Šiandien Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose atidaroma tarpdisciplininio meno dueto „Bionics“ paroda „Codex.Prototype“. Parodoje nagrinėjamos transhumanizmo, posthumanizmo, dirbtinio intelekto (DI) idėjos, kuriomis remiantis kuriamas fikcinis scenarijus, kai gyvi organizmai, norėdami prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, turi evoliucionuoti, pakeisdami fizinę struktūrą, gamtinę ir gyvenamąją aplinką.
MENO IR MOKSLO SINTEZĖ
Birželio 7 dieną (penktadienį) 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS“ (Lina Pranaitytė ir Urtė Pakers) paroda „Codex.Prototype“. Parodos architektė – Vika Pranaitytė („O-D-A. Architecture Studio“). Techniniai sprendimai – Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas („Makerspace Kaunas“), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas. Parodą bus galima apžiūrėti iki liepos 7 dienos.
Tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS“ kūrybos pagrindas – meno ir mokslo sintezė, žmogaus suvokimą bei organinių darinių santykį su technologijomis tyrinėjančios temos. Parodą „CODEX.PROTOTYPE“ sudaro penkios dalys – prototipai, kuriuose patiriamas skirtingas laiko periodas, atskleidžiantis gyvybės, tapatybės, technologijų ir DI suvokimo pokyčius: nuo įvykio, pakeitusio florą ir fauną, iki sampratos, kai egzistavimui nereikalingas fizinis kūnas. Naratyvas kuriamas remiantis istorine / faktine informacija, gamtos principais bei dėsniais simuliuotoje aplinkoje. Parodą galima patirti, kaip savotišką eksperimentą apie ateities organinių darinių evoliuciją, kuri prasideda šiandien.
ATSIRADO „BIONINIŲ ORGANIZMŲ“ RŪŠIS
Supratimas apie aplinkos pokyčius, lemiančius adaptyvių savybių atsiradimą, pasikeitė. Ekologinės problemos, veikiančios floros ir faunos prisitaikymą, tapo per daug aktyvios, kad jas galėtų išspręsti natūralus gamtos ciklas. Biologinių organizmų ir technologijų sąveika paskatino evoliucijos sampratos pokytį – tai nėra tik natūralus prisitaikymas, bet ir technologijų veikiamas procesas. Tokia samprata ištrynė ribas tarp natūralios evoliucijos ir dirbtinio patobulinimo. Žmonija ėmė manipuliuoti gyvybe ir jos kūrimu. Biotechnologijos ir genetinė modifikacija tapo priemonėmis, padedančiomis paspartinti prisitaikymo procesą, ar kurti visai naujas formas bei sintetines aplinkas. Dėl šių biologinių ir technologinių komponentų sintezės prasiplėtė egzistavimo ribos – atsirado nauja rūšis „bioninis organizmas“, galintis imituoti gyvybei būdingus požymius: kvėpavimą, vystymąsi, prisitaikymą.
Parodos kūriniuose jungiamos skirtingos medijos (garsas, vaizdas, instaliacija, objekto menas, šviesa, performatyvumas) ir disciplinos (gamtos mokslai, filosofija). Naudojamas interaktyvumas, sensorika, vaizdo projektavimo (angl. „mapping“) technologija. Garso kompozicijose jungiami „ambient“, „electro“, „minimal“, „glitch, techno“ stiliai, skaitmeniniu būdu transformuoto balso estetika. Dėmesys yra skiriamas garso dažnio, tembro savybėms bei jų kaitai.
Duetas „BIONICS“ kūrybinę veiklą pradėjo 2011 m. Kaune, kai jo narės studijavo Naujųjų medijų meną Vytauto Didžiojo universitete. Duetas aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose, kūrybinėse dirbtuvėse, parodose (personalinės parodos šiuolaikinio meno galerijoje „POST“, Kauno paveikslų galerijoje, kūriniai šiuolaikinio meno mugės „ArtVilnius“ parodoje „Takas“, parodoje „Antanas Ingelevičius: kūrėjas ir miestas“); kuria audiovizualines instaliacijas ir performansus festivaliams (Tarptautinis multimedijos meno ir muzikos festivalis „CENTRAS“, Tarptautinis šokio festivalis „AURA“, Tarptautinė Kauno tekstilės bienalė „UNITEKSTAS“, Tarptautinė Kauno bienalė, Tarptautinė Kauno grafikos bienalė, „Gallery Weekend Kaunas“, Garso meno renginių ciklas, šviesų festivalis „BEEPOSITIVE“). 2018 m. išleido debiutinį elektroninės muzikos albumą „CYCLES“, bendradarbiauja su kitų sričių menininkais bei skirtingų disciplinų atstovais.
Parengta pagal KKKC informaciją.
Foto: KKKC.