Vakar savo veiklą oficialiai pradėjo naujoji Panevėžio autobusų stotis. Tai ne tik svarbus logistikos mazgas, bet ir dar vienas miesto infrastruktūros projektas, stiprinantis Panevėžio, kaip strategiškai patogios vietos gyventi, dirbti ir keliauti, įvaizdį. Žinomo sostinės architekto Rolando Paleko kolektyvas vienam pačių laukiamiausių Aukštaitijos sostinės objektų suteikė skraistės architektūrinį pavidalą.
PANEVĖŽYS NAUJOS STOTIES LAUKĖ DAUGIAU NEI 3 DEŠIMTMEČIUS
Panevėžys modernios autobusų stoties laukė daugiau nei 3 dešimtmečius. „Džiaugiamės, kad pagaliau duris atvėrė moderni ir funkcionali Panevėžio autobusų stotis. Tai ne tik reikšmingas žingsnis stiprinant miesto viešojo transporto infrastruktūrą, bet ir aiškus signalas, kad Panevėžys – patogus, šiuolaikiškas ir keliautojams draugiškas miestas. Neabejoju, kad naujoji stotis taps svarbiu traukos objektu visiems viešuoju transportu besinaudojantiems gyventojams ir miesto svečiams“, – sako laikinai Panevėžio miesto mero pareigas einantis Savivaldybės tarybos narys Petras Luomanas.
Nacionalinės premijos laureato architekto R.Paleko komandos (kartu su arch. Dalia Uoginte ir Justina Lenauskiene) suprojektuota 421 m² ploto autobusų stotis išsiskiria šiuolaikiniais architektūriniais sprendimais ir funkcionalumu. Pastate įrengtos dvi erdvės – viešoji, kurioje veikia laukimo salė, kavinė, viešasis tualetas, ir uždaroji zona su keleivių aptarnavimo patalpomis: bagažo saugykla, siuntų tarnyba, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio ir administracinėmis patalpomis.
Stotis suprojektuota atsižvelgiant į visų keleivių poreikius – erdvės pritaikytos žmonėms su negalia ir šeimoms su mažais vaikais. Čia įdiegta moderni keleivių informavimo sistema, savitarnos bilietų įsigijimo terminalas, visa teritorija stebima vaizdo kameromis. Keleivių patogumui peronuose įrengti informaciniai ekranai, rodantys realiu laiku atnaujinamą informaciją apie maršrutus.
PAGRINDINIS AKCENTAS – LAUŽYTŲ FORMŲ STOGO DENGINYS
Pagrindinis Panevėžio miesto autobusų stoties architektūros akcentas – laužytų formų stogo denginys. Pastato konstrukcijoms įrengti iš viso buvo sunaudota daugiau nei 3.300 m³ monolitinio gelžbetonio. Rangos darbus atliko rangos bendrovės „Kriautė“ statybininkai.Po stoties pastatu veikia nuo kovo 1-osios atidaryta 87 vietų mokama požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje įrengtos 4 stovėjimo vietos žmonėms su negalia ir 16 – elektromobiliams.
Autobusų stoties veiklos pradžia žymi ir senosios stoties teritorijos konversijos pradžią. Panevėžio miesto savivaldybė planuoja du investicinius projektus, kuriems sieks finansavimo iš Europos Sąjungos fondų. Vienu projektu numatyta rekonstruoti esamą autobusų stoties pastatą, jį pritaikant susisiekimo, turizmo informacijos ir kitų viešųjų paslaugų teikimui. Kita iniciatyva – teritorijos konversija į žaliąją erdvę: pertvarkyti buvusią manevravimo aikštelę, įrengti pasivaikščiojimo takus, želdinius, mažąją architektūrą, taip gerinant šios miesto dalies estetinę ir funkcionalią vertę.
KUTENA KITŲ ŠALIES MIESTŲ URBANISTINIUS PADUS
Pastaraisiais metais Aukštaitijos sostinė savo ambicingais visuomeniniais projektais pasiekė tikrą miesto įvaizdžio proveržį. Dar neseniai nusikaltėlių sostine pravardžiuotas miestas jį apsuko 120 laipsnių kampu ir jau nedrąsiai ima kėsintis į geriausio gyventi šalies miesto titulą. Prie to itin reikšmingai prisideda pastaraisiais metais čia įgyvendinti svarbūs visuomeniniai projektai. Tai ne vien vos pernai atidarytas ir didžiulio lankytojų susidomėjimo iš karto susilaukęs Stasio Eidrigevičiaus menų centras „Stasys Museum“ (arch. A.Syrusas, G.Brimė, R.Bertašius, A.Kniukštaitė, E.Gečaitė, I.Sirijatavičiūtė, K.Bajorinaitė, J.Virbickaitė), bet ir iš pagrindų sutvarkytas bei traukos objektu tapęs Senvagės parkas, į kraštovaizdį įsiliejantis kūrybiškumo centras „Pragiedruliai“ (abiejų autoriai – T.Jonauskis, I.Račkauskas, L.Kulikauskas, A.Makrickas, J.Muliuolytė), atnaujinta Panevėžio Laisvės aikštė su prieigomis (arch. A.Balčiūnaitė, I.Bogušaitė, M.Karanevskis, M.Kildaitė, M.Norvila) bei kiti. Pavėžys nė neketina sustoti ir toliau. Šiuo metu čia jau baigiamas įrengti „Harmonijos miestas“ (arch. V.Dabašinskaitė, J.Paičius, K.Grigaitis, T.Eltermanas, M.Jocytė), intensyviai rekonstruojamas sporto ir sveikatingumo centras „Aukštaitija“ (arch. P.Daugis, P.Žakauskas), modernizuojamas Panevėžio kultūros centras, planuojama Panevėžio tarptautinė keleivinė geležinkelio stotis. Ir tai tik dalis šiuo metu šiame mieste sėkmingai plėtojamų projektų. Prie papilnėjusios Panevėžio kultūrinės scenos prisideda ir prieš kelerius metus modernizuoti Panevėžio kraštotyros muziejus bei Panevėžio miesto Dailės galerija. Sparčiai gražėjantis miestas savo atsinaujinusiu įvaizdžiu, atrodo, ne tik jau lenkia konkuruojančius Šiaulius, bet ir bando vis rimčiau pakutenti urbanistinius trečiojo šalies miesto padus.
Parengta pagal Panevėžio savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: Almanto Bružo.

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: ©PILOTAS.LT

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: Panevėžio savivaldybės.

Naujoji Panevėžio autobusų stotis (arch. R.Palekas, D.Uogintė, J.Lenauskienė). Foto: Panevėžio savivaldybės.

Naujoji Panevėžio autobusų stoties oficialaus atidarymo momentas. Foto: Panevėžio savivaldybės.

Senosios autobusų stoties pastatas bus pritaikytas susisiekimo, turizmo informacijos ir kitoms viešosioms paslaugoms, o jos teritorija – paversta žaliąja erdve. Foto: ©PILOTAS.LT