Šiandieną vaizdo kamerų esame stebimi bemaž visur – bankuose, parduotuvėse, gatvėse. Bet kas atsitinka parodų salėse, kur pats žiūrovas ir pati medija yra stebimi? Vasario 9 dieną 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (KKKC) prasideda projektas „Supermedija“, kurio autoriai atsigręžia į ekspozicinėse erdvėse esančius objektus, situacijas,procesus, kurie tam tikrais aspektais bei aplinkybėmis gali tapti meno kūriniais.
Nuo vasario 9 dienos (ketvirtadienio) 18 val. KKKC (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) pradedamas projektas „Supermedija“, kuris vyks bei bus transliuojamas iki pat 2013 metų. Projektą pristatantys Neringa ir Mindaugas Bumbliai atsigręžia į KKKC ekspozicinėse erdvėse esančius objektus/situacijas/procesus, kurie tam tikrais aspektais ar tam tikromis aplinkybėmis gali tapti/egzistuoti kaip meno kūriniai.
KKKC Parodų rūmų pastatas, statytas 1986 m., vėliau rekonstruotas talpina savyje įvairių „balto kubo“ galerijos apibrėžimui nebūdingų objektų/faktorių, kaip I a. hole įrengtas stebėjimo kambarėlis, įsiterpiantis į parodines erdves. Jame stovi monitoriai, transliuojantys stebėjimo kamerų fiksuojamus vaizdus iš ekspozicinių salių.
Vakarų kultūroje viena ryškiausių galios metaforų yra viską matanti akis. Šią metaforą papildo galios šaltinio nematomumo principas – panoptikumas, kai (pri)žiūrėtojas pats yra nematomas. Tačiau šiandien dėl nuolatinės kontrolės – pasitelkiant medijas ar prižiūrėtojus – faktas išeliminuojamas iš mūsų nuovokos. Prisimename, kad esame stebimi tik tada, kai laukdami eilėje banke ar bet kuriame prekybos centre iš nuobodulio pradedame dairytis į palubes, kur įrengtos stebėjimo kameros (medijos) iš pažiūros atlieka nieko nesukuriančius veiksmus. Bet kas atsitinka parodų salėse, kuriose eksponuojami meno kūriniai, o pats žiūrovas ir pati medija (plačiąja prasme) yra stebimi? Medija stebinti mediją (apsaugos vaizdo kameros stebinčios meno kūrinius) ir žiūrovas stebintis žiūrovą („prižiūrėtojas“ stebintis parodos lankytojus) yra Supermedija – visą stebinti akis. Situacija, suformuojanti turinį tuo metu, kai erdvė su visais jos dalyviais yra retransliuojama ir įsisavinama.
Parengta pagal Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro informaciją.