Istorijos ir aktyvios gyvensenos entuziastų asociacija „Olita-Orany“ ką tik virtualiai atkūrė 2 neišlikusius, tačiau Alytaus istorijai svarbius objektus. Medinis laikinasis geležinkelio tiltas buvo išardytas 1926-aisiais, o geležinkelio stoties statinių kompleksas – susprogdintas II pasaulinio karo pabaigoje.
Įspūdingą medinį geležinkelio tiltą dabartinio pėsčiųjų ir dviratininkų tilto vietoje vokiečių kariuomenė pastatė 1915 metų pabaigoje, 1916-ųjų viduryje – rekonstravo, o 1926 metais – išardė. Statant pėsčiųjų tiltą, buvo nugriauti paskutiniai buvusio tilto betoniniai likučiai. Asociacija „Olita-Orany“ šį statinį virtualiai atkūrė iš istorinių nuotraukų bei brėžinių.
Geltonplytis Alytaus (Olitos) geležinkelio stoties statinių kompleksas – vandens bokštas bei keleivių namas – susprogdinti II pasaulinio karo pabaigoje. Tai – Užnemunės geležinkelio sudėtingiausio ruožo Varėna-Alytus didžiausia stotis. Nuo II pasaulinio karo pabaigos išliko ketvirtis geltonų plytų mūro, o buvusio vandens bokšto vietą nūnai liudija tik kalvelė.
Abu istorinius Alytaus objektus asociacijos „Olita-Orany“ specialistai atkūrė pasitelkę nemokamą atviro kodo 3D modeliavimo programą „Blendei“. Pasak asociacijos vadovo Deivido Pinkevičiaus, tai daug pranašiau už anksčiau paplitusią metodiką, kai atkuriamas objektas tiesiog įpiešiamas fotografijoje. Atkuriant buvo naudojama įvairi istorinė medžiaga: tekstai, nuotraukos, brėžiniai.
Pirmąjį bandymą atkurti išnykusį Dzūkijos sostinės paveldą 3D technologijomis iš dalies finansavo Alytaus miesto savivaldybė.
Parengta pagal „Olita-Orany“ ir Alytaus savivaldybės informaciją.
Titulinis paveikslėlis: Trapukariu išardytas vokiškas Alytaus tiltas. Pav.: „Olita-Orany“
Wilno-Kowno
( 2018-12-14 )
Asociacija „Alytus-Varėna“ neskamba? „Olita-Orany“ skamba geriau? . Nors kažkaip neteko skaityti apie asociacijas „Geldupė“, „Vyžainiai“ , „Vydminai“ „Suvalkai“, „Balstogė“ ir pan. Lenkijoje.