Seimas vakar priėmė Alternatyviųjų degalų įstatymą, kuriuo siekiama sukurti galimybes iki 2030 metų žymiai (iki 15 proc.) padidinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį transporto sektoriuje ir taip sumažinti neigiamą poveikį klimatui aplinkos oro taršai. Iki to laiko turi būti įrengta net 60.000 elektromobilių įkrovimo prieigų.
Numatoma, kad nuo 2029 metų sausio 1 dienos visas viešasis keleivių vežimo keliais transportas, įskaitant taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančių asmenų transporto priemones, turės būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus. Priimtomis naujomis nuostatomis įtvirtinamos aiškios kryptys dėl alternatyviais degalais varomų transporto priemonių ir joms reikalingos infrastruktūros plėtros. Pavyzdžiui, įstatyme įtvirtinta nuostata, kad iki 2030 metų turi būti įrengta 60.000 elektromobilių įkrovimo prieigų, iš kurių 6 000 būtų viešosios ir pusiau viešosios elektromobilių įkrovimo prieigos. Jos bus privalomos naujose bei rekonstruojamose degalinėse, autobusų ir geležinkelio stotyse, oro ar jūrų uostuose. Įkrovimo prieigų statytojams skelbti konkursus įpareigotos savivaldybės.
Numatoma skirti finansinę paramą įsigyjant elektromobilius, įrengiant ar atnaujinant jiems įkrauti reikalingą infrastruktūrą tol, kol kas dešimtas lengvasis automobilis Lietuvoje bus varomas elektros energija.
Didelį dėmesį planuojama skirti krovininio transporto sektoriui, numatant plėsti gamtinių dujų pildymo stotelių tinklą ir skatinti dujomis varomų transporto priemonių įsigijimą kartu užtikrinant ir degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių naudojimą.
Už šį Alternatyviųjų degalų įstatymą balsavo 115 Seimo narių, susilaikė 9 parlamentarai.
Parengta pagal LR Seimo ir PILOTAS.LT informaciją.
Titulinė nuotrauka: Nissan.