Šančiuose įsikūrusioje Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ atidaroma Dariaus Petrulio fotografijų parodos „Sulieti pasaulius“. Aktyvus Šančių bendruomenės veikloje kūrėjas tyrinėja urbanizacijos problemas ir klausia, ar sparčiai augančiame mieste įmanoma išsaugoti ryšį su gamta ir vieniems su kitais?
ŠANČIUS ATRADO KAIP ATSKIRĄ PASAULĮ
Spalio 18 dieną (penktadienį) 18 val. Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ (Drobės g. 62-308, Kaunas) įvyks Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus nario, tarpdisciplininko, D.Petrulio fotografijų parodos „Sulieti pasaulius“ atidarymas. Menininkas sugretina du iš pirmo žvilgsnio nesulyginamus pavyzdžius – gyvenimą Kauno Žemųjų Šančių rajone ir Naujojo europinio bauhauzo (NEB) prizu apdovanotoje rezidencijoje „Gleis 21“ – mediniame daugiabutyje, įsikūrusiame moderniame Vienos rajone Austrijoje.
Nuo 2016 m. Šančius ir jo žmones fotografuojantis menininkas šį Kauno rajoną atrado kaip atskirą pasaulį, unikalų urbanistinį ir socialinį darinį su istoriškai susiformavusiu gatvelių, vedančių link Nemuno, tinklu, mažaaukščiais nameliais, sodais ir daržais, kaimynystės dvasia ir gyvu šančiečių ryšiu su Nemuno pakrante. Šio rajono ir jo žmonių fotografavimas D.Petruliui yra ne tik meninė dokumentika, bet aktyvi Šančių savasties gynyba ir pagalba bendruomenei nuo 2019 m. kovojančiai prieš Kauno miesto savivaldybės planus nutiesti naują gatvę Nemuno pakrantėje.
TYRINĖJO NAUJOJO EUROPINIO BAUHAUZO PRIZO LAUREATĄ
2022 m. laimėjęs kultūrinės asociacijos „Gleis 21“ rezidenciją Vienoje, D.Petrulis tyrinėjo ką tik Naujojo europinio bauhauzo (NEB) pagrindinį prizą laimėjusį architektūros projektą „Gleis 21“. Projekto koncepcija remiasi solidarumo principu – būsimi namo gyventojai ir architektai nuo pat pradžių kartu kūrė statinį, planavo jo individualias ir bendruomenines erdves, siekdami sukurti daugiabutį įrodantį, kad bendrabūvis įmanomas. Betoninių statinių apsuptyje, moderniame rajone įsikūręs medinis daugiabutis „Gleis 21“ tapo alternatyva ir pasiūlė visiškai naują gyvenimo kokybę.
Parodoje „suliedamas“ Šančių vaizdus ir rezidencijos metu Vienoje sukurtą fotociklą „Blend in perspectives – an artist analysis of „Gleis 21“, D.Petrulis teigia: „Iš vidaus pažinęs „Gleis 21“ – pažangiausią šiuolaikinio urbanizmo idėją, supratau, kad jie iš naujo sukūrė betoniniuose didmiesčiuose seniai prarastą sugyvenimo vienas su kitu ir gamta būdą. Kaip aukščiausią gyvenimo standartą jie iškėlė tai, ką mes savo miestuose vis dar turime egzistuojant, tačiau nesame permąstę ir visuotinai pripažinę. Pravėrus autentiškos medinės verandos duris pasisveikinti su kaimynu ir nusiskinti šalia augantį pomidorą – štai gyvenimo kokybė, kuri tebeegzistuoja Šančiuose. „Gleis 21“ ir Žemieji Šančiai yra labai panašūs, tik vienas sukurtas iš naujo, o kitas – vis dar neprarastas.“
Paroda bus atidaryta iki lapkričio 10 dienos.
Lankymo valandos: darbo dienomis nuo 10 iki 17 val., šeštadieniais – nuo 11 iki 16 val.
Parengta pagal Lietuvos dailininkų sąjungos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Dariaus Petrulio.