „atsakymai“ yra labai nepigūs, skirti ilgam naudojimui ir sunkiai keičiami.

Architektūrinis neraštingumas valstybei kainuoja brangiai. Daug brangiau, nei, tarkim, muzikinis.

KO NEDARO VALSTYBĖ, IMASI SAVANORIAI

„Jau daugelį metų galvoju apie tai, kaip išjudinti bent šiokią tokią visuomenės architektūrinę edukaciją. Palankiai susiklosčius aplinkybėms, radosi „Architektūros fondo“ padalinys vaikams. Nutarėme nebelaukti kol ministerijos „suvirškins“ architektūrinio švietimo būtinybę ir pradėti veikti. Kiek pajėgsim, tiek padarysim“,- portalui PILOTAS.LT sakė architektas Rolandas Palekas, „Architektūros [vaikų] fondo“ kuratorius.

Į keliolikos savanorių grupę susijungė jauni architektai ir architektūros studentai, pasiryžę eiti į mokyklas ir skleisti „aplinkos estetinio suvokimo bei pilietiškumo“ tiesas. Savanoriai dirba trimis grupėmis, kurios skirtingo amžiaus moksleivių grupėse plėtos skirtingas temas: „Mano klasė“, „Abstrakcija“, „Mano miestelis“.

Tai nebus architekto profesijos populiarinimas tiesiogine prasme. Greičiau – pamokos, praktiniai seminarai, supažindinatys moksleivius su aplinka, jos estetika ir formavimo būdais bei instrumentais. Ateityje ketinama sukurti edukaciniam projektui skirtą internetinę svetainę, suformuoti tam tikrą metodinę bazę mokytojams, suorganizuoti „architektūrinę“ vasaros stovyklą.

„Šią savaitę mes jau pradedame architektūrines pamokėles pradinukams Vievyje bei Antakalnyje (Vilnius). Po to -pamokėlės vaikams Nacionalinės dailės galerijos edukacijos centre ir Šiaulių centro pradinėje. Nuo rudens planuojame platesnę programą“,- portalui PILOTAS.LT sakė antroji projekto kuratorė, jauna architektė Margarita Kaučikaitė.

IT SPAUDOS DRAUDIMO LAIKAIS

Kupini ryžto ir kiti savanoriai, kurie nesavanaudiškai sieks perteikti tai, ką moka, mokinukams, atkirstiems nuo architektūrinio pasaulio. Nenoromis prisimeni gūdų spaudos draudimo metą, kai Rusijos caras bandė paskandintį lietuvį tamsoje. Kad galėtų lengviau jį valdyti, lengviau manipuliuoti juo, kad lietuviška tapatybė būtų ištrinta iš sąmonės. Nesinori konstruoti didelių sąmokslo teorijų šiandieninėje Lietuvoje, tačiau akivaizdu, kad architektūrinis neraštingumas ne tik klampina tautą trečiarūšėje erdvinėje aplinkoje, bet ir sudaro palankią terpę įvairiems reikalingų žmonių reikalingiems projektams „be pykčio“ prasukti. 

Redakcijos prierašas: kiekvienai iniciatyvai palaikymas yra būtinas, kaip oras. Architektūrinių savanorių niekada nebus per daug. Jeigu ką – info@pilotas.lt

Komentarai

  1. „…prisimeni gūdų spaudos draudimo metą, kai Rusijos caras bandė paskandintį lietuvį tamsoje. Kad galėtų lengviau jį valdyti, lengviau manipuliuoti juo…“ – gūdus tamsaus lietuvio modulis 🙂

