Jei planai pavyks – netrukus pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis riedės vien nauji, aplinką tausojantys, patogūs ir keleivių laiką taupantys greitaeigiai elektriniai autobusai. Tokia yra Klaipėdos viešojo transporto vizija, kuriai pritarti pirmiausia turėtų uostamiesčio savivaldybės taryba.
SKAIČIUOJAMA, KAD KAINUOTŲ 33,5 MLN. EURŲ
Kaip skelbia Klaipėdos savivaldybė, 10 pirmųjų greitaeigių elektrinių autobusų į gatves išvažiuoti galėtų jau kitąmet, jei tik savivaldybės Taryba pritars tokiam žingsniui ir operatyviai pavyks atlikti visas biurokratines procedūras. Įgyvendinus šiuos planus, kelionės kaštai keleiviui iš esmės nedidėtų, o ekologiškų autobusų įsigijimo naštą miestui palengvintų Europos Sąjungos parama.
Netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės administracija miesto politikams svarstyti teiks sprendimo projektą dėl elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plano patvirtinimo. Jeigu miesto politikai pritars ekologiško elektrinio viešojo transporto atsiradimui uostamiestyje, kitas žingsnis – projektui reikalingų lėšų paieška.
Suskaičiuota, kad įsigyti elektrinius autobusus, atitinkamai rekonstruoti gatves, kuriomis jie važinėtų ir iki 2030 metų įrengti eismo valdymo sistemą kainuotų 33,5 mln. eurų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų yra galimybė gauti iš Europos Sąjungos fondų.
Klaipėda, prisidėdama prie Lietuvos įsipareigojimų mažinant CO² emisijas bei siekdama mažinti oro taršą, 2018 m. patvirtino darnaus judumo planą, kuriame numatytos progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės: didinti viešojo transporto patrauklumą ir greitį, skatinti judėjimą pėsčiomis ir dviračiais, kurti patrauklią, saugią miesto aplinką.
NEUŽKIRS KELIO ĮRENGTI METRO AR TRAMVAJŲ
Miesto savivaldybės užsakymu taip pat buvo parengta galimybių studija „Perspektyvinių naujų viešojo transporto rūšių diegimo Klaipėdos mieste galimybių studija“, skirta įvertinti naujos viešojo transporto rūšies poreikį. Savivaldybė sulaukė kritikos neva veltui leidžia pinigus analizuodama alternatyvių viešojo transporto priemonių metro ar tramvajaus, kurie netinka miestui, atsiradimo galimybes Klaipėdoje. Tačiau ją sudomino kitas šios studijos rengėjų – UAB „Civitta“ pasiūlymas – dėl esamo viešojo transporto tinklo ir transporto priemonių parko atnaujinimo pakeičiant juos greitaeigiais elektriniais autobusais.
Juolab kad žengiant šia kryptimi neužkertamas kelias ateityje, esant poreikiui, įrengti ir tramvajaus linijas. Tokiu atveju elektriniams autobusams atitektų privežamojo transporto vaidmuo.
Klaipėda dar gali spėti pateikti paraišką dėl paramos viešojo transporto sistemos modernizavimui. Jeigu jai būtų pritarta, tuomet maždaug pusę elektrinių autobusų įsigijimui ir šios transporto rūšies įdiegimui reikalingos infrastruktūros išlaidų padengtų ES fondai.
Gyventojams naujausios kartos elektriniai autobusai galėtų patikti dėl kelių priežasčių – susisiekimo trukmės (transporto greičio), bilietų kainos ir dėl ekologinio aspekto bei komforto lygio. Tačiau svarbiausi uždaviniai, kuriuos tikisi išspręsti miestas – aplinkos oro taršos ir spūsčių mažinimas.
Beje, elektrobusai Klaipėdos gatvėse išbandomi nuo pavasario.
Parengta pagal Klaipėdos savivaldybės informaciją.
Titulinė nuotrauka: Klaipėdos savivaldybės.