Įmonė Turto bankas per artimiausius 2-3 metus prie valstybės valdomų administracinių pastatų ketina pastatyti mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių. Viso projekto vertė sieks apie 5 mln. eurų. Tikimasi, kad padedant Aplinkos ministerijai, dalį lėšų projektui pavyks gauti iš ES struktūrinių ir klimato kaitos fondų.
KITŲ METŲ PRADŽIOJE KETINA SKELBTI PIRKIMĄ
Vadovaujantis vyriausybės planais, visos valstybės įstaigos turėtų pereiti prie mažiau taršaus transporto iki 2030-ųjų. Iki 2025-ųjų toks transportas turi sudaryti iki 60 proc. visų valstybės reikmėms naudojamų automobilių. Tokių automobilių priskaičiuojama daugiau nei 11.000. „Jei norime pasiekti realų pokytį mažinant taršą, valstybės institucijos turi rodyti pavyzdį. Turime ne tik didinti mažiau taršių automobilių parką, bet ir daug sparčiau plėsti elektromobiliams reikalingą infrastruktūrą. Itin svarbu, kad prie valstybinių pastatų atsirasiančios įkrovimo stotelės būtų naudojamos ne tik įstaigų reikmėms, bet prieinamos ir gyventojams“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas. „Elektromobilių įkrovimo stotelės yra viena iš mūsų „žaliojo“ plano dalių“, – aiškina Turto banko generalinis direktorius Mindaugas Sinkevičius.
Vienos pirmųjų projekto stotelių jau įrengtos prie Aplinkos ministerijos, netrukus atsiras prie Susisiekimo ministerijos, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos. Kitų metų pradžioje Turto bankas ketina skelbti pirkimą, po kurio turėtų prasidėti 80-100 elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimas.
TREČDALIS BUS PRIEINAMA VISUOMENEI
Turto banko skaičiavimu, iš 180 objektų, prie kurių ketinama įrengti įkrovimo stoteles, apie trečdalis bus laisvai prieinama visuomenei, su kitų objektų nuomininkais bus tariamasi, kad šie sudarytų galimybę gyventojams patekti į uždaras aikšteles ar kiemus, kuriuose bus stotelės.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje registruota apie 10.000 elektromobilių ir yra vos 600 viešos prieigos elektromobilių stotelių. Pasak ekspertų, elektromobilių įkrovimo infrastruktūra nespėja vytis automobilių pardavimų, tad institucijų užmojai – sveikintini. Tuo pačiu negalima užmiršti ir standartų, kurie turėtų būti keliami tinklo plėtrai.
„Numatyta ambicinga plėtra reikalauja kalbėti nebe tik apie stotelių pastatymą, bet apie bendro tinklo sukūrimą. Kadangi miestuose elektros tinklas tampa ribotas, turėsime jam padėti – pasitelkti dirbtiniu intelektu ir mašininiu mokymusi paremtus sprendimus, kurie padeda išvengti tinklo perkrovų. Daiktų interneto pagalba, sujungus išmanius įrenginius, elektromobilių vairuotojams galėsime suteikti tvarią, aukščiausios kokybės įkrovimo paslaugą už žemiausią kainą“, – teigia išmanius elektromobilių įkrovimo sprendimus kuriančios bendrovės „Inbalance grid“ bendraįkūrėjas Nerijus Šiaulys.
Parengta pagal Aplinkos ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: ©PILOTAS.LT