  2. Gerbiamai mokytojai teko dirbti, o man dar ne taip senai teko mokytis dailės. Ir net pamanykit, A lygiu. Ir vadovėlį paskaityti. Grubiai iliustruojant suteikiamas žinias, galima apibendrinti, kad baigęs mokyklą žmogus žino apie Atėnų akropolio egzistavimą, faktą, kad Šv. Onos bažnyčia yra gotikinio (smailaus) stiliaus ir tai, kad Lietuvoje architektas buvo S. Gucevičius, nes suprojektavo katedrą. Rimčiau tariant, architektūra pristatoma tik iš istorinės, paveldosauginės perspektyvos, visiškai nenagrinėjant pastarųjų dešimtmečių aktualijų, kuriamų ateities vizijų, nekeliamas žmogaus ir jo aplinkos santykių klausimas. Tikiu, kad jaunoji archfondo kompanijos dalis puikiai žino ir supranta ko jiems trūko mokykloje. Vaikų fondo iniciatyva labai laiku ir vietoje. Keep on

  3. Audrys Karalius: „tam, kad visuomenė galėtų pilnaverčiai ir rezultatyviai dalyvauti architektūriniame dialoge su architektais, siekiant geresnės aplinkos kokybės ar būti savotišku erdvinės aplinkos bendraautoriumi, – tam tikras architektūrinis raštingumas yra būtinas.“.

    Štai ką portale pilotas.lt apie „ekspertus“ porina architektas, profesorius ir visuomenės veikėjas Vytautas Jurgis Dičius: „Yra ir vadinamasis „architektūrinis elitas“, sugebantis dėl užsakovo ypatingų norų apeiti įstatymus, reglamentus, projektavimo sąlygas, bendruosius planus, „pramušti“ projektą ar sudaryti galimybę užsakovui pradėti nelegalią statybą. Tokioje aplinkoje ir vyksta „subalansuota“ urbanistinė plėtra“. Tame pat pilotas.lt yra info apie artėjančias Lietuvos architektūros dienas Ukrainoje. Parodos kataloge radau net du gyvenamuosius namus, pastatytus ant kelio! Tai arch. Gintaro Balčyčio suprojektuotas ir ant bendro naudojimo kelio pastatytas ir praėjimą Nemunu užtveriantis gyvenamasis namas Kačerginėje ir arch. Gintaro Kazakausko suprojektuotas ir ant bendro naudojimo kelio pastatytas ir pravažiavimą į kitus sklypus užtveriantis gyvenamasis namas Netonių kaime. Abu objektai yra Kauno rajone. Kadangi šie architektai, matyt, priklauso V.Dičiaus apibūdintam „architektūriniam elitui“, jiems nusispjauti į įstatymus ir visuomenę. Bet reikia būti ypač įžūliam ir moraliai degradavusiam, kad už šį vandalizmą vienas kitam dar skirtum premijas ir girtumeis pasauliui. Nesunku numanyti, kad šie architektai kartu yra ir visų galų „ekspertai“.

    Štai ką apie minėtą G.Balčyčio intelektualinį ekskrementą parašė architektūriškai išprusęs A.Karalius: „Buvau uzsukes i kacergine paziureti G.Balcycio opuso. Jis man is Nemuno buvo palikes visai nebloga ispudi. Deja, kontekste akivaizdu – padaryta siurksti klaida. Nutrauktas ne tik pakrantes pesciuju ir dviraciu rysys, bet ir nevalyvai isibrukta i parka, nutraukta liepu alejos asis, atimtas parko rysys su Nemunu.“. O štai kaip tą patį objektą apibūdino architektūriškai neišprusęs Saulius B. (gaisrininkas): „Šašas“. Panašiai G.Balčyčio ir G.Kazakausko pastangų vaisius vertino ir kiti kalbinti „tamsuoliai“.

    Du klausimai:

    1. Tai kas, ką ir ko turi mokyti?
    2. Ar būtina dėti kiaušinius, kad sužinotum jų skonį?

  4. kurybinguma reikia pirmiausia ugdyti
    kurybinguma
    kurybinguma
    kurybinguma
    architekturinis kurybingumas labai gera priemone
    sugalvok savo klase
    nuddazyk tevo garaza
    sukalk mociutei tvora tokia kad po pamaldu visos mociutes klasiokes ateitu paziureti TVOROS

  5. štai jums ir pavyzdys mūsų kultūros. Pavardžių negražu iškraipyti. Tai, apie kokia kultūrą jūs norite propaguoti

