Kaune prasideda XIV-ojo tarptautinio fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ įvadiniai renginiai. Šiemet festivalis tyrinės „Vandens“ temą, todėl birželio 1 dieną jį pradės atidarymo paroda „Pliažo sezonas“.
11 AUTORIŲ APIE PLIAŽĄ
Birželio 1 dieną (ketvirtadienį) 18 val. Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus M. Žilinsko dailės galerijoje įvyks įžanginės festivalio „Kaunas Photo“ 2017 parodos „Pliažo sezonas“ atidarymas. Paroda veiks iki rugsėjo 3 dienos.
Parodoje „Pliažo sezonas“ pristatoma 11 autorių kūryba: M.Vitali (Italija) paplūdimių žmogiškieji peizažai, K.Golovchenko (Ukraina-Vokietija) „Atostogos“, T.Černiausko (Lietuva) „Komforto zona“, T.Calafato (Italija) „Diena paplūdimyje. Sicilijos vasara“, C.Diais (Prancūzija) „Vaizdas į jūrą“, M.Kallai (Vengrija) „Solotvinas – sūrus sapnas“, K.Racoñ (Lenkija) „Zakžovekas“, B.Tilmantaitės (Lietuva) „Indijos bangomis“, E.Wabitsch (Vokietija-Bangladešas) „Iš „Koks“ paplūdimio, su meile“, J.Salam (Bangladešas) „Gyvenimas iš laivų kapinyno“, F.Marmion (Prancūzija-Jungtinė Karalystė) „Sumautos atostogos“.
EKSPOZICIJĄ SUDARO 3 DALYS
Fotografijų ekspozicija, kurią sudarys 3 dalys, lankytojus nustebins ne tik efektingais ir didelių formatų kūriniais bei jų pateikimo formomis, tačiau ir netikėtais paplūdimio siužetų posūkiais. Parodos kuratorius M.Kavaliauskas teigia, kad galerijos architektūrinė erdvė puikiai atitinka parodos nuotaikų kaitą ir parodos struktūrines dalis – šviesiąją, pereinamąją ir tamsiąją. Pirmoji mus pasitinkanti ekspozicija – tai pliažas, kurį mes pažįstame: baltas smėlis, žydra jūra, gerai nusiteikę poilsiautojai. Čia ilgai lauktų atostogų spalvingos akimirkos: monumentalūs italų žmogiškojo peizažo meistro M.Vitali darbai, K.Golovchenko paplūdimio susitikimų nuotykiai ir konceptualios T.Černiausko fotografijos, pripildytos pliaže besiilsinčiųjų sapnų begalybės.
Pereinamoji ekspozicijos dalis – lyg vasaros sociologija. Čia vietą sau randa T.Calafato sicilietiško paplūdimio ritualai ir saulės kaitros nuovargis. Prancūzės C.Diais tyrimas apie miesto pliažus primena, kad vasaros ir atostogų paieškos verčia mus transformuoti miestus ir miestelius. Vengro M.Kallai pasakojime apie Ukrainos druskų kasyklų vietose veikiančius kurortus, vandens vonias, linksmybes ir pabėgimą nuo rutinos kovoja su ekologinės katastrofos nuojauta. Lenko K.Racoñ fotografijos apie Zakžoveko ežerą, atsiradusį karjerų vietoje, – apie jaunimo protestą nelegaliu poilsiu prie vandens. Dėl ypač aukštų ir stačių krantų, netolygaus ir uolėto dugno Zakžovekas žinomas kaip paplūdimio nelaimių ar savižudybių vieta.
IŠVIRŠINĖ DEKORO PUSĖ
Trečioji dalis stačiakampėje salėje mus sugrąžina į pajūrio kurortus, kurių išviršinės dekoro pusės dažnai nežinome, o jei žinome, ne būtinai norime matyti. B.Tilmantaitės Indijos banglentininkai mus įveda į darbo kurorte temą. Tiesa banglentininkai – geraširdžiai, padedantys vietos žvejams sunkiame darbe. E.Wabitsch pasakoja apie paplūdimį Bangladeše, kuriame apsilankymas jaunavedžiams lemia, kaip tikima, laimingą gyvenimą. Visai šalia – J.Salam pasakojimas apie sunkiomis sąlygomis dirbančius Bangladešo vyrus, plikomis rankomis ardančius „nurašytus“ laivus. Parodą užbaigia prancūzo F.Marmion analitinis darbas apie turistus ir pabėgėlius Koso saloje.
XIV-ojo fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ pagrindiniai renginiai Kaune vyks rugsėjo pirmosiomis savaitės dienomis ir tęsis iki spalio vidurio.
„Kaunas Photo“ didieji rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Kauno miesto savivaldybė.
Festivalio globėjas Prezidentas Valdas Adamkus.
Nuotrauka: „Surfing India“, B.ilmantaitė.
Parengta pagal „Kaunas Photo“ informaciją.