Marijampolėje ką tik atidaryta dviejų lygių P.Armino ir Geležinkelio gatvių sankryža. Dėl per Marijampolę tiesiamos vėžės „Rail Baltica“ mieste jau įrengtos 3 šiuolaikiškos sankryžos, suprojektuotos UAB „Kelprojektas“ bei architekto Manto Mickevičiaus.
Marijampolės pietinėje pusėje kelio Marijampolė-Liudvinavas-Krosna trasa susikerta su Geležinkelio gatve ir geležinkeliu. Rekonstravus šią sankryžą, P.Armino ir Geležinkelio gatvių automobilių transporto, pėsčiųjų ir traukinių eismas vyksta skirtinguose lygiuose bei veikia kaip vientisa sistema. P.Armino ir Geležinkelio gatvių sankryžą pėstieji čia kerta virš jos įrengtu „T“ formos pėsčiųjų viaduku. Mediniu ažūru pridengtas pastarasis sankryžos elementas papildo gruboką plieno ir betono transporto mazgo estetiką ir tampa pagrindiniu jos architektūros akcentu. Rekonstrukcijos projektinė vertė – 15 mln. eurų.
Sudėtingą inžinerinį statinį su žiedine „turbo“ tipo sankryža UAB „Kelprojektas“ suprojektavo su kauniečiu architektu M.Mickevičiumi. Beje, pagal to paties architekto projektą pernai pastatyta Marijampolės Gedimino gatvės sankryža Kauno krašto architektų parodoje-konkurse buvo pripažinta geriausia 2016-ųjų viešąja erdve. Tąkart architektas sakė, jog statinio architektūrą įkvėpė suarti Suvalkijos laukai. Tą pačią estetinę liniją, sumaniai derindamas betono, rūdinto plieno ir medžio elementus, jis pratęsė ir ką tik atidarytoje P.Armino ir Geležinkelio gatvių sankryžoje. „Tik architektūrinę idėją dar labiau adaptavau miestui“, – portalui PILOTAS.LT pažymėjo jis.
Beje, visų 3 pastaraisiais metais pastatytų ar rekonstruotų Marijampolės sankryžų vertė – apie 30 mln. eurų. Prie jų daugiausia dirbo rangos bendrovių „Alkesta“ ir „Kauno tiltai“ statybininkai.
Nuotraukos: Tomas Ragina.
P.Armino ir Geležinkelio g. sankryža (arch. M.Mickevičius)