Jau tapo tradicija, kad KKKC Parodų rūmuose paskutinieji du metų mėnesiai skiriami fotografijos menui. 5-ąją Fotografijos šventę LFS Klaipėdos skyrius pradeda virtualiai pristatydamas išskirtines fotografijų parodas: Aleksandro Čekmeniovo (Ukraina) „Pamiršta žemė“, Violetos Bubelytės „Monospektaklis kitaip“ ir Arūno Kulikausko „Paskutinė“.
PAMIRŠTA UKRAINOS ŽEMĖ
Ilgai ir kruopščiai rengtos Fotografijos šventės planus sujaukė Covid-19 pandemija ir su ja susijęs karantinas, apribojęs parodinių erdvių ir muziejų lankymą. Todėl Fotografijos šventės pirmųjų parodų atidarymo ir fizinio jų lankymo šiuo metu nebus. Tačiau nuo lapkričio 18 dienos ekspozicijas bus galima pamatyti virtualiai.
Klaipėdoje rengiama vieno iš žymiausių Ukrainos šiuolaikinės fotografijos atstovų A.Čekmeniovo (Alexander Chekmenev) paroda „Pamiršta žemė“ yra pastarųjų metų Lietuvos ir Ukrainos fotomenininkų bendradarbiavimo tąsa. Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus ir Charkovo fotografijos mokyklos muziejaus (MOKSOP) bendras projektas pristato nedidelę A.Čekmeniovo darbų retrospektyvą. Autorius daug fotografavo psichiatrijos ligoninėse, gatvėse fiksuodavo eismo įvykius, benamių kasdienybę, dažnai parodydamas posovietinio gyvenimo skurdą bei absurdą. Persikėlęs gyventi į Kijevą ir ėmęs dirbti fotožurnalistu, jis vis dar tęsia karo užklupto Donbaso regiono pertvarkos dokumentavimą.
Parodoje eksponuojamos keturios Aleksandro Čekmeniovo darbų serijos: „Black&White“ (1992–1997); „Lelijos“ (1999); „Pasas“ (1995) ir „Deleted“ (2018–2019). Autorius Lietuvoje pristatomas pirmą kartą, didžiąją dalį fotografijų parodai suteikė projekto partneris – Charkovo fotografijos mokyklos muziejus.
V.BUBELYTĖS MONOSPEKTAKLIS IR A.KULIKAUSKO PASKUTINĖ
Šioje parodoje rodomi pastarųjų metų V.Bubelytės darbai, dauguma sukurti 2019 m. naudojant apdorotą skaitmeninę fotografiją. Visi jie atstovauja antram etapui, kuris nuo pirmojo skiriasi dar didesne laisve ir žaisme – pirmiausiai todėl, kad kūnas išlaisvintas iš jaunystės, kuriai užkraunama tiek daug pareigų: patikti, žadinti, jaudinti, žadėti. Ankstyvąja kūryba ji pakeitė nuogos moters vaizdavimo ikonografiją atkakliu žvilgsniu nužvelgusi žiūrintįjį, vėlesnėje – žiūrovą beveik pamiršo ir užsiėmė sau įdomesniais reikalais.
Pirmą kartą A.Kulikauskas rengia didelės apimties savo parodą. Jo kūrybos bagažą sudaro skirtingi istoriniai, kultūriniai ir raiškos sluoksniai: nuo kūrybos pradžios sovietmečiu su skirtingu požiūriu į klasikinę fotografiją ir jos raiškos būdais iki Niujorko laikotarpio – kapitalistinio pasaulio megapolio ir J.Meko įkurtos Antologijos gyvenimo poezijos, fotoobjektų dirbant su Polaroidfotografinėmis medžiagomis, pinhole fotografijos ir kamerų gaminimosi, kaimo kasdienybės fiksavimo tinklaraštinėje fotografijoje (kasdienybės – „dabar“ – fiksavimas) ar lėtojo (pvz., pusės metų trukmės ekspozicija vienam kadrui) Saulės tako fotografavimo.
„Paskutinėje“ parodoje A.Kulikauskas laisvu žvilgsniu ir forma apžvelgia savo keturių dešimčių metų trukmės kūrybos laikotarpį. Inventorizuoja gausų kūrybos archyvą.
Fotografijos šventės parodų kuratorius – Darius Vaičekauskas.
Fotografijos šventės parodas iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracija.
Parodos veiks iki gruodžio 13 dienos.
Parengta pagal kulturpolis.lt informaciją.
Titulinis pav.: kulturpolis.lt.