Jau penkis dešimtmečius tebesitęsiantys Lietuvos fotografijos klasiko Algimanto Kunčiaus pajūrio gyvenimo fotografiniai užrašai – savotiška sociologinė-antropologinė studija. Ją „pasklaidyti“ galima Kauno fotografijos galerijoje atidaromoje parodoje „Sekmadieniai prie jūros. Palanga 1965–2014“. A.Kunčiaus kadruose svarbūs ne tik patys žmonės, bet ir juos supanti daugiaplanė aplinka bei tarytum perregima šviesa. Viskas čia tarsi pajungiama bendram polifoniniam skambesiui, padedančiam atverti prasmių daugiasluoksniškumą.
Sausio 29 dieną (ketvirtadienį) 17.30 val. Kauno fotografijos galerijoje (Vilniaus g. 2, Kaunas) atidaroma Algimanto Kunčiaus (g. 1939) paroda „Sekmadieniai prie jūros. Palanga 1965–2014“.
Menininkas į pajūrį tarsi atseka paskui „Sekmadienių“ ciklo veikėjus – paprastus kaimo žmones – ir stebi juos kitokioje, jiems gan nebūdingoje, aplinkoje. Fiksuoja į bendrą atostogautojų minią įsimaišiusias skarotas močiutes, kostiumais pasipuošusius vyrus, po Roko atlaidų nuo bažnyčios traukiančius prie jūros prasieiti Palangos tiltu, su artimaisiais susėsti ant pajūrio smėlio ir čia išsitraukti savo lauknešėlį, įmerkti kojas į jūros vandenį.
Pajūrio vasariniame šurmulyje įdėmiai stebėdamas pavienius asmenis ar žmonių grupeles, šeimas ir atostogoms būdingą sąlyginai nereikšmingą jų veiklą, fotografas dėmesį sutelkia į subtilias detales: žmonių pozas, gestus, veido išraiškas, laikysenas ir nesuvaidintus tarpusavio santykius.
Metai iš metų pajūryje vykstantis vyksmas beveik nesikeičia: visi prie jūros susirenka tiesiog pabūti, atsipalaiduoti, pramogauti, tad kardinalių pokyčių čia kaip ir neįvyksta, tačiau parodoje chronologine tvarka pateikiamuose 1965–2014 metų darbuose išryškėja ne tik aplinkos transformacijos (naujas Palangos tiltas, pakitusios žaidimų aikštelės, reklamų gausa), mados, tačiau ir subtilūs besikeičiantys žmonių tarpusavio bendravimo niuansai.
Parodoje be jau gerai žinomų pajūrio kadrų autorinių atspaudų, pasiskolintų iš Lietuvos dailės muziejaus, Šiaulių „Aušros“ muziejaus, Modernaus meno centro rinkinių, bus eksponuojami ir dar nematyti, naujai iš fotografinio negatyvų archyvo ištraukti A.Kunčiaus darbai.
Parodos kuratorė – I.Meilutė-Svinkūnienė. Projekto partneriai: Lietuvos dailės muziejus, Šiaulių „Aušros” muziejus, Modernaus meno centras, Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų fakultetas.
Paroda „Sekmadieniai prie jūros. Palanga 1965–2014“veiks iki kovo 1 dienos, o vasario mėnesį planuojamas albumo pristatymas. Įėjimas nemokamas.
Parengta pagal Kauno fotografijos galerijos informaciją.