images_phocagallery_4549_sraig_post_1605_4549_tit_e22_bra

AEROARCHITEKTŪRA KAUNE://AVIACIJOS LOPŠYJE – SPINDINTIS ARCHITEKTŪRINIS KŪNAS

Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome ką tik iškilmingai kareiviams perduotas Karinių oro pajėgų aviacijos bazės paieškos ir gelbėjimo postas. Aerodromo saulėje spindintis naujas metalinis „kūnas“ nė iš tolo neprimena beviltiškos architektūros „pastatų-dėžių“, pastaraisiais metais beatodairiškai griozdinančių šalies miestus ir miestelius. Architektai Jurgis Rimvydas Palys ir Ieva Jurgita Palytė-Veilandienė šį karinės bazės objektą projektavo pagal geriausias aviacines tradicijas bei giliai suprasdami jo specifiką.

LIETUVOS AVIACIJOS LOPŠYS

Kauno Aleksoto rajone įsikūręs S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas 1918 metais tapo Lietuvos karinės, civilinės ir susisiekimo aviacijos lopšiu. Šiek tiek vėliau čia pradėjęs veikti Lietuvos Aero Klubas rengė Lietuvos lakūnus bei buvo ryškus civilinės aviacijos plėtros variklis. Aleksote buvo statomi ir išbandomi lėktuvai, stovėjo tuomet didžiausias miesto statinys – milžiniškas 240x44x40 mdydžio dirižablių angaras, kuriame galėjo išsitekti net 2 „cepelinai“. Galiausiai 1933 metų liepos 17 dieną būtent čia po rekordinio skrydžio per Atlantą didvyrių Stepono Dariaus ir Stasio Girėno ištikimai laukė ir beviltiškai šurmuliavo didžiulė minia…

Atkūrus šalies nepriklausomybę bei iš Lietuvos pasitraukus sovietinei kariuomenei, lietuvių aviatoriai į aerodromą sugrįžo vėl – jame ėmė kurtis bei burtis lakūnai, aviamodeliuotojai ir kiti su aviacija artimai susiję žmonės. Šiuo metu tai yra vienas seniausių pačiame mieste veikiančių Europos aerodromų.

Erdvi aerodromo teritorija naudojama ne vien aviacijai, bet ir kitiems renginiams – koncertams, baikerių šou, šventėms. Liepos 1-ąją pažymėti profesinę šventę čia kelis kartus buvo susirinkusi bei parodą rengė ir Kauno architektūrinė bendruomenė.

AERODROMĄ KETINO UŽSTATYTI

Nacionalinei aviacijai brangi Kauno Aleksoto rajono vieta parinkta ir iš Fredos iškeliamam Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postui. Tiesa, PILOTAS.LT žiniomis, iš pradžių savivaldybėje buvo kalbų, jog aviacijai reikėtų palikti tik pietinę 194 ha plotą užimančio aerodromo pusę, o šiaurinę – užstatyti su šia specifine funkcija nieko bendra neturinčiais pastatais. Sraigtasparnių bazės postas tuomet buvo paišomas pietrytiniame šios aviatorių teritorijos kampe. Į planavimo reikalus įsitraukus visuomenei bei specialistams, laimei tokių drastiškų plėtros planų buvo atsisakyta, o sraigtasparnių bazės statinys – vietą surado priešingoje aerodromo teritorijos pusėje ties senomis kapinėmis.

Pasak J.R.Palio, pietinėje pusėje sraigtasparnių bazė būtų tiesiog „pranykusi“ chaotiškame tos dalies užstatyme, nebūtų panaudotos išlikusios senosios malūnsparnių aikštelės bei išskirtinė architektūrinė-gamtinė aplinka. „Dabartinė vieta leidžia aviacinei funkcijai geriau suvaldyti aerodromo teritoriją, su ja tvirčiau sukibti“,– įsitikinęs architektas, pats asmeniškai prisidėjęs prie šio žymiai lokiškesnio sprendimo. O užstatyti istorinį aerodromą namais, J.R.Palio manymu, galėtų siūlyti nebent ničnieko apie aviaciją bei urbanistiką nenutuokiantis žmogus.