  6. Nesuprantu truputi as kai kieno susierzinimo.
    Architekturos mokinti zmogiukus reika? Reikia.
    Mokymo nera? Nera.
    Sumaste architektai savo kunais uztaisyti sita spraga? Bravo!
    Aisku, visu tokiu budu neismokinsi, bet pats precedentas puikus. Lai ir urbsytes eina i mokyklas ir neurbsytes. Cia pavyzdys geras parodytas. Sekti juo gali kiekvienas – kad ir eidamas i savo mokykla buvusia. Ar i savo vaiko. Tegu tai buna savotiskas sajudis architekturinis. Gal ir ministrai tada greiciau atsibus.
    Palaikau!

  7. Gerb. O.Urbsyte, dziaugiuosi, kad issamiai pasisakete, atkreipiu demesi, kad daug kas TURETU buti musu mokykloje daroma, bet NEDAROMA. Tad tegul gerb. Palekas dirba, kaip jam atrododo geriau, kiti gal kitaip ars svietimo dirvona, palinkekime sekmes, grisime po metu pasidziaugti rezultatais

  8. Pritariu savanorystei – eiti i mokyklas, dirbti su jaunimu. Saunuoliai. Mokytojus ruosia pedagoginis vidutinybiu pseudouniversitetas, tad didele ju dalis mokykloje ugdo i save panasius.. br brrr.

    Bet,…gal pirma Aukstosiose mokyklose isspreskim sia problema – ten perteklinis skaicius architekturos studentu, studijas baigia net ypac zemo lygio studentai…

  9. Nenusiminkit, jaunieji architektūros/vaikų/fondo dalyviai, tai tik anonimų komentarai. Ačiū palaikantiems. Mes dar tiek mažai padarę, o mūsų iniciatyva ir idealizmas tikrai, manau, verti šviesesnio požiūrio. Tvirtėkim 🙂

  10. Visų pirma, norėčiau pasakyti, kad be architektūrinės praktikos nuo 1994-ų metų su atitinkamomis pertraukomis teko dirbti tiek vidurinio bendrojo lavinimo, tiek aukštėsnėse Lietuvos m-lose. Dėsčiau “ dailę“, disciplinas, konkrečiai, susyjusias su architektūra.
    Man labai keista girdėti tokius apibendrinimus, kad mokyklose mokiniai negali turėti galimybių gauti žinių apie architektūrą, kitas meno šakas.
    Norint spręsti bet kokią problemą, su ja reikia nuodugniai susipažinti, siūlau susipažinti su mūsų mokyklų mokymo pragrama.
    1994-aisias, kai atėjau dėstyti “ dailės“ į paprastą vidurinę m-lą, aš pamačiau, kad mokiniai dailės mokomi nuo I-os iki 12-os klasės. Tuo metu mokymo programose nebuvo jokių meno, architektūros istorijos pamokų, aš pati ėmiausi to darbo, sukurdama savo mokymo programą.
    Dabar nuo 5-ų klasių jau yra dėstomi meno ir architektūros istorijos pagrindai, yra įvairios edukacinės programos, kurios turi būti vedamos įvairiuose muziejuose, parodose, yra dailės raiškos pamokos, kurių metų mokiniai dirba įv. technika. Nuo 11-os klasės, kas pasirenka savo būsimą specialybę, susietą su menu ( dailė, architektūra, teatras, muzika), privalo rinktis meninio ugdymo pamokas “ A“ lygyje, t.y. tie mokiniai visų meno teorijos pagrindų yra mokomi kur kas plačiau. Bet tai-, būtent, yra vienetai, kurie ateity bus profesionalai.
    Aš visą laiką mokiniams pateikdavau pavyzdžiu Japoniją, kur mokiniai per savaitę turi 10 valandų dailės pamokų. Nei vienas nesusimąstote, kodėl. japonai tokia išradinga tauta, todėl, kad jie išmoko savo vaikus kiekvieną problemą spręsti KŪTYBINGAI, jie nesistengia iš kiekvieno japoniuko padaryti profesionalaus meninko ar dizainerio, jie moko KŪRYBINGUMO. Kūrybingumas atveria dideles galimybes bet kokiai žmogaus veiklai.
    Apibendrinant, reikia pradėti nuo pačių pedagogų švietimo ir auklėjimo, nuo JŲ priklauso, kaip JIE sugebės ir NORĖS atlikti savo pareigą. Reikia kelti JŲ mentalitetą ir išprūsimą. Kas, jei ne JIE išugdė tuos beraščius tėvus, kurių vaikai dabar negerbia nei savo, nei kitų kultūros.
    Švietimo programoje yra pakankamai daug dėmesio skirta mokinių meniniam ugdymui, reikia NORĖTI ir MOKLĖTI tas galimybes išnaudoti.
    Lankyti žymiausias pasaulio vietas, tai nereiškia, kad kiekvienas turi galimybę ir geba įvertinti tai, ką jis mato.“Žiūrėti“ ir „matyti“- du skirtingi dalykai.

