Sostinėje prasidėjo Energetikos ir technikos muziejaus rekonstrukcija. Tai bendras viešojo ir privataus kapitalo projektas, kuris kėlė nemažai abejonių ir plačiajai visuomenei, ir architektų bendruomenei. Dėl savo užmačiomis greta netelpančio viešbučio Rinktinės gatvėje įsikūręs pastarasis muziejus neteks pamėgtos transporto salės.
TRANSPORTO EKSPONATUS PAKEIS VIRTUALŪS
Prieš kelerius metus Kauno mero Visvaldo Matijošaičio „Vičiūnų“ įmonių grupė Vilniuje greta Energetikos ir technikos muziejaus sumanė pastatyti prabangų viešbutį „Hilton“. Muziejaus rekonstrukcijos ir naujo masyvaus viešbučio statybos bendras projektas kėlė tiek visuomenės, tiek ir architektų bendruomenės susirūpinimą. Mat dėl viešbučio neseniai nuardytas sovietinis transporto salės korpusas, nors ir nelaikytas kultūros vertybe, tačiau buvo neatsiejama muziejaus ekspozicijos bei erdvių dalis. Dėka miesto valdžios palaikymo ir architekto Algirdo Kaušpėdo vadovaujamos projektavimo firmos „JP Architektūra“ kritikuotas projektas visgi perėjo į realizacijos stadiją – Vilniaus meras Remigijus Šimašius drauge su Energetikos ir technikos muziejaus direktoriumi Mykolu Bistricku ir statybų rangovais ką tik įkasė simbolinę Energetikos ir technikos muziejaus rekonstrukcijos kapsulę.
„Labai džiaugiuosi, kad sulaukėme šios dienos ir realiai pradedame muziejaus statybas. Prie sudėtingo projekto dirbome 3 metus. Dabar jau galiu pasakyti, kad miesto laukia labai gražus bendras viešojo ir privataus kapitalo projektas, kai kartu surėmę pečius statome miestą, atnaujiname jį, gražiname, geriname jo kokybę“, – pažymėjo projekto autorius – architektas Algirdas Kaušpėdas.
Rekonstruojamo muziejaus naujoje apie 1.000 m² ploto požeminėje ekspozicinėje erdvėje suplanuota interaktyvi ekspozicija, kuri kvies pažvelgti į praeities ir ateities energetiką, transportą, taip pat – ir į energetikos tėvu vadinamo Nikolos Teslos pasiekimus. Būtent ji pakeis kiek anksčiau išmontuotą muziejaus transporto salę, kurioje iki šiol buvo eksponuoti ne virtualūs, o tikri istoriniai automobiliai.
REKONSTRUOTI BAIGS KITAIS METAIS
Pasakojama, kad po rekonstrukcijos pasikeis ir įėjimo į muziejų vaizdas – atsiras nauja 100 m² ploto stiklinė erdvė, kurioje įsikurs muziejaus lankytojų aptarnavimo vieta, suvenyrų parduotuvėlė, jauki kavinukė ir nedidelė skaitykla. Kvartalo viduryje tarp muziejaus ir greta statomo viešbučio, kur stovėjo transporto salė, dabar bus lauko terasa. Cokoliniame muziejaus aukšte suplanuotos atviros prieigos kūrybinės dirbtuvės, laboratorijos ir erdvės, kuriose bus rengiami edukaciniai užsiėmimai, dirbtuvės visų amžių grupių lankytojams. Čia bus galima kurti ir mokytis, pasitelkiant naujausias 3D technologijas, fotogrametriją, CAD, CAM sistemas, mechanikos ir elektronikos įrenginius.
Viena svarbiausių Energetikos ir technikos muziejaus ekspozicijų – senosios Vilniaus elektrinės įrengimai, kuriuos žadama pristatyti pasitelkiant naujausias muziejų kūrimo technologijas. Rekonstrukciją baigti numatyta 2020-aisiais.
Pagrindinės Technikos muziejus – valstybės saugomas nacionalinio lygmens nekilnojamojo kultūros paveldo objektas, kuriame dėka buvusių energetikų ir šilumininkų patriotizmo išliko visa nuo XX a. pradžios veikusios elektros stoties įranga. Tai Vilniaus miestiečių suaukotomis lėšomis pastatyta ir 1903 metais paleista pirmoji Lietuvoje elektrinė.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Pav.: Energetikos ir technikos muziejaus rekonstrukcijos ir viešbučio projektas. Arch. A.Kaušpėdas, „JP Architektūra“.
v
( 2019-03-20 )
Kada jau baigsis ta stiklainiu mada
Be archkonkurso?
( 2019-01-30 )
Kodėl šioje svarbioje vietoje nebuvo surengtas architektūrinis konkursas? Gal gerb. Pakalnis turi atsakymą?
na, žinoma
( 2019-01-30 )
Na, žinoma, stiklinis ir pasviręs. Ir dar juodas. Visiškai nesiderinantis prie istoristinės kampo architektūros. Kokie jūs buki, negabūs ir nejautrūs aplinkai, architektai.
neskaitom
( 2019-01-30 )
O gerb nenorėjo savo isteriškos aimanos „jūs architektai“ sukonkretinti iki „jūs, architekte Algirdai Kaušpėdai“? Ar tik paveikslėlius vartote?
sorry
( 2019-02-02 )
Kur Jūs matote isteriją, gerbiamasis? Sutinku, kad Kaušpėdas tikrai prastas architektas, stebiuosi, kad kažkas jam leidžia statyti istorinėje aplinkoje. Bet juk bukų pasvirusių akvariumų Vilniuje pristatė ne tiktai jis. Ir netgi toje pačioje gatvėje.
>
( 2019-02-02 )
Berods, yra tokia “Anties’ daina-„….ir ko tu stovi taip keistai pasviręs….“
mnmn
( 2019-01-30 )
kontekstas mirė
Senatus
( 2019-01-30 )
Atrodo, kad nepavyko estetiškai vientisų tūrių ir fasadų suprojektuoti,
fasadas
( 2019-01-29 )
Sorry, bet nu jau 2019, jei ka, tai sitos stiklines katafalkos, turetu buti palaidotos archtiekturiniam muziejuje…
Kasparas
( 2019-01-29 )
Šiaip jau (mano žiniomis) ta transporto ekspozicija buvo suręsta paskubomis dar 2007-2008 metais kaip laikinas statinys. Nebuvo ji nei sovietinė nei ką, tiesiog skardinė pašiūrė. O transporto muziejus jei neklystu turėtų taksi parke atsidaryti greitu metu, tai kam tokiam miestui dvi transporto ekspozicijos? Ne vaistinės gi ir ne LIDL’ai…