AVIACIJA ŽAVI NUO VAIKYSTĖS

Karinių pajėgų naujasis paieškos ir gelbėjimo postas pasižymi aviacinei technikai artima architektonika bei išieškota architektūrine forma. Tačiau, PILOTAS.LT žiniomis, iš pradžių jis braižytas niekuo nesiskiriantis nuo dabar paplitusių stačiakampių civilinės architektūros „dėžių“. Ir tik Kultūros paveldo specialistams primygtinai pasiūlius į projektuotojų komandą pasikviesti aviacinę specifiką išmanantį J.R.Palį, pastarasis statinys brėžiniuose ėmė įgauti solidesnių specifinių bruožų. Architektas į pagalbą pasitelkė dukrą architektę I.J.Palytę-Veilandienę su kuria kūrybiškai yra sėkmingai bendradarbiavęs ir anksčiau. Šis tėvo ir dukros tandemas nepavedė ir šįkart.

Architektas J.R.Palys PILOTĄ.LT užtikrino, jog Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo posto projektavimas jam buvo ne darbas, o tikra atgaiva. „Tai mano pomėgiams artimiausias architektūrinis kūrinys“, – tikino kelis dešimtmečius gyvenamuosius namus, visuomeninius pastatus, krantines, tiltus projektuojantis Kauno architektas. Mat aviacija jis domisi nuo pat vaikystės. „Būdamas vaikas žiūronais stebėdavau kaip į dabartinį S.Dariaus ir S.Girėno oro uostą leidžiasi bei kyla lėktuvai“, – prisimena jis. Aistra aviacijai architekto nepaliko iki šiol, todėl pasitaikius progai imtis širdžiai artimo darbo, J.R.Palys nedvejojo.

ARCHITEKTŪRINĖ VARIACIJA VIENA TEMA

Architekto teigimu, sunkiausia buvo iš pradžių, kai buvo ieškoma tinkamiausios pastato formos. Vėliau – viskas ėjosi tarsi savaime. Taigi, pastatą architektai suprojektavo aerodinamišką, kurio pavidale galima įžvelgti lėktuvo, dirižablio ar net laivo estetikos bruožų. Projektuojant, jiems buvo svarbu, jog statinys būtų vientisas it koks architektūrinis gyvūnas aerodromo žolėje. Pagal sumanymą, tai turėjo būti statinys be pagrindinių ar užpakalinių fasadų, nefunkcionalių elementų, horizontalių ar vertikalių plokštumų. Jame turėjo būti tik tai, kas yra būtina jo funkcijai – jokios puošybos, dekoro, butaforijos. „Čia net neturi jaustis architekto rankos“, – koncepciją trumpai išdėsto J.R.Palys.

Sau išsikeltą architektūrinį tikslą autoriams įgyvendinti pavyko daugiausia dėl surastos solidžios architektūrinės formos, vientisos „žvynuotos“ apdailos kiauto, aviacijai būdingų detalių. Aviacinį įspūdį sustiptina ir pilkai sidabrinė spalva, kuri ir militaristinė, ir dera gamtinėje aplinkoje.

Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo posto pastatą sudaro 3 pagrindinės dalys – sraigtasparnių angaras, administracinių ir buitinių patalpų segmentas ir stebėjimo bei valdymo pulto patalpa. Visos jos pasižymi skirtinga forma bei dydžiu, tačiau sėkmingai jungiasi į vieną architektūrinį organizmą.

Plane 30m x 32m dydžio ir per 11 m aukščio metalinis angaras su didžiuliais (27,5×7 m) pakeliamais vartais – bene įspūdingiausia pastato dalis, kurios architektūrinis charakteris ryškus ne vien iš lauko, bet ir viduje. Ši statinio dalis skirta specialiai posto naudojamam kariniam sraigtasparniui Mi8. Architektas J.R.Palys šios dalies konstruktyvą suprojektavo iš masyvių plieninių arkų su šarnyrinėmis jungtimis apačioje. Ir taip jau ryškią aviacinę nuotaiką čia dar labiau sustiprina arkose išpjautos aštuoniakampės kiaurymės – aviacijoje taip daroma siekiant kuo labiau palengvinti konstrukciją. Tą pačią architektūrinę temą čia groja ir ovališki it lėktuvo langai, dviem eilėmis prakiurdantys abu lenktuosius angaro šonus ir į angaro vidų įleidžiantys saulės šviesos.

