images_phocagallery_2823_RailBaltica_pav_2823_RailBaltica_tit

STRATEGIJŲ GUMA://RAIL BALTICA GELEŽINKELIS PAMETĖ KRYPTĮ

Daugiau nei dešimtmetį planuojamas Rail Baltica europinės vėžės greitojo geležinkelio linijos tiesimas nuo Berlyno iki Talino patyrė netikėtą smūgį Lietuvoje. Čia prieš Kalėdas Seimas priėmė rezoliuciją, kuri iš esmės paneigia nuo pat projekto pradžios numatytą Rail Baltica geležinkelio trasą per Lietuvos vidurį ir kelia kilpos per Vilnių alternatyvą.

Staiga apsižiūrėta, neva Rail Baltica projekto sprendiniai nebuvo  pristatyti  Seimo nariams susipažinimui bei įvertinimui ir nėra patvirtinti  nei Seime, nei Vyriausybėje.

Rezoliucijoje, kurią parengė Seimo Ekonomikos komitetas, reiškiamas nepasitenkinimas, kadiki šiol laikytasi tiesiausios trasos per Kauną varianto, tačiau neišnagrinėta Rail Baltica linijos tiesimo per Vilnių ir Panevėžį alternatyva. Nors sostinę su Rail Baltica ketinama sujungti europinio geležinkelio atšaka iki Kauno, tačiau Seimas nutarė, kad to negana.

Rail Baltica trasa kertanti valstybę per patį vidurį, racionaliai galvojant, yra logistiniu požiūriu optimalus variantas visai Lietuvos teritorijai ir tolygiai regionų plėtrai. Tačiau, regionų plėtra šiame dokumente kažkodėl yra atvirai ignoruojama, visas logistines pastangas koncentruojant į Vilniaus interesus.

Taigi, griežtas Seimo nurodymas „atlikti Rail Baltica trasos atkarpos per Lietuvą ekonominį įvertinimą, esant trasos alternatyvoms: a) Varšuva – Kaunas – Ryga –Talinas su atšaka į Vilnių; b) Varšuva – Vilnius – Ryga – Talinas“ reiškia ne ką nors kitą, bet atvirą lobizmą vieno miesto naudai.

Kaip žinia, visose Baltijos valstybėse geležinkelis yra rusiškos vėžės, 1520 milimetrų pločio. Tuo tarpu europinė geležinkelio vėžė yra siauresnė – 1435 mm. Projektas Rail Baltica anksčiau rėmėsi bendrovės „Cowi“ Europos Komisijos užsakymu 2007-aisiai atlikta studija, kurioje konstatuojama, kad geriausia europinę vėžę tiesti pro Marijampolę, Kauną, Jonavą, Kėdainius, Radviliškį, Šiaulius, Joniškį. Prieš du metus visų trijų Baltijos šalių užsakymu kompanijos „Aecom“ atliktoje studijoje tvirtinama, jog Rail Baltica trasa pro Kauną ir Panevėžį – yra racionalesnė.

Vilniaus variantas transporto specialistų niekuomet nebuvo laikomas logišku ir racionaliu.

Komentarai

  1. Mat Seime manė, kad tiesiamas geležinkelis Berlynas – Sankt Pitersbergas, atkartojant carinį projektą su europine vėže.

  2. Valstybė neturi institucijos, kuris rūpintusi Lietuvos gelžkelių vystymo strategija(kaip ir visos šalies). Iš racionalios greito(300 km/h) Helsinkio –V.Europos trakto idėjos neliko nieko, apart nusikalstamo E.lėšų ,,įsisavinimo”. Tikiu, kad kaltieji kada nors ras tikrąsias savo vietas. Kreivos , lėtos cariškos trasos rekonstrukcija nedomina nei lenkų,nei latvių, nei estų su suomiais. Lietuvai žymiai svarbesnis Klaipėdos –Rytų( Rusijos ,Kazachstano, Kinijos vartų į ES) traktas, kur didėja krovinių srautai. Valstybei būtų naudinga eurovėžės gelžkeliu sujungti Vilniaus ir Kauno stotis ir orouostus. Sostinė negali likti Eurovėžės nuošalėje Ir ne tik. Žinoma Dvimiesčio realizavimui reikės valstybės dotuojamos, arba nemokamos kelionės gelžkeliu. Neilgiau 30 min.trukmės. Ir didelių autoparkingų prie stočių. Dar geriau Trimiestis su Klaipeda. Vilnius -Karmėlavos orouostas-Klaipėda(+Palanga) nauja trasa šalia arba vidury Žemaičių plento. Kelionė turėtų būti neilgesnė kaip 100 min. Šis Rytų-Vakarų traktas svarbiausias valstybei. Krovinių čia keliskart daugiau nei Rail Baltica. Tai bus, jau išryškėjusi Lietuvos kultūros , darbo, poilsio, valdymo ašis.

