Ne visi žino, kokia įvairi kadaise buvo sovietinė fotografija. Aišku, tik tol, kol joje neįsigalėjo ideologiškai "teisinga" socialistinio realizmo praktika. Norintieji tuo vaizdžiai įsitikinti, galės apsilankyti Kauno fotografijos galerijoje, kur nuo sausio 14 dienos vakaro veiks Rusijos sovietinės fotografijos klasikų paroda „Optimizmo epocha. Sovietinė 1920–1939 m. fotografija“.
Po 1917 metų revoliucijos bolševikai paskelbė kuriantys naują pasaulį. Socialinės lygybės ir teisingumo idėjas deklaruojantis galingas jų ideologinis ir propagandinis aparatas netruko patraukti dalį Rusijos intelektualų idealistų – jaunų rašytojų, dailininkų, architektų, režisierių. Jų kūriniai turėjo padėti sukurti sovietinę visuomenę. Šio proceso nuošalėje negalėjo likti ir fotografija. Sausio 14 dieną 17 val. Kauno fotografijos galerijoje (Rotušės a. 1/ Vilniaus g. 2) atidaroma sovietinei fotografijai skirta paroda pristatys 3 pagrindines fotografijos sroves, Rusijoje vyravusias nuo Spalio revoliucijos iki II Pasaulinio karo.
Piktorialinė (arba „saloninė“) fotografija rėmėsi europinėmis tapybos tradicijomis. To meto kritikai ją vadino buržuazinės ideologijos atspindžiu. Parodoje bus galima susipažinti su vieno žymiausių šios kryptis kūrėjo – A.Grinbergo – darbais.
Valdiniuose laikraščiuose ir žurnaluose dirbusiems tuometiniams fotografams fotoreportažas buvo ideologinės kovos įrankis, padėjęs propaguoti gamybos, žemės ūkio ir kitus kasdienio gyvenimo laimėjimus. Tai akivaizdžiai matyti nuotraukose sovietinio reportažo meistrų – A.Šaicheto, E.Evzerichino, M.Markovo-Grinbergo, G.Petrusovo ir I. Šagino. Trečiąją Rusijos fotografijos kryptį atstovavo Kairysis menų frontas bei menininkų grupė „Spalis“. Naudodami konstruktyvistinį metodą, jie kūrė dinamiškas fotografines vizijas. Parodoje konstruktyvistinę kryptį pristato A.Rodčenkos, B.Ignatovičiaus, E.Ignatovičiaus ir M.Preknerio fotografijos.
Vis dėlto visos šios fotografinės kryptys neatlaikė sovietų totalitarinės kontrolės – 4 dešimtmečio viduryje Rusijoje išsikvėpė, išsigimė ir išnyko. Beje, kaip ir daugelis kitų tuometinių Rusijos meno krypčių.