SU ARCHITEKTAIS DERINO NE VISKĄ

Sraigtasparnio angaro kiautą dengiantys pilkšvai sidabriniai 60×60 cm dydžio titancinko skardos žvynai nuslysta išore iki pat pastato priekio su apskrito plano pulto patalpa, posto budėtojams plačiai atveriančia aplinką. Pastarąją sraigtasparnių bazės posto „galvą“ su angaro kūnu jungia trikampio plano administracinis-buitinis segmentas, it koks milžiniško architektūrinio gyvūno sprandas. Nuo angaro jis viduje atskirtas mūrine siena, kuri metaliniam angaro vidui suteikia šiek tiek statiškumo. Administracines, buitinės ir techninės patalpos čia išrikiuotos abipus centrinio koridoriaus, apskritąją pulto patalpą jungiančio su puscilindrio formos angaru.

Karinių oro pajėgų aviacijos bazės paieškos gelbėjimo posto viduje, kaip ir išorėje, vyrauja pilkšvi nuosaikūs tonai. Bent kiek didesnių architektūrinių atradimų ar subtilesnių detalių čia, ko gero, nė neverta – interjeras kareiviškai paprastas ir asketiškas.

J.R.Palys sakė, jog bendradarbiavimas su projektuotoju „Šiltas namas“ ir rangovu „Avona“ visą laiką vyko sklandžiai ir konstruktyviai. Vis dėlto jis prisipažino, kad su architektais buvo derinami ne visi techniniai sprendimai. Matyt, dėl to architektūrinės formos vientisumą suardo kai kur „ne vietoje“ atsiradę techniniai elementai ar detalės. Vis dėlto bendro įspūdžio tai beveik negadina.

PRIMENA „TIKROS“ ARCHITEKTŪROS LAIKUS

Pasak architekto J.R.Palio, Karinių oro pajėgų aviacijos bazės naujasis paieškos gelbėjimo postas elektroninių įrenginių ir automatikos prikimštas it būtų koks kosminis laivas – gaisro gesinimo sistema, posto valdymo automatika, kaloriferiai, vėdinimo bei vartų pakėlimo įranga ir t.t. Nepaisant visų šių jame įdiegtų pažangių technologijų, J.R.Palio ir I.J.Palytės-Veilandienės architektūrinis kūrinys savo estetika primena laikus kai tiek architektūroje, tiek aviacijoje viskas būdavo tikra, nesumeluota. Kai vos pamačius pastatą buvo galima lengvai „perskaityti“ jo paskirtį, o inžinerija – nebuvo slepiama už butaforinių sienų ar glamūrinių fasadų. Architektas J.R.Palys giliai įsitikinęs, jog tokia ir yra bei turi būti aviacija ir architektūra.

KARINIŲ ORO PAJĖGŲ AVIACIJOS BAZĖS ANTRASIS PAIEŠKOS GELBĖJIMO POSTAS

Veiverių g. 132, Kaunas

Užsakovas:  Kauno miesto savivaldybė. Projektuotojas: UAB „Šiltas namas“. Projekto vadovas: Robertas Gaurelis. Architektai: Jurgis Rimvydas Palys, Ieva Jurgita Veilandienė. Konstruktoriai: Igoris Goriačko, Arvydas Kublickas. Gen. rangovas: UAB „Avona“. Rangovai: elektros darbai – UAB „Elpreka‘‘, lauko inžineriniai tinklai – UAB „Geovizija‘‘, gerbūvio darbai – UAB „Panemunės kelias‘‘, gaisro gesinimo sistemų įrengimo darbai – UAB „Gaisro technika‘“. Parametrai: 1.940 m2, 15.828 m3, 3.968.300 Eur. Projektavimas: 2011-2012, statyba 2013 – 2015. Konstruktyvas: angaras 30m x 32m, h 11,2 m., dvišarnyrės plieninės arkos su stygomis (gamintojas – UAB „Aldeva’“), spraustiniai poliniai pamatai. Apšiltinimas:akmens vata „Rockwool“ (UAB „Bauen“). Stogas, fasadai: danga „Rheinzink prePATINA“ 0,8 mm („Rheinzink GmbH & Co. KG”) – UAB „Infantas“, 0.8 mm titancinko skardos „Rheinzink“ 60×60 cm rombo formos „žvynai“ (UAB „Vytrolma‘‘). Langai: aliuminio (UAB „Gipura‘“). Stoglangiai-švieslangiai: „ESSMANN Classic“ – UAB „Anvy“, aliumininiai ovalūs švielangiai (UAB ,,Stiklitos projektai‘‘). Durys: aliuminio (UAB „Gipura‘‘), vidaus – medinės faneruotos, priešgaisrinės – UAB „Fire- ekspets‘‘. Pakeliami vartai: 27,5 x 7 m vienos sekcijos su diržine pavara (UAB „Barduva‘‘). Fasadai: 0.8 mm titancinko skardos „Rheinzink“ 60×60 cm rombo formos „žvynai“ (UAB „Vytrolma‘‘).

INŽINERINĖS SISTEMOS

Šildymas: vandeninio orinio ir radiatorinio šildymo sistemos ir dujinė katilinė. Angare – vandeniniai oriniai šildytuvai. Vėdinimas: gyvenamuosiuose ir administraciniuose kabinetuose bei buitinėse patalpose – rekuperacinė sistema su rotaciniu šilumokaičiu. Angare, garaže, katilinėje ir pagalbinėje patalpoje – natūrali vėdinimo sistema. Kondicionavimas: administracinės patalpos – freoninė, kasetinė oro vėsinimo sistema. Automatika, ryšiai: aerodromo įrenginiai ir valdymas – UAB „Elpreka“.

Architektūros realizacija: 90 proc.

Komentarai

  1. Angaras sau,o tas vieno aukšto prielipas-sau.

  2. kaip karines technines paskirties pastatas tikrai neblogas. gedos pries nato kolegas nebus.

  3. nėra už ką 🙂

  4. Ale būtų interesna pamatyt – kas liko toje 10 proc. „nerealizuotuos arkitektūros“…? 🙂

Rašyti komentarą

Susije straipsniai

Sraigtasparnių postas

KAUNO AERODROMAS ATSINAUJINA: Naujas kilimo-tūpimo takas ir ambicingi planai

2017 birželio 122 KomentaraiPILOTAS.LT

Kauno centre, Aleksote įsikūręs S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas pamažu įgauna šiuolaikišką pavidalą. Prieš metus jo teritorijoje įkurdinta moderni sraigtasparnių bazė (arch. R.Palys, I.Palytė-Veilandienė), o ką

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TILTAS PAS RADVILAS: Architektas J.R.Palys Kėdainiams mezga ambicingą legendą

2017 vasario 1015 KomentarųAudrys Karalius

„Tiltas į pagrindinę Kėdainių senamiesčio aikštę – man yra didelis iššūkis. Gal net didžiausias gyvenime. Čia gi Radvilų miestas, vienas pažangiausių ano meto Europoje!“- sako

images_phocagallery_4776_aplin_apdo_1609_4776_palys_po_160900_e01_bra

PAGERBTI KŪRYBIŠKIAUSI://APLINKOS MINISTERIJA ĮTEIKĖ APDOVANOJIMUS

Aplinkos ministerija įteikė 3 apdovanojimus už kūrybinius laimėjimus urbanistikos ir architektūros srityse. Šiemet jie atiteko architektams Jurgiui Rimvydui Paliui ir Ievai Jurgitai Palytei Veilandienei už

images_phocagallery_4608_nerin_aero_1606_4606_lektu_ne_160600_e01_xxx

AVIACIJA SUGRĮŽTA Į NERINGĄ://NIDOJE VĖL LEIDŽIASI MAŽIEJI LĖKTUVAI

Foto: Neringos sav. Kuršių neriją ir vėl galima pasiekti lėktuvu – po 15 metų pertraukos aerodrome gali leistis mažieji orlaiviai. Civilinės aviacijos administracijos išduotame leidime

images_straipsniu_foto_4600_tit2_e15_bra

SENAMIESČIO GATVĖS DIZAINAS:// AR IŠMESIME ORIGINALUS DĖL SERIJINĖS PIGUVOS?