  11. Ligonine kazkokia! Zmones sugalvoja puikia iniciatyva, imasi konkrecios veiklos, kuri yra neabejotinai altruistine ir naudinga visiems.
    Tai ne – butinai apspjaudyti reikia.
    Supykau!
    Skambinu ir uzsirasau i savanorius tuoj pat. Is kersto „opinijoms“ ir kitokioms gyvenimo piranijoms.

  12. ideja gera, o kad Palekas nukopijavo nelabai tikeciau, cia tiesiog atsitiktinis sutapimas.

  13. Visų pirma reikia aiškios identifikacijos – arch[whatever]fondas – yra VIEŠŲJŲ RYŠIŲ projektas. Tokių projektų tikslas, nepriklausomai nuo veiklos pobūdžių, yra pačių projektų PIRMŲJŲ ASMENŲ savireklama. Jiems to reikia, nes netolimoje ateityje kai jie šturmuos atitinkamus postus valstybės tarnybose (kultūros + statybos + administravimo etc. srityse) ar aukštųjų architektūros mokyklų vadovaujančius postus, jų šiandienis „aktyvumas“ taps lemiamu aspektu vertinant jų kvalifakaciją. pavadinkime juos AKTYVIUKAIS. Kultūros sritį ir ją administruojančias institucijas šiuo metu yra uzurpavę buvę (o ir esami) teatrų veikėjai-aktyviukai. Apie tai rašo pvz. N.Putinaitė. Juk teatras pas mus – o ho ho! geresnis eksportas už pieno produktus, ką ten architektūra…
    Grįškime prie aktyviukų. Yra sukurta savanoriško pavaldumo schema, kurioje dalyvaujantys gali tikėtis vieno kito trupinio ir savo reitingo ūgtelėjimo „sprendžiančiųjų“ akyse ir sąmonėje. Tiktai, kad tai su profesine kvalifikacija neturi nieko bendro. Jeigu nieko nebestebina archkonkursą laimėjęs pvz. čaikauskas kai komisijoj sėdi pvz. kuncevičius ir kita chebra arba atvirkščiai arba panašiai. Tai tikrai stebina, kaip arch[whatever]fondo aktyviukai perima analogiško sovietinio pobūdžio bendravimą kaip už vienintelį teisingą: aš tave pamokysiu, o tu žiūrėk klausyk ir vykdyk, tuo pat metu agresyviai (bet banaliai) promot’ina save PILOTE, MIESTO IQ ar pan…
    Reziumuoju – geriau jau palekai ir čaikauskai sąžiningai atidirbtų universitetuose, ko tikrai nėra. Nes pradinėse mokyklose vaikus žymiai svarbiau sudominti šalies kurioje gyvena istorija. To dalyko, kurio visiškai nesupranta nei arch[whatever]aktyviukai nei daugumą, lemiančius balsus „įgijusių“ archmetrų. O šis nesupratimas ir nenoras suprasti (bei šiaip susireikšminimas) ir lemia „itin aukštas“ vietas pvz. pritzkerio laureatų sąrašuose ir pan.

