andri_pl_180300_e01_xxx

NERODYTI DARBAI: Konceptuali nežinomų A.Andriuškevičiaus kūrinių paroda

2018-03-28
PILOTAS.LT

Jono Meko Vizualiųjų menų centre atidaroma Alekso Andriuškevičiaus kūrybos paroda „Nerodyti“. Kaune gyvenantis ir kuriantis menininkas Aleksas Andriuškevičius – vienas ryškiausių XX amžiaus pabaigos Lietuvos avangardistų.

Kovo 29 dieną (ketvirtadienį) 18 val. Jono Meko Vizualiųjų menų centre (Malūnų g. 8, Vilnius) įvyks A.Andriuškevičiaus kūrybos parodos „Nerodyti“ atidarymas. A.Andriuškevičius (g. 1959) – XX a. 9 dešimtmečio antros pusės, Sąjūdžio laikotarpio ir 10-jo dešimtmečio vienas iškiliausių Lietuvos avangardistų.
Parodoje „Nerodyti“ pristatomi menininko kūriniai, jų ciklai, sukurti apytikriai 1989 –1992 m., 20 su viršumi metų išgulėję dirbtuvėje, dėl vienokių ar kitokių priežasčių neatsiradę parodose ar bent jau nežinomi Lietuvos žiūrovui. Tai konceptualūs piešiniai, objektai, iš senų VHS kasečių ištrauktų keletas akcijų, performansų.
Sujungdamas praeitį ir dabartį – suformuodamas laiko kilpą – A.Andriuškevičius tarsi debiutuoja vėl, „iš naujo“ steigia ir teigia Lietuvoje konceptualųjį meną.

Aleksas Andriuškevičius dar XX a. 9-jo dešimtmečio viduryje debiutavo kaip savitos fotorealistinės tapybos atstovas, tačiau tolimesnei kūrybos genezei įtakos turėjo pažintis su Robertu Antiniu, Česlovu Lukensku ir Gintaru Zinkevičiumi, paskatinusi pasukti į kolektyvinį akcionizmą. Nuo 1990 m. − Andriuškevičius grupės „Post Ars“ narys. Taip pat, galima sakyti, kad A.Andriuškevičiaus yra vienas videoperformansų, apskritai konceptualaus meno pradininkų Lietuvoje.
A.Andriuškevičių visada domino garso, teksto, judesio, mintijimo etc. struktūros ir tai, kaip jas priversti funkcionuoti pagal vaizduojamojo meno, netgi konkrečiai pagal (video)konceptualizmo dėsnius. Žinoma, A.Andriuškevičiui performatyviuose videokūriniuose visada ypatingai svarbus buvo kasdienybės lygmuo, taip pat jame tarpstanti laiko dimensija – „piešimas“ erdvėlaikyje ir erdvėlaikiu, veiksmas, jo (pa)sklidimas laike ir erdvėje (taip pat ir videomedijoje). Taip pat paradokso semantika, procesuali prasmė, ar prasmė, sugeneruojama žiūrovo, jau post factum.
Parodos rengėjas: Jono Meko vizualiųjų menų centras.
Partneris: Kultūros taryba
Parengta pagal Jono Meko vizualiųjų menų centro informaciją.

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

andri_pl_180300_e01_xxx

NERODYTI DARBAI: Konceptuali nežinomų A.Andriuškevičiaus kūrinių paroda

2018 kovo 28Be komentarųPILOTAS.LT

Jono Meko Vizualiųjų menų centre atidaroma Alekso Andriuškevičiaus kūrybos paroda „Nerodyti“. Kaune gyvenantis ir kuriantis menininkas Aleksas Andriuškevičius – vienas ryškiausių XX amžiaus pabaigos Lietuvos

Partitūra, 1993, Post Ars

POST ARS PARTITŪRA: Avangardinio meno grupės knygos pristatymas ŠMC

2017 birželio 14Be komentarųPILOTAS.LT

Šiandien ŠMC skaitykloje rengiamas knygos „Post Ars partitūra“ pristatymas. Knygoje pristatomas avangardinio meno grupės „Post Ars“ 30 metų veiklos laikotarpis: parodos, akcijos, hepeningai, performansai, instaliacijos,