Ties XX amžiaus 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių sandūra jauni menininkai Gintaras Znamierowski’s, Donatas Srogis (ir, iš dalies, Algis Ramanauskas) Vilniaus Lazdynų rajone kūrė sau įdomią veiklos terpę bei tiesiog kvailiojo. Tačiau po tuo „kvailiojimu“ slypėjo kur kas rimtesni dalykai, į kuriuos dabar galima pažvelgti apibendrintai – birželio 16 dieną Vilniuje atidaroma paroda „Postmodernizmo aukoms atminti: Gintaras ZnamierowskiDonatas Srogis 1988-1995 m. konceptualizmas“.
MENAS IŠ VILNIAUS MENO SCENOS UŽRIBIO
Birželio 16 dieną (ketvirtadienį) 18 val. Jono Meko vizualiųjų menų centre (Gynėjų g. 14, Vilnius) atidaroma K.Šapokos kuruojama paroda „Postmodernizmo aukoms atminti: Gintaras ZnamierowskiDonatas Srogis 1988-1995 m. konceptualizmas“. Joje eksponuojama tai, ką XX amžiaus 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių sandūroje tiek oficialios, tiek ir „avangardinės“ Vilniaus meno scenos užribyje tiesiogine (daugiausiai Vilniaus Lazdynų mikrorajone, jo prieigose) ir perkeltine prasmėmis kūrė G.Znamierowski’s, D.Srogis (ir, iš dalies, A.Ramanauskas). Tai ką dabar drąsiai galime vadinti konceptualizmu. Čia sutilpo tiek XX a. pirmos pusės italų futuristų, eksperimentai, Fluxus dvasiai artimos anarchistinės inspiracijos, tiek ir savitos XX amžiaus pabaigos Vidurio ir ypač Rytų Europai būdingos konceptualizmo taktikos sampratos. Jono Meko vizualiųjų menų centre pristatoma ne tiek „teminė“ paroda, kiek G.Znamierowski’o ir D.Srogio (iš dalies ir A.Ramanausko) septynerių metų (1988-1995) konceptualizmo retrospektyva.
EKSPONUOJAMA BEVEIK VISA KOLEKCIJA
Kadangi šių menininkų minėto periodo veikla beveik neįtraukta į oficialesnius naujosios dailės virsmo procesus ir artikuliuota dailės istorijoje, eksponuojama beveik visa kolekcija ir archyvinė medžiaga necenzūruojant ir nesistengiant žūtbūt sulipdyti vientisos parodos. Ekspoziciją sudaro išlikę tų laikų rasti arba originalūs, sukurti objektai ir koliažai. Kai kurie rasti ar pagaminti objektai, koliažai ir konkrečioms vietoms kurtos mini-instaliacijos, taip pat performansai yra išlikę tik foto dokumentacijose. Ši ekspozicijos dalis atspausta iš fotonegatyvų. Savarankišką ekspozicijos dalį, sudaro performatyvios fotografijos – „peizažų situacijos“ ar situacijos interjere, kai fabulą sukurdavo pats fotografavimo veiksmas. Taip pat rodomas A.Ramanausko suburtos alternatyvaus roko grupės „SSG“ videoklipas „Mokykla“, sukurtas apie 1991 metus.
Paroda veiks iki rugsėjo mėnesio.