  14. Viskas dėl mokyklų tai ok, bet kam mokyti vaikus kopijuoti kitų autorių įdėjas (Paleko Lukiškių aikštė iš knygos 1000 X LANDSCAPE ARCHITECTURE
    KRAMER, SIBYLLE , net projekcijas tas pačias paliko, matyt vertinimo komisija tokių knygų neskaito 467p. jei neklystu), kai pamačiau net išsigandau.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Vaiku miško paviljono atidarymas. Foto: Rasos Juškevičiūtės.

LIETUVA PRISISTATO VENECIJOJE: Architektūros bienalėje atidarytas Vaikų miško paviljonas

2023 gegužės 19Be komentarųPILOTAS.LT

Venecijos architektūros bienalėje atidarytas „Vaikų miško paviljonas“, šiemet atstovaujantis Lietuvai šioje tarptautinėje architektūros parodoje. Priešais Venecijos Arsenalą įsikūręs paviljonas bus atviras lankytojams nuo gegužės iki

Vakarė Armonaitė

KOINOBORI PARODA TOKIJO PARKE: Tarp 100 dalyvių – VDA studentės kūrinys

2023 gegužės 9Be komentarųPILOTAS.LT

Minint tradicinę japonų vaikų dieną Tokijo centre, parke surengiama tarptautinė karpių-vimpelų paroda. Šiemet tarp 100 dalyvių iš įvairių pasaulio šalių atviroje galerijoje eksponuojamas ir Vilniaus

darze_kl_230300_e02_xxx

STATYS VAIKAMS: Klaipėdos raj. Trušelių kaime planuojamas vaikų darželis-mokykla

2023 kovo 13Be komentarųPILOTAS.LT

Klaipėdos rajone, Trušelių kaime, pagal viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą už 13,97 mln. eurų bus statoma pagrindinė-vidurinė mokykla kartu su vaikų darželiu. Projektą finansuoja

keist_me_230200_e01_xxx

MENO EDUKACIJOS KULMINACIJA: Projekto paaugliams katalogo pristatymas NDG

2023 vasario 8Be komentarųPILOTAS.LT

Vienintelis toks Baltijos šalyse edukacinis projektas paaugliams „Kažkoks keistas menas“, prasidėjęs karantino metu, 2021 metų vasarį, virto dalyvių patirtį apibendrinančiu katalogu. Leidinys pristatomas šį sekmadienį

Vaikų darželis Šnipiškėse

4 NAUJOS UGDYMO ĮSTAIGOS: Vilniaus architektūros konkursuose varžosi 20 idėjų

2023 sausio 20Be komentarųPILOTAS.LT

Sostinėje renkamos 4 naujų ugdymo įstaigų architektūrinės idėjos. Architektūros projekto konkursų dalyviai pateikė idėjas, pagal kurias bus projektuojamos mokyklos Perkūnkiemyje ir Pavilnyje bei vaikų darželiai

Mokslo paskirties pastatas Bajorų kel. 12 (arch. P.Džervus, L.Bogušas, G.Kairytė).

PROGIMNAZIJA BAJORŲ KELYJE: Verkių seniūnijoje suplanuota 900 vaikų mokykla

2023 sausio 17Be komentarųPILOTAS.LT

Sostinės Verkių seniūnijoje projektuojama nauja mokykla. Moderni ir šiuolaikinius poreikius atitinkanti progimnazija galės priimti daugiau kaip 900 moksleivių. MB „Urbanistinė architektūra“ rengiamo projekto viešas svarstymas įvyks paskutinę

Pašiaičių lopšelis darželis

„LEGO“ KALADĖLIŲ PRINCIPU:: 280 vietų Pašilaičių lopšelio darželio projekto pristatymas

2022 gruodžio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu, Panevėžio statybos trestas kartu su firmos „4 plius“ architektais parengė Pašilaičių lopšelio darželio su baseinu projektą. Su  statinio projektiniais pasiūlymais iškart

darželis-lopšelis „Bajorėlis“ Vilniuje. Foto: Neformalios Bajorų bei Visorių bendruomenės.

