Panevėžyje ryškėja vieno laukiamiausių Panevėžio projektų – miesto autobusų stoties – kontūrai. Šio mėnesio pabaigoje bus baigtas stoties vidinių betoninių sienų įrengimas, ruošiamasi betonuoti laukiamojo ir perono salę. Panevėžys modernios autobusų stoties laukė daugiau nei 3 dešimtmečius.
ATLIKTA 60 PROC. KONSTRUKCINĖS DALIES DARBŲ
Kaip praneša Aukštaitijos sostinės savivaldybė, autobusų stoties statybos darbai vyksta sklandžiai ir planuojama, kad jau žiemą prasidės vidaus remontas – laukiamojo įrengimo darbai. Šiuo metu statybos darbų atlikta už šiek tiek daugiau nei 2.920.000 Eur bendra projekto vertė – per 7.113.000 Eur.
„Akivaizdu, kad ne tik mes, bet ir statybininkai supranta, koks svarbus mūsų miestui šis objektas, todėl deda maksimalias pastangas, kuo greičiau įgyvendinti projektą. Statybos darbus atliekanti bendrovė iki gruodžio planuoja sutvarkyti peroną, uždengti stogą, kad per žiemą būtų galima įžengti į pastato vidų ir atlikti laukiamojo vidaus remonto darbus“, – sako Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
Įgyvendinant miesto autobusų stoties projektą jau įrengti lauko vandentiekio, vidaus lietaus nuotekų ir drenažo, vidaus vandentiekio tinklai, sumontuotos stoties pastato denginį laikysiančios metalinės kolonos, ruošiamasi pradėti pagrindinio stoties pastato denginio įrengimo darbus. Šiuo metu yra įrengta daugiau nei 2/3 požeminės automobilių stovėjimo aikštelės perdangos.
Statybos darbus atliekančios UAB „Kriautė“ pateiktais duomenimis, šiai dienai jau yra atlikta apie 60 proc. konstrukcinės dalies statybos darbų: po stovėjimo aikštele pamatinėms duobėms iškasta 11 tūkst. 275 kub. m grunto, atraminėms sienoms supilta 400 kub. m betono, aikštelės perdangai supilta 1174,5 kub. m betono, aplink būsimą administracijos pastatą sumontuotos 75 metalinės kolonos. Šiuo metu objekte dirba 55 įmonės darbuotojai.
PASTATAS – NETAISYKLINGOS TRAPECIJOS FORMOS
46,45 aro sklype pagal architekto Rolando Paleko (su D.Uoginte) projektą statomoje autobusų stotyje bus įrengtas 421,89 m² ploto dviejų aukštų pastatas bei 1.865 m² ploto keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui skirtas peronas. Autobusų stoties pastatas suprojektuotas netaisyklingos trapecijos formos, skaidraus stiklo fasadai užtikrins vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono. Architektai stengėsi išgauti skvere išskleistos betoninės skraistės architektūrinį įspūdį. Beje, autoriai projektavimo eigoje atsisakė pirminiame projekte numatytos įspūdingos kompozicinės vertikalės – 22 m aukščio bokšto su laikrodžiu – idėjos.
Naujos autobusų stoties pastatas bus padalytas į dvi dalis: atviras, 24 val. per parą prieinamas keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę ir uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, mažųjų siuntų tarnybos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio ir stoties administracinių patalpų, t. y. kabinetų, dispečerinės.
Po perono teritorija ir stoties pastatu bus įrengta 2.669 m² ploto užimanti požeminė automobilių stovėjimo aikštelė bei techninės ir pagalbinės patalpos. Joje projektuojamos 88 stovėjimo vietos, iš jų arčiausiai lifto esančios 4 vietos bus pritaikytos žmonėms su negalia, dvipusė įvažiavimo rampa, trys evakuaciniai išėjimai ir liftas, pritaikytas žmonėms su negalia, 17 vietų elektromobiliams. Taip pat požeminiame aukšte numatomos įrengti techninės ir pagalbinės patalpos, vietos atliekų konteineriams ir dviračiams.
MODERNUS PASTATAS IR SISTEMA
Atvykusius keleivius autobusų stotis žada pasitikti ne tik moderniu pastatu, erdvia, neįgaliesiems pritaikyta laukimo sale, bet ir šiuolaikiška keleivių informavimo sistema. Čia bus įrengti informaciniai ekranai – bus galima sužinoti aktualią ir realiu laiku pateikiamą informaciją apie maršrutus. Be įprastų bilietų pardavimo kasų stotyje veiks ir savitarnos terminalas – bus galima paprastai ir greitai atsiskaityti banko kortele ir įsigyti kelionės bilietus.
Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies saugumui bei tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį įvažiuos iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai apsprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo. Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stočiai ir pėsčiųjų takams apšviesti, šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.
Parengta pagal Panevėžio savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: Panevėžio savivaldybės.