Vakar Vilniuje startavo projektas „Menas be stogo“. Lauko reklamos stenduose 100 meno kūrinių 3 savaites džiugins sostinės gyventojų akis, o virtualioje galerijoje iš viso galima pamatyti apie 250 menininkų kūrinių bei juos įsigyti.
Projektas „Menas be stogo“ gimė 2020 m., po pirmojo karantino, siekiant padėti dėl pandemijos nukentėjusiems menininkams ir uždarytoms galerijoms. Ši Vilniaus miesto savivaldybės ir lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva“ iniciatyva sulaukė rekordinio kūrėjų susidomėjimo bei miestiečių įsitraukimo, kurie leidosi į meno paieškas netikėtose miesto vietose. Kaip ir pernai, visus projekte pristatomus meno kūrinius galima įsigyti tiesiai iš menininkų arba jiems atstovaujančių galerijų – virtualioje galerijoje nurodytos jų kainos, svyruojančios nuo kelių dešimčių iki 10.000 eurų.
„Nors visos galerijos veikia ir jų Vilniuje tik gausėja, tačiau menininkų aktyvumas atsiliepiant į mūsų kvietimą įrodo, kad poreikis menui išeiti į gatves išliko. Kol toks poreikis bus – tol tęsime projektą“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Projekto svetainėje patalpintas Vilniaus centro žemėlapis, leidžiantis lengvai rasti visą 100 projekto partnerių, lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“, stendų su meno kūriniais. Tikimasi, kad vilniečiai iki liepos 31 dienos spės pamatyti visus mieste eksponuojamus darbus.
Vienas iš projekto „Menas be stogo“ komisijos narių, dalyvavusių atrenkant meno kūrinius, menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis teigia, kad šiemet menininkai pateikė daug drąsių ir ryškių kūrinių.
„Projekte daug darbų, kuriuose menininkai perteikia šių dienų nuotaikas, tiria susiklosčiusią situaciją, gilinasi į tapatumo problemas, bet tuo pačiu tai kūriniai, kurie puikiai integruojasi į viešas erdves, žaismingai provokuoja nusišypsoti ir stebina meno formų galimybėmis“, – pasakojo V.Kinčinaitis.
„Ši projektas kasmet leidžia miesto gatvėse atrasti ne tik žinomų menininkų kūrinius, bet ir susipažinti su dar tik kylančių kūrėjų darbais. Svarbiausia, kad ši lauko galerija veikia visą parą ir menas miestiečius užklumpa netikėtose vietose. Linkiu, kad ir šiemet projekte pristatomi kūriniai rastų naujus savininkus“, – sako lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.
Dalyvavimas projekte „Menas be stogo“ nemokamas, visus kūrinių spaudos ir eksponavimo kaštus padengė projekto organizatoriai – Vilniaus miesto savivaldybė, lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ ir prekybos tinklas IKI. Su meno kūriniais Vilniaus centre susipažinti bus galima iki liepos 31 dienos, tačiau virtuali galerija veiks visus metus.
Parengta pagal Vilniaus savivaldybės informaciją.
Titulinė nuotrauka: Vilniaus savivaldybės.