UGDYS BAJORŲ VAIKUS: Darželis-lopšelis „Bajorėlis“ priims 240 vaikų

2022 lapkričio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Prieš 15 metų įkurtame kvartale „Bajorų kalvos“ pagaliau atėjo eilė pasirūpinti pačiais mažiausiais – čia atidaromas Vilniaus savivaldybės darželis-lopšelis „Bajorėlis“. Pirmuoju etapu į naująją sostinės

Eiliuotas Vilnius

NERIAM Į VILNIŲ: Sostinės jubiliejui skirto projekto finalinis renginys

2022 spalio 24Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus mokytojų namų projekto „Neriam į Vilnių“ metu jaunimas iš skirtingų Lietuvos miestų ir miestelių kūrė eilėraščius ir trumpuosius filmus, kuriuos dedikavo Vilniaus 700 metų

Keliaujančios architektūros dirbtuvės

KAD MOKYKLA: Keliaujančios architektūros dirbtuvės tęsia aktualią misiją

2022 spalio 6Be komentarųPILOTAS.LT

Keliaujančių architektūros dirbtuvių misija nepasikeitė nuo 2013 metų ir vis dar išlieka aktuali – tai kokybiškos aplinkos kūrimas kartu su Lietuvos regionuose gyvenančiais vaikais ir

Šnipiškės

4 KONKURSAI VILNIUJE: Ieškoma ugdymo įstaigų architektūros idėjų

2022 rugsėjo 26Be komentarųPILOTAS.LT

Vilnius ieško naujų ugdymo įstaigų architektūros idėjų. Iš viso paskelbtas viešųjų pirkimų konkursas 4 naujoms Vilniaus ugdymo įstaigoms. Geriausių idėjų autoriai bus apdovanoti premijomis. PLANUOJAMI

Levelio Gimnazija.

MOKYSIS ERDVIAU IR MODERNIAU: Užbaigtas Joachimo Lelevelio gimnazijos priestatas

2022 rugsėjo 9Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus Joachimo Lelevelio gimnazija naujaisiais mokslo metais vaikus pasitiko erdvesnė ir modernesnė. Rekonstruojant pastatytas 2 aukštų priestatas su naujomis klasėmis ir sporto sale. ĮRENGTOS DVI

Bajorų darželis

BAIGIAMAS STATYTI BAJORŲ DARŽELIS: Projektavo pagal universalaus dizaino principus

2022 rugpjūčio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniuje baigiamas statyti Baigiamas statyti Bajorų darželis. Pirmame etape į jį planuojama priimti 120 vaikų. Prieš 15 metų įkurtame kvartale „Bajorų kalvos“ baigiamas statyti 240

Pašilaičių darželis

IT „LEGO“ KALADĖLES: Pašilaičiuose bus statomas lopšelis-darželis su baseinu

2022 rugpjūčio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Tankiai gyvenamame Vilniaus Pašilaičių rajone bus statomas lopšelis-darželis, kurį galės lankyti 280 vaikų. Naujasis vaikų darželis atitiks šiuolaikinės ugdymo įstaigos standartus ir turės nedidelį baseiną

Vaikystės takas

PRALAUŽĖ LEDUS: Kaune pastatytas naujas vienaaukštis lopšelis-darželis

2022 rugpjūčio 9Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune, Šilainiuose ką tik pabaigtas naujas vienaaukštis lopšelis-darželis „Vaikystės takas“. Tai pirmoji „nuo nulio“ pastatyta ikimokyklinio ugdymo įstaiga Kaune per visą nepriklausomybės laikotarpį. Planuojama, kad

