Vilniaus miesto taryba patvirtino koncepciją, kurioje numatoma sostinės viešojo transporto plėtra iki 2040 metų. Joje, atsižvelgiant į miesto ateities planus bei numatomą gyventojų skaičių ir kitas tendencijas, siūloma įvesti naujas visuomeninio transporto rūšis – tramvajų ir greitąjį autobusą,- kurios galėtų keleivius pervežti žymiai greičiau ir patogiau.
Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, „Vilniuje per pastaruosius trisdešimt metų kelionių viešuoju transportu sumažėjo perpus. Kadangi automobilį turi 3 iš 5 vilniečių, susidaro dideli kamščiai ir ilgėja kelionių trukmė“. Sostinės transporto specialistų siūlomi tramvajus ir greitieji autobusai, turėtų gerokai sutrumpinti kelionės laiką, aplenkdamos automobilių spūstis, be to, joms sankryžose visada degtų žalias šviesoforų signalas.
Anot „Vilniaus plano“ specialistų, pirmoji tramvajaus linija „Stotis – Santariškės“, nusidriekusi Pylimo, Kalvarijų ir Santariškių gatvėmis galėtų atsirasti jau po kelerių metų – šioje atkarpoje jau šiandien yra nuolatinis ir didelis keleivių srautas. Taip pat planuojama ir antroji greitojo transporto linija „Lazdynai-Naujamiestis-Centras-Justiniškės“ Erfurto, Laisvės, Gerosios Vilties, Savanorių, J.Basanavičiaus, Kudirkos, Pamėnkalnio, Jogailos, Vilniaus, Kalvarijų, Konstitucijos pr., Ukmergės, Ozo, Buivydiškių, Rygos gatvėmis, bei šios linijos atšaka į Pašilaičius.
Tobulinant Vilniaus susisiekimo sistemą bus ieškoma patogiausių ir optimalių sprendimų, tad ateityje keisis tiek dabartinio transporto maršrutai, tiek bilietų kainodara, taip pat bus numatytos patogios galimybės – pavyzdžiui, miesto dviračiu arba specialiu autobusu – pasiekti greitojo transporto maršrutus.
„Vilniaus plano“ parengtoje koncepcijoje taip pat numatyta plėtoti pėsčiųjų ir dviračių takų sistemą formuojant nemotorizuoto eismo zonas, diegti „parkuok ir mink“ (angl. – „Park & Ride“) sistemą prie visuomeninio transporto terminalų, keisti viešojo transporto bilietų tarifų politiką.
Vilniaus miesto ir rajono savivaldybės yra vienos iš nedaugelio Lietuvoje, kuriose auga gyventojų skaičius. Planuojant viešojo transporto perspektyvas buvo atsižvelgiama optimistines gyventojų skaičiaus augimo prognozes, pagal kurias 2040 metais sostinėje gyvens apie 600 tūkst. gyventojų.
Nuolatiniams ir reguliariems keleivių srautams itin padidėjus, plane palikta galimybė ateityje svarstyti ir metro sistemos diegimą. Be to, artimiausiu metu Vilniaus savivaldybė ketina įkurti taksi įmonę, kuri teiktų ženkliai kokybiškesnes ir pigesnes paslaugas nei konkurentai. Anot sostinės mero A.Zuoko, šios įmonės paslaugomis naudosis ir pati savivaldybė, atsisakiusi savo tarnybinių automobilių.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją