Kauno galerijoje „Nyčės ūsai“ atsidaro personalinė prancūzų menininkės Delphine Epron paroda „Šiuolaikiniai peizažai“. Kūrėja pristato naujausius savo darbus – mišrios technikos serijas „Keistenybės“ (Curiosités) bei „Nepažįstamas sodas“ (Jardin Inconnu), kuriose gamtos motyvai tampa kūrėjo padėties šiuolaikinėje visuomenėje metafora.
Rugpjūčio 30 dieną (ketvirtadienį) 19 val. Kauno Senamiesčio galerijoje „Nyčės ūsai“ įvyks D.Epron parodos „Šiuolaikiniai peizažai“ (pranc. Paysages contemporains) atidarymas. Atidaryme dalyvaus pati autorė.
Paryžiuje gyvenančiai ir kuriančiai menininkei D.Epron būdinga gyvybingos spalvos, energingi potėpiai, technikų ir jų derinių įvairovė. Ji drąsiai eksperimentuoja, taiko skirtingus meninės kūrybos principus, remiasi įvairiais įkvėpimo šaltiniais. Taip gimsta unikalios šiuolaikinių peizažų serijos. Kruopščiai derindama kelionių metu atmintyje užfiksuotus geografinius kraštovaizdžius, architektūrinius, botaninius ir mineralinius motyvus, menininkė konstruoja unikalų kūrybinį universumą, žiūrovo akį patraukiantį pulsuojančiais spalviniais bei emociniais kontrastais.
Iš pirmo žvilgsnio harmoningi ir dekoratyvūs gėlių bei augalų motyvai slepia egzistencinio nerimo nuojautą, mišrios technikos darbuose atskleidžiamą per išgrynintų pirminių spalvų paletę. Kaip teigia pati menininkė, jos kūryba balansuoja tarp realaus, mums puikiai pažįstamo pasaulio ir fantazijos, tarp harmonijos ir chaoso. Iš atminties klodų, sapnų ir meninių vizijų išnyrantys mistiški peizažai kuriami remiantis kontrasto principu – nevaržomai besiliejanti akvarelė tarytum pažadina darniai įkomponuotą nespalvotą graviūrą. Tapybos ir grafikos darbuose atsikartojančius gamtos motyvus Delphine interpretuoja kaip menininko padėties šiuolaikinėje visuomenėje metaforą: „Dabartiniame meno rinkos kontekste eilinis kūrėjas dažnai jaučiasi tarytum išlikimo žaidime. Šiuolaikiniai menininkai priversti konkuruoti skirtingose plotmėse, mat išlieka nebūtinai talentingiausi, o geriausiai prie nuolat besikeičiančių šiuolaikinio meno tendencijų ir naujosios kartos kolekcininkų kaprizų prisitaikantys kūrėjai”, – teigia menininkė. D.Epron darbuose visas žiūrovo dėmesys koncentruojamas į juose vaizduojamus gamtos pasaulio elementus: menininkė sąmoningai juos išdidina, akcentuoja formą, tekstūrą, mineralų paviršių grūdėtumą, gąsdinančiais gigantais virtusių mikroskopinių vabzdžių morfologiją, tokiu būdu trapų ir itin pažeidžiamą mikropasaulį paversdama visą žiūrovo dėmesį į save sugeriančiu monumentaliu meno kūriniu.
Delphine Epron kūryba buvo eksponuojama šiuolaikinio meno salonuose ir mugėse Prancūzijoje bei Italijoje. Menininkė ne vienerius metus dalyvauja Nicos žemės meno festivalyje, savo darbus pristato kolektyvinėse meno parodose. Nuo 2016 m. D.Epron vadovauja daugiau kaip 250 kūrėjų vienijančiai Belvilio menininkų asociacijai, siekiančiai kuo platesnei publikai pristatyti kūrybinę ir kultūrinę šio unikalaus Paryžiaus rajono įvairovę bei paskatinti čia kuriančių menininkų ir vietinių gyventojų dialogą. Menininkė taip pat iniciavo ir sėkmingai kuruoja jau penktus metus Paryžiuje organizuojamą meno festivalį „Nekasdieniai kasdienybės daiktai”, kviečiantį atidžiau pažvelgti į iš antrinių žaliavų kuriamą eco meną.
Parengta pagal „Nyčės ūsai“ informaciją.