Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse, GALERIA URBANA, įsikūrusi Kauno architektų namuose, atidaro Sauliaus Slavinsko para-architektūrinės fotografijos parodą RIBA. Su architektu, pasirinkusiu originalią šviesotamsos ir minimalios estetikos fotografinę kalbą, šnekasi Audrys Karalius.
Kaip gimė fotografijų serija RIBA…?
RIBA – savotiškas ir visiškai atviras mano dialogas su architektūra.
Prieš tai buvo ciklas „Langai“, kaip tam tikrų architektūrinių ieškojimų rezultatas. Tęsdamas „Langų“ studijas, po truputį ėmiau domėtis riba, sandūra. Tapo įdomus ribos akcentavimas, atskirtis, o dažnai ir jungtis tarp kelių plokštumų, skirtingų faktūrų, formų, šviesų. Taip ir gimė RIBA.
Mano galva,RIBOS nuotraukose architektūra yra, galima sakyti, dematerializuota, nukomercinta, nufunkcinta. Tu jai tarsi suteiki naują vaidmenį savo nuotraukose.
Architektūra – itin patraukli objektyvui medžiaga. Šiuose darbuose ji iš tiesų dematerializuota, nufunkcinta ir jau tikrai nukomercinta. Būtent, sąmoningas šių priemonių panaudojimas tarsi ir apsprendžia naujos estetikos esmę. Atsiranda daugiasluoksnė erdvė, leidžianti skleistis skaidriai, tyrai estetikai, kurią ir matau, kaip vieną iš svarbiausių siekių savo darbuose.
RIBOS nuotraukos pasižymi savitu šiaurietišku švytėjimu, neįkyriai dramatizuota, vizualiai užgaląsta briauna tarp blizgaus, apibendrinto paviršiaus ir beribės erdvės.
Taip, šiaurietiškas švytėjimas – tikriausiai ir būtų prieš tai mano minėtas erdvinis skaidrumas, kuriam realizuoti, mano supratimu, padeda ne tik asmeninis matymas, bet ir konkrečios technikos pasirinkimas. Juodai-balta fotografija bei tam tikra kompozicijos sankloda siekiau išryškinti skaidrų, perregimą erdvės virpėjimą. Gal savotišku dramatizmu ar dar taikliau tavo įvardinta „vizualiai išgaląsta“ briauna ir galima pavadinti tai, kas sąlygota kontrastingų paviršių, faktūrų ir šviesų sugretinimo. Matyt, tai ir sukelia keistos, sunkai nusakomos erdvės pojūtį.
Norėčiau pastebėti ramų, be savireklamos, bet tvirtą ir, manau, neatsitiktinį kadro komponavimą…
Kadro kompozicija, naudojant įvairias priemones (pvz. apvertimus, atspindžius ir t.t.), tikrai nėra atsitiktinė. Sąmoningai siekiu minimalistinės kompozicijos, savotiško išgryninimo. Žinoma, kartais kadras „atsitinka“ staiga, akiai užfiksavus tinkamą momentą. Bet šiaip, tai nuoseklaus ir ieškojimais pagrįsto stebėjimo rezultatas. Vienu ar kitu atveju, visuomet pasitelkiu galvoje instaliuotą vidinį „matymą“. Prisipažinsiu, nufotografavęs vieną ar kitą vaizdą, po to nebedarau jokių korekcijų, tad darbuose matote tai, kas ir buvo nufotografuota.
Pasirinkti pinholinę kamerą fotografuojant architektūrą – drąsus sumanymas, kai tuo tarpu armija fotografų triūsia, kad nufotografuotų architektūrą kuo ryškiau ir kuo medžiagiškiau
Pinhole technikos pasirinkimas man nėra nei drąsus, nei koks nors ypatingas. Taip, daugelis fotografų, ypač dirbantys su spalva, siekia kuo aiškesnio, ryškesnio kolorito, faktūros ar formos atvaizdavimo. Man tai nėra įdomu ir tikrai nėra mano kūrybos tikslas. Tiesiog, pinhole technika dirbu jau nuo 2009 metų ir mane ji vis labiau traukia, glumina ir pateikia naujų galimybių. Neseniai pradėjau dirbti ir su didelio formato kamera, bet, manau, šių eksperimentų rezultatais pasidžiaugsime vėliau, o šioje parodoje pateikiu savo pamėgtąja technika atliktą architektūros viziją RIBA, kurioje aptiksite tarsi penkis vidinius ciklus.
Sauliaus Slavinsko parodos RIBA atidarymas – kovo 10-ąją, 18:00.
GALERIA URBANA, Kauno architektų namai (Vilniaus g.22, Kaunas)
TRUMPAI APIE AUTORIŲ
Architektas ir fotografas Saulius Slavinskas gimė Vilniuje 1961 m. Baigė Vilniaus 7-tąją vidurinę mokyklą ir VISI (dabar VGTU) Architektūros fakultetą. Yra laimėjęs du nacionalinius architektūros konkursus (1985 m. ir 1986 m.). Nuo 1991-ųjų dirba savo personalinėje architektūros projektavimo įmonėje. Yra Lietuvos architektų sąjungos (nuo 1995m.) ir Lietuvos meno kūrėjų asociacijos (nuo 2005 m.) narys. 1993-1996 m. dėstė architektūrą VGTU. 2009-aisiais pradėjo fotografuoti.
PARODOS
2009 m. Pirma personalinė foto paroda Vilniuje.
2010 m. Grupinė paroda Palangoje „LT Pinhole“.
2011 m. Fotografijos projektas ,,Kiti“ Klaipėdoje.
2011 m. Personalinė foto paroda Fluxus ministerijoje Vilniuje.
2012 m. Grupinė foto paroda Fluxus ministerijoje Kaune.
2013 m. Personalinė foto paroda Druskininkuose.