Į Kauno senamiestį pastaruoju metu įsisuko chunveibiniško “modernizavimo” entuziastai, kurie iš komercinių paskatų arba iš visiško neišmanymo keičia originalius gatvės dizaino elementus naujomis tipinėmis štampuotėmis.

images_phocagallery_4549_sraig_post_1605_4549_tit_e22_bra

AEROARCHITEKTŪRA KAUNE://AVIACIJOS LOPŠYJE – SPINDINTIS ARCHITEKTŪRINIS KŪNAS

Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome ką tik iškilmingai kareiviams perduotas Karinių oro pajėgų aviacijos bazės paieškos ir gelbėjimo postas. Aerodromo saulėje spindintis naujas metalinis „kūnas“

images_phocagallery_4532_karin_post_1605_4532_karin_kn_160500_e07_bra

SRAIGTASPARNIŲ BAZĖ://ALEKSOTE „NUTŪPĖ“ TECHNIŠKAS KARINIŲ PAJĖGŲ POSTAS

Kauno savivaldybė šiandien karinėms pajėgoms oficialiai perduoda naują Karinių pajėgų paieškos ir gelbėjimo postą. „Žvynuotąjį“ techniškos išvaizdos statinį Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo teritorijoje „nutupdė“

images_pulsas_foto_4214_aviac_151200_e01_xxx

LIETUVOS CIVILINĖ AVIACIJA://KNYGOS PRISTATYMAS TECHNIKOS BIBLIOTEKOJE

Civilinės aviacijos raida Lietuvoje grįsta dideliais sunkumais, tačiau vainikuota puikiais laimėjimais. Apie tai detaliau galima sužinoti istorikės, technikos paveldo specialistės Onos Stasiukaitienės neseniai išleistoje knygoje

images_phocagallery_4114_miski_memo_1511_4114_tit-1 fbra

VĖLINIŲ MINTYS:// ALGIMANTAS MIŠKINIS TIKĖJO DARNIU ARCHITEKTŪROS SAMBŪVIU

Prieš porą savaičių atsisveikinome su didžiu žmogumi, akademiku Algimantu Miškiniu. Tai be galo didelė netektis mūsų architektūrai. Laidotuvės buvo itin kuklios, palydinčiųjų į Karmėlavos kapines

images_pulsas_foto_3945_naiki_it_150800_e01_xxx

KAUNO ORO UOSTAS ATSIVERIA://NAIKINTUVAS, ORLAIVIŲ SERVISAS, EKSKURSIJOS

Šį šeštadienį Kauno oro uoste atvirų durų diena – visi norintys galės ne tik po jį pasivaikščioti ar pasiklausyti lėktuvų ūžesio, bet ir pirmą kartą

images_pulsas_foto_3901_orouo_kn_080600_e01_bra

SUSISIEKIMO MINISTERIJA://ŠALIES ORO UOSTŲ SUJUNGIMAS PASITEISINO

Pasak LR Susisiekimo ministerijos, sprendimas sujungti Lietuvos oro uostus pasiteisino – Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartai šiemet skaičiuoja išaugusius keleivių ir skrydžių kiekius, didėjančius

images_phocagallery_3792_aleks_kaue_1505_3992_aleks_pl_150500_150520_e02_bra

NEPATEIKĖ UŽDUOTIES://KLIMPSTA AUKŠTOSIOS FREDOS TERITORIJOS KONKURSAS

Šiemet Kaunas žadėjo du architektūros idėjų konkursus – istorinio Dainų slėnio pritaikymo šiuolaikiniams poreikiams bei Aukštosios Fredos teritorijos prie Lakūnų plento architektūrinės-urbanistinės koncepcijos. Tačiau greičiausia

images_straipsniu_foto_3433_aever_ap_141200_e01_xxx

KOSMINĖ MEDŽIAGA RENOVACIJAI://VIDAUS ŠILTINIMO SISTEMA SU AEROGELIU

Renovavus ar apšiltinus senos statybos ar kultūros paveldo objektus, vėliau dažnai susiduriama su varginančiomis eksploatacinėmis problemomis. Mat dėl nepakankamos šiluminės izoliacijos gali pradėti pelyti vidaus

images_pulsas_foto_3336_tenis_kn_141000_e01_xxx

ALEKSOTAS GRĘŽIASI Į TENISĄ://KAUNE KURIAMAS SPORTO KOMPLEKSAS

Kauno miesto taryba neseniai pritarė sprendimui steigti viešąją įstaigą „Aleksoto teniso centras“ ir įrengti daugiafunkcinį sporto ir sveikatingumo kompleksą. Aleksoto bendruomenės iniciatyva pastarasis numatytas  Veiverių

