Ekonominio pakilimo laikotarpiu Klaipėdos prieigos tarp Vilniaus plento ir Tilžės gatvės vadintos „auksiniu trikampiu“. Skelbta, jog jos taps svarbiu uostamiesčio investicijų traukos centru, planuoti didžiuliai sklypai. Tačiau žadėtojo proveržio taip ir neįvyko, o teritorija iki šiol plyti apleista. Klaipėdos architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba neseniai apsvarstė plano koncepciją šios teritorijos 18 ha dydžio sklypą sudalinti į 6 mažesnius.
IŠ PRADŽIŲ JUNGĖ, DABAR DALINA
Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) Architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba apsvarstė 18 ha žemės sklypo (Vilniaus pl. 5 ) detaliojo plano koncepcija. Pagal bendrovės „NDP Klaipėda“ (proj. vadovas V. Mikalauskas, arch. E. Petrauskas) rengiamą projektą šis „auksinius laikus“ menantis sklypas prie įvažiavimo skaidomas 6 mažesniais sklypeliais, jiems nustatoma komercinė paskirtis, užstatymo režimai. Projektuotojai nustatė galimas užstatymo ribas bei pastatų aukščius (iki 29,5 m), pateikė transporto organizavimo schemą.
Beje, ekonominio pakilimo laikotarpiui procesas buvęs atvirkštinis: sklypo savininkai – UAB „Ferteksos transportas“ – tuomet sklypą didino bei jį planavo pagal konkretaus investuotojo poreikius.
Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai kilo klausimų, kodėl ribojamas numatomas pastatų aukštingumas, jeigu miesto aukštybinių pastatų schema šioje vietoje leidžia statyti iki 60 metrų aukščio pastatus. Aukščiausius statinius koncepcijos rengėjams rekomenduota planuoti palei Vilniaus plento liniją ir taip „įrėminti“ šio transporto koridoriaus erdvę.
DISKUSIJAS KAITINO LAIKINASIS VARIANTAS
Daugiausiai diskusijų kilo dėl pateiktosios koncepcijos projekto transporto sprendinių. Su planuojamu sklypu besiribojančių teritorijų detaliuosiuose planuose ties sklypu numatyta magistralinė gatvė, jungianti Vilniaus plentą ir Tilžės gatvę bei viadukas po arba per Vilniaus plentą. Koncepcijos rengėjai susisiekimui su naujai planuojama teritorija pasirinko kitą, laikiną variantą – transportą į sklypą nukreipti iš Vilniaus plento į „auksiniame trikampyje“ suplanuotą Sudmantų gatvę. Laikinasis transporto sprendinys sulaukė abejonių ir dėl eismo saugumo, ir dėl gatvės linijos pagrįstumo. Taryba rekomendavo atsisakyti laikinojo įvažiavimo į teritoriją iš Sudmantų gatvės galimybės, dėmesį sutelkti į magistralinės gatvės bei viaduko projektą. Taip pat rekomenduota brėžiniuose aiškiai pažymėti žaliuosius plotus, numatomą transporto srautų judėjimą sklypo viduje, parodyti, kaip šio sklypo sprendiniai siejasi su gretimų sklypų projektais.
Koncepcijos projektas toliau bus teikiamas svarstyti Klaipėdos miesto tarybos teritorijų planavimo komitetui.
Parengta pagal Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos informaciją.