Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasiryžusi gaivinti smėliu užneštą Šventosios uostą. Tai paaiškėjo po neseniai įvykusios diskusijos apie Šventosios uosto atstatymo perspektyvas, terminus, finansavimo šaltinius. Kad uostas taptų atviras vandeniu atvykstantiems miesto svečiams turėtų būti į jūrą statomi uosto molai, įrengiamos krantinės.
SURENGĖ DISKUSIJĄ DĖL ATEITIES
Prieš 3 metus pagaliau atidarytas 72 jachtų vietų Šventosios uostas vos per kelias dienas buvo užneštas smėlio. Vėliau akvatoriją bandyta gilinti ne kartą, tačiau antrajam šalies jūrų uostui įpūsti gyvybės taip ir nepavyko. Kilo abejonių ar uosto gaivinimas netaps vienadiene akcija. Vis dėlto Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nenuleidžia rankų ir toliau puoselėja planus atgaivinti šį istoriškai ir strategiškai reikšmingą uostą.
Neseniai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos iniciatyva įvyko diskusija apie Šventosios uosto atstatymo perspektyvas, terminus, finansavimo šaltinius. Jame dalyvavo Palangos miesto meras Š.Vaitkus ir Palangos miesto savivaldybės administracijos atstovai. Šventosios uosto atkūrimo ir miesto išvystymo vizualizaciją (kaip turėtų atrodyti Šventosios uostas, kaip siūloma formuoti miesto infrastruktūrą ir komercinius objektus mieste, kokia būtų atkurto uosto įtaka Šventosios miesteliui bei visam regionui) pristatė jos rengėjai – UAB „Sweco Lietuva“.
Pasitarime pristatyta esama Šventosios urbanistinė struktūra, pasiūlymai dėl plėtojimo, Šventosios centrinės dalies vystymo galimybės, pateikti siūlymai dėl uosto ir miesto dalies vystytų funkcijų suvienijimo, taip pat aptartas ir privačių vystytojų komercinių projektų įgyvendinimo poreikis.
REIKIA 200 MLN. LITŲ LĖŠŲ
Uosto direkcija yra pateikusi LR susisiekimo ministerijai 2014–2020 metais numatomų įgyvendinti projektų sąrašą, kuriems finansuoti galėtų būti skirtos ES lėšos – iš jų ir Šventosios valstybinio jūrų uosto infrastruktūros statybai ir akvatorijai gilinti. Skaičiuojama projekto vertė 200 mln. Lt su PVM, iš kurių 140,5 mln. Lt numatoma finansuoti ES lėšomis.
Uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus pakvietė Palangos merą Š.Vaitkų įvertinti Šventosios uosto atkūrimo ir miesto išvystymo pasiūlymų ir suvienyti pajėgas įgyvendinant šį projektą. Palangos meras su malonumu priėmė šį kvietimą ir pažadėjo, kad savivaldybės teritorijų planavimo specialistai susipažins su medžiaga ir įvertins pasiūlymus planuodami Šventosios miesto infrastruktūrą.
Pasak uosto direkcijos vadovo A.Vaitkaus, projekto įgyvendinimas yra prasmingas, todėl būtina pamodeliuoti ateitį. Užtikrinti uosto funkcionavimą turėtų net kelių šimtų metrų ilgio molai. Vadovo manymu, 2015–2016 m., atsižvelgiant į vykdomų darbų grafikus ir gavus ES paramą, galėtų būti statomi uosto molai, uosto krantinės, tvarkomos Šventosios miestelio centrinės dalies rekreacinės erdvės, vykdomi komerciniai projektai uosto teritorijoje ir šalia jos. Jau po kelerių metų Šventosios uostas galėtų tapti atviras ir patrauklus tiek vandeniu, tiek sausuma atvykstantiems lankytojams bei miesto svečiams.
Pagal optimistinį variantą įrengtame Šventosios jūrų uoste tilptų daugiau kaip 655 laivai. Uosto akvatorijoje būtų vietos 495 laivams ir vieta nedideliam 70 metrų ilgio kruiziniam laivui, o ant kranto žiemotų net 160 jachtų.
Parengta pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informaciją.