Nuo šiandien Palangos oro uostas uždaromas minimaliam 45 dienų laikotarpiui, kurio metu bus atnaujintas lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos. Rekonstrukcijos darbai vyks nepertraukiamai – 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę.
SVARBUS NE VIEN PALANGAI
Pasak Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio, parengiamieji darbai rekonstrukcijai Palangos oro uoste buvo pradėti dar šių metų balandį. Pasak jo, žvelgiant iš strateginio veiklos planavimo lygmens, Palangos oro uosto infrastruktūros atnaujinimas leis daugiau nei 10-metį pajūrio oro vartams atitikti visus tarptautinius aviacijos saugos ir saugumo reikalavimus, o taip pat užtikrinti, kad itin konkurencingoje regiono aviacijos aplinkoje galėtume ir toliau sėkmingai plėtoti skrydžius būtent Palangos oro uoste. Palangos miesto mero Šarūno Vaitkaus teigimu, Palangos oro uostas yra labai svarbus ne tik Palangai – atnaujinta oro uosto infrastruktūra padės kurti pridėtinę vertę tiek visam Lietuvos Vakarų regionui, tiek valstybei.
Latvijos bendrovės „A.C.B.“, kuri atliks pagrindinius oro uosto rangos darbus, vykdomasis direktorius Armands Svikis sako, kad visi paruošiamieji rekonstrukcijos darbai jau įvykdyti, todėl rekonstrukcijos pradžiai yra pasirengta. „Oro uostų rekonstrukcijos projektai mums nėra naujiena, šioje srityje patirties turime daug, sėkmingai atlikome Vilniaus oro uosto rekonstrukciją, tad esame tikri, kad Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija taip pat įvyks sklandžiai“, – teigia A.Svikis.
DARBUOSIS 340 SPECIALISTŲ
Palangos oro uosto darbas bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms, nuo rugsėjo 6 iki spalio 20 dienos. Šiuo aktyviausiu rangos darbų laikotarpiu darbai vyks nepertraukiamai – 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę, todėl oro uostas bus uždarytas, skrydžiai nebus vykdomi.
Pasibaigus rekonstrukcijos darbams, spalio mėnesį Palangos oro uostas atnaujins darbą, o visi skrydžiai bus vykdomi įprastu režimu. Likę rekonstrukcijos darbai bus vykdomi iki 2021 metų gruodžio 2 dienos – visi procesai vyks veikiančiame oro uoste.
Viso oro uosto teritorijoje, įskaitant subrangovų resursus, darbuosis 340 specialistų bei 120 vienetų statybinės technikos. Rangovas rekonstruos beveik 2,3 km ilgio ir 45 m pločio kilimo ir tūpimo taką, įskaitant naujai nutiestus šoninius kraštus, kurie pagerina orlaivių kilimo ir tūpimo tako saugumą.
Projekto metu bus išmontuota apie 170.000 m² senosios dangos. Beveik visos statybinės medžiagos, arba 90 proc., kurios susidarys rekonstrukcijos metu, bus perdirbtos ir panaudotos pakartotinai.
ATITIKS NAUJAUSIUS TARPTAUTINIUS STANDARTUS
Rekonstrukcijos metu daugiausia bus naudojamos vietinės lietuviškos medžiagos – asfalto mišiniai, betonas, mineralinės medžiagos, dalis šulinių. Vamzdžiai, kabeliai, signalinių LED šviesų sistema, vandens valymo įrenginiai ir kiti komponentai bus tiekiami iš kitų ES šalių. Infrastruktūrai atnaujinti iš viso bus panaudota apie 83.000 t asfalto mišinių, 190.000 t mineralinių medžiagų, 800 t betono.
Palangos oro uosto infrastruktūros atnaujinimas pagal naujausius tarptautinius standartus leis užtikrinti oro uosto operacijų saugą bei greitesnį orlaivių aptarnavimą. Rekonstruoti takai užtikrins ne tik saugų orlaivių judėjimą, bet ir taupys jų kuro sąnaudas. Po rekonstrukcijos oro uostas taps draugiškesnis aplinkai, nes dalis rekonstrukcijos darbų bus susiję būtent su aplinkosaugos reikalavimais. Inžineriniai sprendimai pagerins paviršinių nuotekų surinkimą ir valymą, įdiegti LED žiburiai sumažins viso oro uosto elektros energijos suvartojimo kiekius.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją.
Titulinė nuotrauka: Palangos oro uostas.