Parodų cikle „Svetur“ pristatomi Lietuvos menininkai, savo kūrybinę veiklą plėtojantys už
Lietuvos ribų. „Prospekto“ fotografijos galerijoje atidaromoje kolektyvinėje fotoparodoje atidaroma paroda siūlo ne tik susitikti su prieš 2 dešimtmečius iš Lietuvos išvykusiais menininkais, bet ir vėl, kiek kitaip, pasinerti į pastarųjų kūrybines trajektorijas.
Spalio 30 dieną (antradienį) 17.30 val. „Prospekto“ fotografijos galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius) įvyks Sigito Baltramaičio, Vytenio Jankūno ir Dariaus Kuzmicko kolektyvinės parodos „Svetur. II“ atidarymas.
Pirmojoje ciklo „Svetur“ parodoje savo kūrinius rodė jaunesnės kartos autoriai, o antrojoje
susitinkame su kiek vyresniais meninininkais, išvykusiais iš Lietuvos dešimtajame XX a. dešimtmetyje ir jau iki to Lietuvoje pradėjusiais savo kūrybinį kelią. Parodoje galime pastebėti kūrybos kismą autoriams savo veiklą perkėlus už Lietuvos ribų, naujų išraiškos priemonių ir motyvų paiešką. Siekį adaptuotis bei rasti savo vietą naujoje aplinkoje. Gebėjimą konstruoti vizualų pranešimą, atskleidžiantį tiek labai asmeniškus, tiek globalius naratyvus.
Parodos bendras vardiklis galėtu būti kartotės metodas, atvaizdų multiplikavimas ar ritualinis
šnabždesys. Sigitą Baltramaitį daugelis fotografijos gerbėjų tikriausiai prisimena iš jo ciklo „Vilniaus senamiestis“, kuriame autorius objektyvą nukreipdavo į „nereikšmingus“ kasdienybės įvykius. Naujausiame cikle jis dėmesį sukoncentruoja į rutinišką kasdienybės veiksmą – žingsniavimą, bet neatskleidžia nei kelionės tikslo nei priežasties. Tiesiog tarsi kartodamas mantrą registruoja kiekvieno žingsnio koordinates to įvaizdinimui pasirinkdamas senus traukinio pabėgius. O Vytenis Jankūnas nurodo savo kelionių trajektoriją – kasdieniu Niujorko metro maršrutu. Kadaise pats dalyvavęs „inscenizuotose paveiksluose“, šiandien autorius tas inscenizacijas aptinka savo atsitiktinių pakeleivių mikrojudesiuose, užsitęsusio ritualo neišvengiamume. Kiekvienas baigtinis atspaudas sugėręs į save daugiasluoksnę kelionės patirtį pakartoja tai, kas įvyko vakar ir kas bet kokiu atveju įvyks rytoj.
Darius Kuzmickas, jau du dešimtmečius esploatuojantis pinhole techniką, nekeliauja niekur, bet stebi tą vieną, iš pažiūros statišką ir monumentalų, scenovaizdį. Tiesa, kiek kitaip nei įprasta tokioje fotografijoje. Autorius pasitelkdamas kelias ekspozicijas priverčia tuos statiškus vaizdus ritmiškai save reprodukuoti, o kartu ir žiūrovus suabejoti šių objektų monumentalumu.
Titulinė nuotrauka: „Svetur II“, D.Kuzmickas.