Italijoje gimusi vaikų meninio ugdymo sistema Reggio Emilia pamažu išplito po visą pasaulį. Šios pažangios sistemos pedagogai įsitikinę, kad kiekvienas vaikas moka 100 kalbų – muzikuoti, šokti, kalbėti, piešti, vaidinti ir t.t. Žinoma švedų architektūros firma „Tham & Videgard Arkitekter“ tokiai vaikų ugdymo filosofijai neseniai pritaikė taip pat naujovišką architektūrinę kalbą.
REMIASI REGGIO EMILIA PRINCIPAIS
Architektų B.Tham, M.Videgardo ir E.Engstromo Stokholmo pakraštyje prie Meno ir amatų mokyklos suprojektuotas vaikų darželis Tellus, skirtas 100 kūrybingų mažylių. Kartu su pedagogais sukurtas šio nuo 3 iki 5 metų amžiaus vaikų darželio išplanavimas, kaip skelbia interneto portalas „dailytonic.com“, remiasi Reggio Emilia lavinimo principais. Tačiau jį įtakojo ir kontekstas – ties buvusios pramoninės teritorijos ir miško riba pastatytas statinys yra ir savotiškas tarpininkas tarp urbanistinio ir gamtinio pasaulių.
PASTATO ŠIRDIS – BENDROJI ERDVĖ
Netaisyklingas lenktų linijų planas sukuria aptakias persiliejančias erdves, kurios skatina judėti. Šią pastato savybę galima pajusti iš karto, vos patekus į centre įrengtą pusiau uždarą kiemą, kuriame tėvai susitinka ir išsiskiria su savo vaikais. Ažūriško fasado 5×5 cm storio vertikalūs ryškiai geltonai nudažyti mediniai tašai pridengia kai kuriuos skirtingame pastato aukštyje iškirstus langus bei filtruoja pro juos patenkančią saulės šviesą. Beje, langai čia suprojektuoti pagal vaikus, kad apšviestų ir atvertų jiems vaizdus į kiemą ar medžiais apaugusią gretimą kalvą. Pastato širdis – bendroji vidaus erdvė, kurioje žaisdami bei kitaip lavindamiesi gali tarpusavyje bendrauti vaikai iš skirtingų grupių. Bendrąją erdvę supa meno dirbtuvėlių bei poilsio patalpos. Apie tokį darželį, ko gero, pasvajoja daugelis vaikų bei jų mamų.