Vilniaus miesto savivaldybė kritiškai įvertino parengtą Neries kairiosios krantinės rekonstrukcijos projektą ir nusprendė jį tobulinti. Bus išsaugota daugiau medžių, įrengti geresni pėsčiųjų ir dviračių takai, projektas bus vykdomas atskirais etapais, integruotos aplinkinės teritorijos, atsižvelgta į miestiečių išsakytus poreikius ir pastabas. Anksčiau skelbtas Neries kairiosios krantinės projekto įgyvendinimo konkursas buvo nutrauktas.
Pasak Vilniaus miesto savivaldybės, prieš 6 metus pradėti rengti Neries kairiosios krantinės rekonstrukcijos projekto (arch. SĮ „Vilniaus planas“) sprendiniai nebeatitinka naujų standartų ir laiko dvasios, bus peržiūrėti. Visas Neries kairiosios krantinės nuo Žvėryno iki Žirmūnų projektas suskaidytas į du etapus: pirmojo etapo metu bus sutvarkytos dvi krantinės atkarpos – nuo Žvėryno tilto iki Baltojo tilto bei nuo Vilnelės tilto iki Šilo tilto prieigų, o antrojo etapo metu – paskutinė trečioji, tarp Baltojo ir Vilnelės tiltų.
„Prieš pasirašydami rangos sutartį atlikome papildomą projekto sprendinių ekspertizę. Vertinome atitikimą projektiniams pasiūlymams, miesto judumo ir kitiems strateginiams dokumentams, pasikeitusiai aplinkai, miestiečių išsakomoms pastaboms. Surinkta informacija lėmė sprendimą tobulinti projektą. Neabejoju, kad Neries krantinė po rekonstrukcijos taps nuostabia žaliąja zona ir viešąja erdve aktyviam poilsiui sostinėje“, – teigia Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis.
Projekte bus tobulinami Žaliojo ir Baltojo tiltų sprendiniai, naujai išspręsti judumo rebusai prie visų keturių šioje teritorijoje esančių tiltų – Baltojo, Žaliojo, Karaliaus Mindaugo ir Šilo. Neries šlaitą ketinama išnaudoti kaip natūralų barjerą nuo automobilių srauto pėstiesiems, tokiu būdu Neries krantinėje sukuriant jaukius pasivaikščiojimo takus. Taip pat bus labiau atsižvelgta į galimų stichinių liūčių poveikį Neries šlaitams ties P.Vileišio gatve, ypač tose vietose, kur greta yra pastatų rūsiai. Prioritetas čia skiriamas būtent toms erdvėms, kuriose šiandien judėjimas pėsčiomis ar dviračiu apskritai neįmanomas.
Naująjį konkursą pirmam etapui planuojama paskelbti iki šių metų pabaigos. Pirmąjį etapą siekiama įgyvendinti iki 2022 metų rugpjūčio, o antrąjį – iki 2023 metų liepos.
Didžioji dalis dešiniosios Neries krantinės jau baigta rekonstruoti – sutvarkyta krantinė nuo Žvėryno iki Žaliojo tilto, įrengtas sporto aikštynas prie Baltojo tilto.
Titulinė nuotrauka: ©PILOTAS.LT
Kavianskas
( 2020-09-15 )
Palinkėčiau subtilios sielos „Piloto“ redaktoriui, taip jautriai Vilnios upę vadinančiam Vilnele, neskriausti ir Kauno: miesto, kur Nemunėlis susitinka su Nerele, Jiesele, Girstupėliu, Nevėžėliu ir dar smulkesniais neįpoetintais grioveliais.
>>>
( 2020-09-15 )
Per Ukmergę teka Šventojėlė…