Kauno technologijos universitetas (KTU) pasiryžęs pateisinti žaliojo universiteto vardą. Ką tik jis pristatė universiteto Darnaus mobilumo planą, kuriame KTU Studentų miestelio gatve numatyta eismą atverti vien ekologiškam transportui – dviračiams ir elektromobiliams. Dėl to Kaunas turėtų atsisakyti savo ilgai puoselėjamų planų sujungti Studentų ir K.Baršausko gatves ir taip išspręsti vietos transporto cirkuliacijos problemas.
ATSKLEIDĖ „ŽALIAJĄ“ VIZIJĄ
KTU rektorius P.Baršauskas, Ūkio departamento vadovas S.Jakutis ir Aplinkos inžinerijos instituto docentas V.Varžinskas KTU Darnaus mobilumo viziją neseniai išdėstė Kauno valdžiai. Ja siekiama keisti keliavimo į darbą ar paskaitas būdą, renkantis ne lengvuosius automobilius, o viešąjį transportą, dviračius, riedučius, ar ėjimą pėsčiomis. Atvykstantiems automobiliais, KTU Studentų miestelio prieigose planuojama įrengti stovėjimo aikšteles, vystyti dviračių infrastruktūrą. Tokiu būdu miestelyje atsivertų erdvės poilsio zonoms, jis taptų žalesnis, patrauklesnis studentams, dėstytojams bei miestiečiams.
Vasarą KTU Studentų miestelyje buvo įrengta pirmoji Lietuvos aukštosiose mokyklose elektromobilių įkrovimo stotelė. Šioms ekologiškoms transporto priemonėms, kaip ir dviračiams, būtų leisti važinėti Studentų gatve.
MIESTO VALDŽIA PRITARĖ
KTU rektoriaus Petro Baršausko teigimu, atsisakant planų sujungti Studentų ir K.Baršausko gatves bei dalyje Studentų gatvės leidžiant tik ekologiškų transporto priemonių judėjimą, gatvė būtų ne izoliuota, o labiau atsivertų universiteto bendruomenei ir visai visuomenei, reikštų sveikesnio gyvenimo būdo pasirinkimą.
Taip pat teigiama, kad KTU Darnaus mobilumo planas – pirmasis toks strateginis dokumentas Centrinėje ir Rytų Europoje, sulaukęs teigiamo Europos Komisijos įvertinimo.
Projektą „KTU – žaliasis universitetas“ vykdantis universitetas yra pelnęs ir Europos Sąjungos įvertinimą – „QUESTE-SI“ akreditaciją. Gal todėl pristatytajai uždarojo KTU studentų miestelio vizijai Kauno valdžia daug negalvodama pritarė.
YRA IR KITA MEDALIO PUSĖ
Vis dėlto yra ir kita šio reikalo pusė. Įgyvendinat pastarąjį sumanymą, greičiausia reikėtų pakeisti Bendrąjį miesto planą bei atsisakyti minties išplatintą Studentų gatvę sujungti su K.Baršausko gatve. Tai yra, reikėtų atsisakyti urbanistinio sprendinio, kuris kaip vienas aktualiausių šioje teritorijoje yra įvardinamas nuo pat KTU miestelio įsikūrimo. Pastaraisiais metais ženkliai išaugus automobilizmo lygiui, jis tapo dar svarbesniu. Mat KTU miestelį kertančiai Studentų gatvei pirminiame plane buvo numatytas svarbiausias vaidmuo, todėl jai lygiagrečios Radvilėnų pl., Pašilės ar Slėnio gatvelės niekaip nepajėgia pilnavertiškai aptarnauti išaugusio transporto srauto. Kaip galima miestui ir universitetui priimtina alternatyva pastaraisiais metais buvo minima tunelio po studentų miesteliu ar jo dalimi idėja, kuri dabar kažkodėl yra nutylima.
Parengta pagal Kauno savivaldybės ir PILOTAS.LT informaciją.