Artėjant šiltajam metų laikotarpiui, Kauno miesto savivaldybė paviešino kaip šiemet atrodys Rotušės aikštė. Vienai svarbiausių miesto viešųjų erdvių buvo sukurtas naujas lauko kavinių modelis bei numatyta kita eismo organizavimo tvarka. Tai esą turės naudos tiek aikštę naudojantiems verslininkams, tiek ir eiliniams kauniečiams.
SCHEMA PATVIRTINTA VIENERIEMS METAMS
Pagal Eismo saugumo komisijoje ką tik pristatytą Kauno Rotušės aikštės naująjį lauko kavinių modelį, pastarosios bus įrengtos ne aikštės viduryje, o jos pakraščiuose. Pati aikštė bus palikta laisva, kad joje galėtų laisvai vykti masiniai renginiai.
Pasak Kauno miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjo Nerijaus Valatkevičiaus, ankstesnis lauko kavinių išdėstymas Rotušės aikštėje atbaidydavo renginių organizatorius, nes jiems trukdydavo kitų verslininkų palapinės. N.Valatkevičiaus teigimu, Rotušės aikštės lauko kavinių naujoji schema patvirtinta vos vieneriems metams, todėl ją esą bus galima tobulinti.
Pagal šį modelį lauko kavinės užims dalį važiuojamosios dalies, pravažiavimui palikdamos apie 4,5 m pločio ruožą. Automobilius siūloma parkuoti 30° kampu, kad būtų lengviau išvažiuoti. Remiantis naujuoju modeliu, lauko kavinės nuo važiuojamosios dalies bus atitvertos betoniniais gėlių vazonais su atšvaitais. Manoma, jog kavinėse sėdintiems žmonėms tai padės jaustis saugiai, o vairuotojams – aiškiai pamatyti kliūtį.
ĮRENGS 3 KALNELIUS
Įgyvendinant naująją Rotušės aikštės tvarką, jau pastatyti gyvenamosios zonos kelio ženklai. Taip pat montuojami kelio ženklai, leidžiantys ne didesnį kaip 20 km per valandą transporto priemonių greitį. Gyvenamojoje zonoje pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, tačiau jie neturi trukdyti automobilių eismui be reikalo. Šioje zonoje automobiliams draudžiama stovėti įjungus transporto priemonės variklį.
Taip pat Rotušės aikštėje siūloma įrengti 3 greičio ribojimo kalnelius – ties Jėzuitų bažnyčia bei Vilniaus ir A. Jakšto gatvėse.
Eismą Rotušės aikštėje siūloma riboti penktadieniais nuo 17 val. ir savaitgaliais, užtikrinant, jog didelių susibūrimų metu aikštė liktų tik pėsčiųjų zona. Tik pėsčiųjų eismui planuojama palikti T.Daugirdo gatvę.
JAU SUDERINTA SU PAVELDININKAIS
Beje, Rotušės aikštėje planuojami įrengti eismo ženklai bus mažesnio diametro, kad nedarkytų senamiesčio vaizdo. Taksi stovėjimo vietos bus perkeltos prie Ryšių istorijos muziejaus, o į vidinę Rotušės aikštės dalį atvykę jaunavedžiai bus įleidžiami tik su leidimais. Skelbiama, kad naujoji Rotušės aikštės schema jau suderinta ir su Kultūros paveldo departamentu, tačiau kas ją parengė nepranešama.
Parengta pagal Kauno savivaldybės informaciją.
j
( 2015-05-07 )
Bėda bėdelė, kad rotušės aikštės danga, kaip arimas.
Linui Tuleikiui
( 2015-05-07 )
Redakcija neturi šiuo atveju daugiau informacijos, nei parašyta. Greičiausiai, Kauno savivaldybės biurokratai eilinį kartą leido sau laisvai interpretetuoti Rotušės aikštės konkursinių projektų sprendinius šiuo atveju.
redaktorius
kaunietis
( 2015-05-06 )
Nu gal nereikia visą laiką važiuot ant mylimos Kauno savivaldybės. Padarė konkursą, pasiėmė idėjas. Negi pirmas kartas?
permainos
( 2015-05-06 )
Permainos ir Palangoje:
http://bustas.lrytas.lt/nekilnojamasis-turtas/palangos-meras-iveike-architektus-griuvo-legendine-banga.htm?p=2
Linas Tuleikis
( 2015-05-06 )
gerbiamoji redakcija, ar žinomi šių pakeitimų autoriai, ar čia N.Valatkevičius miestą projektuoja laisvalaikiu? Klausiu dėl to, kad neseniai ta pati savivaldybė surengė Rotušės a. Konkursą, kuriame vienas iš tikslų buvo surasti patogiausią automobilių, pėsčiųjų ir lauko kavinių koegzistavimo būdus, buvo išrinkti konkurso nugalėtojai. Konkursui savivaldybė išleido miesto lėšas, ar žinoma, kas iš konkurso nugalėtojų ir kaip dalyvavo šiuose pristatytame Rotušės a. projekte? Ar čia savivaldybė, tiesiog, prisivogė idėjų iš konkurso autorių?