Kauno technologijos universitete (KTU) duris atveria atnaujinta Virtualiosios realybės (VR) laboratorija. Informatikos fakultete veikianti erdvė studentus kviečia gilinti žinias apie šios technologijos panaudojimą įvairiose mokslo šakose, tobulinti praktinius gebėjimus bei užsiimti papildoma kūrybine veikla.
DAUGIAU GALIMYBIŲ IŠMANIESIEMS SPRENDIMAMS
Anot Informatikos fakulteto (KTU IF, Studentų g. 50) Virtualios ir papildytos realybės technologijų laboratorijų skyriaus vadovo Andriaus Paulausko, VR laboratorija universitete veikė jau kelis metus, tačiau atnaujinta erdvė jauniesiems mokslininkams suteiks daugiau galimybių kurti išmanius sprendimus. „Naujojoje erdvėje bus viskas, ko reikia sėkmingam darbui kuriant virtualiosios realybės, papildytosios realybės ar kitas interaktyvias programas – kompiuteriai, įvairi virtualiosios realybės įranga. Studentai galės vystyti savo idėjas arba prisidėti prie jau vykdomų projektų, įgyti patirties, rinkti savo portfolio ar net išleisti savo kuriamas programas į rinką“, – teigia A.Paulauskas.
VR laboratorijos įrengimo rėmėju tapo programinės įrangos kūrimo įmonė „Coherent Solutions“. Lietuvos padalinio vadovės Linos Šiumetės teigimu, talentų ugdymas yra neatsiejama socialiai atsakingo verslo dalis. Anot jos, bendradarbiavimo tikslas – suteikti erdvę ir įrankius žmonėms, kurie nori eksperimentuoti, kurti inovacijas ir prisidėti prie ateities technologijų. „KTU Informatikos fakulteto bendruomenė imasi iniciatyvos ir jau žengia tvirtus žingsnius virtualios realybės srityje, tad mūsų investicijos į naujus įrenginius tik sustiprins jų pozicijas ir pagreitins progresą. Tikime, jog šioje erdvėje gims ne vienas įdomus projektas“, – teigia bendrovės „Coherent Solutions“ vadovė Lietuvoje.
APIPAVIDALINO ŽINOMAS KŪRĖJAS
Programinės įrangos sukurta dirbtinė aplinka universitete naudojama atliekant įvairius eksperimentus ir tyrimus, o jos taikymas švietime – beribis. Asmuo, naudodamasis VR technologija, gali imituojamų scenarijų pagalba įgauti praktinių gebėjimų neišvykstant iš universiteto erdvės, analizuoti situacijas ir koreguoti savo veiksmus atsižvelgiant į padarytas išvadas.
KTU VR erdvės apipavidalinimo koncepciją kūrė gerai žinomas kūrėjas Martynas Auz: virtualioje realybėje skrajojantis ir kuriantis personažas atspindi atnaujintos auditorijos paskirtį. Šio kūrinio tikslas – įkvėpti jaunuosius talentus ir parodyti, jog VR technologijas įvaldyti gali kiekvienas to norintis.
KTU kuriami sprendimai dažnai atliepia edukacinį VR įrangos panaudojimą: šiemet vykusio technologijų ir inovacijų konkurso „Technorama 2022“ metu, KTU Alumnų asociacijos įsteigtu 500 eurų prizu buvo apdovanotas universiteto magistranto išrastas žaidimas.
„Prieš pandemiją, mūsų projektai dažnai atstovaudavo universitetą įvairiose parodose, todėl tikimės, kad ir vėl galėsime tai daryti artimiausiu metu. Tačiau laboratorijoje studentų sukurtos programos įgauna ne tik nacionalinį, bet ir pasaulinį pripažinimą: prieš šiek tiek daugiau nei metus studentų sukurtas žaidimas apie lėktuvo „Lituanica“ skrydį per Atlanto vandenyną buvo apdovanotas „Pasaulio viršūnių apdovanojimu“ (angl. World Summit Awards, WSA)“, – sako KTU IF laboratorijų skyriaus vadovas A.Paulauskas.
Parengta pagal KTU informaciją.
Titulinė nuotrauka: KTU IF.