images_straipsniu_foto_3321_apzva_kn_141000_e01_xxx

KAUNO SAVIVALDYBĖ://RENGIAMAS ALEKSOTO APŽVALGOS AIKŠTELĖS DETALUSIS

Kauno miesto savivaldybė skelbia, kad pradedamas rengti Aleksoto apžvalgos aikštelės detalusis planas. Tai bene įspūdingiausia regykla apžvelgti Kauno Senamiestį. Planuojama, kad populiariausia miesto apžvalgos aikštelė

images_phocagallery_3276_Kauno gatves Pandoje_3276_Kauno gatves Pandoje_tit

DAUGIAFUNKCIS DUOBĖS VAIDMUO GATVĖJE://GRUPĖ Ž999 KUTENA KAUNĄ

Kauno gatvės įkandamos ne kiekvienam. Tai – rūstus permanentinis testas ir vairuotojui, ir automobilių gamintojui. Todėl faktas, kad kauniečiai vis dažniau renkasi manevringus, „ofroadinius“ VW

images_straipsniu_foto_3178_Kauno lez_tit

100 HA ORO PARKAS KAUNO LEZ://KURIAMAS MAŠTABIŠKAS AVIACIJOS KLASTERIS

 „Kauno laisvosios ekonominės zonos valdymo“ UAB ir AB „Avia Solutions Group“ sutarė bendradarbiauti vystant Kauno Oro Parką Kauno laisvosios ekonominės zonos teritorijoje. Čia numatoma vykdyti

images_phocagallery_3070_kaval_keli_1405_3070_kaval_fo_140500_e04_xxx

APIE KELIONES LĖKTUVU://MINDAUGO KAVALIAUSKO FOTOPARODA VILNIUJE

Vilniuje, Lietuvos fotomenininkų sąjungos Prospekto galerijoje vyksta Mindaugo Kavaliausko fotoparoda „Travel’ AIR“. Kaip aktyvus parodų kuratorius, organizatorius ir edukologas žinomas fotomenininkas, šioje parodoje prisistato tik

images_straipsniu_foto_3009_kongr_kn_140400_e01_xxx

SIEKS ES PARAMOS://KKK RŪMAI ĮTRAUKTI Į ALEKSOTO TERITORIJOS PLĖTROS PROGRAMĄ

Apie kongresų bei konferencijų centrą jau seniai svajojantis Kaunas, atrodo, rado būdą kaip į priekį pajudinti planuojamų Koncertų, kongresų ir konferencijų (KKK) rūmų reikalą. Šį

NEEILINIS „BUM“://30 LAISVŲ HEKTARŲ PRIE PAT KAUNO CENTRO

Aukštojoje Fredoje, Kaune iškeliamas Karinių oro pajėgų Paieškos ir gelbėjimo postas. Kaip skelbia šio miesto savivaldybė, jo 30 ha teritorija bus naudojama miesto plėtrai. Kauno

LIETUVOS ORO UOSTAI://PERNAI KELEIVIŲ SKRAIDINTA DAUGIAU

Pernai metais Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai kartu aptarnavo daugiau keleivių nei Lietuvoje gyvena žmonių – 3,48 mln. Per visus metus juose įvyko 43.078

images_pulsas_foto_2536_lektu_kn_090701_BRA

KAUNO AERODROMAS://S.DARIAUS IR S.GIRĖNO 80-ŲJŲ SKRYDŽIO METINIŲ PROGRAMA

Visą savaitę Kaune vyksta renginiai, skirti 80-osioms S.Dariaus ir S.Girėno skrydžio per Atlantą metinėms paminėti. Kulminacija taps aviacijos šventė, kuri liepos 20 dieną sudrebins Kauno

images_pulsas_foto_2536_lektu_kn_090701_BRA

LEGENDINIO SKRYDŽIO JUBILIEJUS://RUOŠIAMASI ŠVENTEI, TVARKOMAS PAMINKLAS

Šiemet Lietuva pažymi 80-ąsias Stepono Dariaus ir Stasio Girėno legendinio skrydžio per Atlantą metines. Šia proga Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome planuojama didžiulė šventė, tai