Lazdynų mokyklos sporto aikštynas

MULTIFUNKCINIS LAZDYNŲ CENTRAS: Mokyklos sporto erdvės atnaujinamos iš pagrindų

2022 liepos 12Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus Lazdynų mokykloje bus atnaujinta lauko sporto erdvė ir įrengtas naujas multifunkcinis sporto centras su bėgimo takais, futbolo aikštėmis, universalia krepšinio, tinklinio ir kvadrato aikštele

darzeliai

ARCHITEKTAI VILNIAUS VAIKAMS: 2 vaikų darželių ir vienos mokyklos konkursai

2022 balandžio 8Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus vystymo kompanija pernai gruodį paskelbė 3 architektūros konkursus ugdymo įstaigoms projektuoti – 2 darželiams ir vienai mokyklai. Projektuotojai ką tik pateikė savo pasiūlymus, kaip galėtų atrodyti

BSV mokykla

NAUJA MOKYKLA VILNIUJE: Miškadvario gatvėje statys privačią mokyklą

2022 sausio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Privataus kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ fondas „BaltCap Infrastructure Fund“ (BInF) finansuos 6 milijonų eurų vertės privačios mokyklos projektą Vilniuje. Mokyklą projektuoja architektūros studija „2L architects“,

Bajorai

VILNIUS AUGA: Paskelbti 3 vaikų darželių ir mokyklų projektų konkursai

2021 gruodžio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Sparčiai augančiuose ir tankiai gyvenamuose Vilniaus rajonuose (Bajoruose, Pašilaičiuose ir Perkūnkiemyje) bus statomos naujos ugdymo įstaigos. Jų projektams skelbiami architektūrinės idėjos konkursai. BAJORŲ MOKYKLAI REIKIA

IKEA katinas

LIETUVIŠKAS „IKEA“ KATINAS: Liepos sukurtas žaislas parduodamas visame pasaulyje

2021 lapkričio 5Be komentarųPILOTAS.LT

Daugybę metų iš eilės kompanija IKEA rengia piešinių konkursą, kuriame viso pasaulio vaikai gali kurti savo svajonių žaislus. Iš 66.259 praėjusiais metais gautų idėjų ji

Balsių darželis

NAUJASIS BALSIŲ VAIKŲ DARŽELIS: Su pirtimi, baseinu ir druskų kambariu rūsyje

2021 spalio 18Be komentarųPILOTAS.LT

Balsiuose bus statomas naujas vaikų darželis. 2 aukštų pastato rūsyje numatoma įrengti aktų salę, pirtį, baseiną ir druskų kambarį. Pagal UAB „Geri projektai“ projektą (arch.

myFirst

PIRMASIS FOTOAPARATAS: Momentinė fotografija užkerėjo kūrybingus mažylius

2021 spalio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Kadaise firmos „Polaroid“ išgarsinta, bet vėliau kone užmiršta momentinė fotografija sugrįžta. Kompanijos „myFirst“ sukurta „Camera Insta 2“ net pasiryžusi jaunajai kartai tapti pirmuoju fotoaparatu bei

Ateities miestai

ATEITIES MIESTAI: Skelbiamas nacionalinis mokinių piešinių konkursas

2021 spalio 12Be komentarųPILOTAS.LT

Vilniaus dailės akademijos (VDA) Architektūros katedra, Atviroji dailės, dizaino ir architektūros mokykla (ADDAM) ir Lietuvos dailės ugdytojų draugija (LDUD) organizuoja nacionalinį mokinių piešinių konkursą „Ateities

DO Architects

KVEPIANTIS MEDŽIU: „Pelėdžiukas“ rodo valstybinio vaikų darželio pavyzdį

2021 rugsėjo 15Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien Pagiriuose atidarytas ir visuomenei pristatytas atnaujintas darželis „Pelėdžiukas“. Šiuo projektu Vilniaus rajono savivaldybė kartu su architektų komanda „DO Architects“ rodo pavyzdį, koks turėtų būti

Pamokos apie architektūrą

ARCHITEKTŪRA VAIKAMS: Moksleivių žiniai – 4 filmuotos pamokos

2021 rugpjūčio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Kūrybinių industrijų parkas „Architektūros centras“ ir Lietuvos architektų sąjunga (LAS) ką tik pristatė 4 filmuotas pamokas apie architektūrą: „Mano kambarys“, „Mano namai“, „Mano mokykla“ ir