Maskvoje, Brolių Liumjerų fotografijos galerijoje atidaroma Romualdo Požerskio fotografijos paroda „Plati forma, dokumentinė proza“. Rugpjūčio 13 dieną taip pat įvyks kūrybinis vakaras, kurio metu autorius pristatys savo fotografijos serijas ir albumus. R.Požerskio kūrybinio kelio 40-mečiui paminėti skirta paroda čia veiks iki spalio 5 dienos.
Rugpjūčio 12 dieną (antradienį) 19 val. Maskvoje įvyks žinomo lietuvių fotomenininko Romualdo Požerskio fotografijos parodos „Plati forma, dokumentinė proza“ atidarymas.
R.Požerskio kūryba apjungia ir pratęsia Lietuvos klasikinės mokyklos kūrėjų – A.Sutkaus, A.Macijausko ir R.Rakausko – humanistinį požiūrį, lyrizmą, susižavėjimą gimtąja žeme ir jos žmonėmis.
Menininko kūryba pasižymi stambiais fotografiniais projektais, o kiekvienas jų – tai atskira dokumentinė istorija. Pasitelkiant literatūrinę terminologiją, galime teigti, kad Požerskis yra puikus formos, epinio pasakojimo ir globalių apibendrinimų meistras, o jo temų pasirinkimas, jų atskleidimo gylis ir vaizdinė kalba – tarsi daugiasluoksnis epas.
Serijoje „Pergalės ir pralaimėjimai“ (1974–1976) perteikiama privačios ir kolektyvinės psichologijos patirtis, serijoje „Atlaidai“ (1974–1994) atsiskleidžia kaimo žmonių dvasinis gyvenimas griežtos tarybinės cenzūros metu, o serijoje „Lietuvos senamiesčiai“ (1974-1985) autorius iškelia labai ambicingą tikslą – parodyti miesto ryšį su gatvės fotografija – tai gana retas žanras Lietuvoje ir tuometinėje Sovietų Sąjungoje. Serijoje „Mažojo Alfonso vargai ir džiaugsmai“ (1992–2008) menininkas pasakoja apie mažiausią Lietuvoje žmogų Alfonsą. Kiekvienam ciklui sukurti buvo skirta daug metų nepertraukiamo darbo.
Parengta pagal Lietuvos fotomenininkų sąjungos informaciją.