  3. Manau,labai taikliai pastebėjote dėl ‘politinių dvynių’. Tokia mintis peršasi,pasinagrinėjus ,kas pasiūlė rezoliuciją dėl RAIL BALTICA trasos.

  4. prie geriausiu noru varsuva ir vilnius tegali buti politiniai, bet ne ekonominiai dvyniai. tokiais atstumais dipoliai neveikia. viskas turbut daug primityviau ir susiveda i konkrecios ekonomines grupuotes uzsakymus.

  5. ‘Lobizmas vieno miesto naudai’? O gal viskas yra ne vieno miesto naudai,bet žymiai plačiau? O gal ryškėja dipoliui ‘Vilnius -Kaunas’ stipri alternatyva- ‘Warszawa-Wilno’?

Komentuoti: F. Atšaukti atsakymą

Susije straipsniai

geležinkelis

IMPULSAS SUSISIEKIMUI: Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas

2024 sausio 30Be komentarųPILOTAS.LT

LR Vyriausybė neseniai patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros vystymo planą. Taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. DARBAI

Rail Baltica

EUROPINIU TRAUKINIU PER PANEVĖŽĮ: Statys „Rail Baltica“ tarptautinę keleivinę stotį

2023 spalio 19Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija ką tik priėmė sprendimą europinę „Rail Baltica“ geležinkelio keleivinio traukinio atšaką tiesti per Panevėžį. Tarptautinė keleivinė stotis bus pastatyta vakarinėje miesto dalyje, šalia

„Rail Baltica“

STATYBOS ĮSIBĖGĖJO: Per Nerį kyla ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse

2023 spalio 31 KomentarasPILOTAS.LT

Įgyvendinant didžiausią geležinkelių infrastruktūros projektą Baltijos šalyse „Rail Baltica“, įsibėgėja ir ilgiausio geležinkelio tilto per Neries upę statybos Jonavos rajone – intensyviai vykdomi polių įrengimo

Rail Baltica stotis

„RAIL BALTICA“ STOTIS PANEVĖŽYJE: Naujos perspektyvos urbanistinei plėtrai

2023 rugpjūčio 171 KomentarasPILOTAS.LT

Šiuo metu Aukštaitijos sostinės visuomenei pristatomos 3 europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtros alternatyvos. Kaip prioritetinė įvardijama galimybė Panevėžio tarptautinę keleivinę geležinkelio stotį įrengti miesto

Projektas „Green Connect“ (arch.  „Zaha Hadid Architects“), 1-oji vieta.

VILNIUI TEKS PALAUKTI: Naujos geležinkelio stoties projektavimas truks 3 metus

2023 rugpjūčio 101 KomentarasPILOTAS.LT

Naujos Vilniaus geležinkelio stoties, atrodo, teks dar gerokai palaukti. Planuojama, kad projektavimo etapas užtruks iki pat 2026 metų. Prieš metus Vilniaus stoties rajono transformacijos projekto

railba_pn_230700_e02_xxx

„RAIL BALTICA“ PANEVĖŽYJE: Rengiami susitikimai su visuomene ir viešas pristatymas

2023 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Iki pat rugpjūčio vidurio planuojami papildomi susitikimai su Panevėžio vietos seniūnijomis, kurių metu gyventojai bus supažindinami su parengtais europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ plėtros Panevėžio

Kaišiadorių viadukas

TARP VARŠUVOS IR PETERBURGO: Sutvarkytas istorinis Kaišiadorių geležinkelio viadukas

2023 liepos 31Be komentarųPILOTAS.LT

Kaišiadoryse neseniai baigtas tvarkyti istorinis geležinkelio viadukas. XIX a. statybos mūrinis infrastruktūros objektas yra virš kelio Gudiena–Kiemeliai.Kaip praneša Kultūros paveldo departamentas (KPD), pabaigti valstybės saugomo

Via Baltica rekonstrukcija

TARP MARIJAMPOLĖS IR LENKIJOS: Prasideda ilgiausio ruožo rekonstrukcija

2023 birželio 16Be komentarųPILOTAS.LT

Pirmadienį „Via Baltica“ kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai 66 kilometre oficialioje ceremonijoje bus paskelbta ilgiausio ruožo tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos rekonstravimo darbų pradžia. Dalyvaujant Ministrei Pirmininkei

Rail Baltica Kaunas

„RAIL BALTICOS“ EPICENTRAS: Kauno geležinkelio mazgo projektas žengia į priekį

2023 balandžio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Teritorijų planavimo procedūros Kauno geležinkelio mazge žengia į tolesnį – derinimo ir tvirtinimo – etapą. Tikimasi, kad vieno svarbiausių infrastruktūros mazgų, reikalingo naujajai tarptautinei vėžei,

Lyduvėnų tiltas. Foto: ©PILOTAS.LT

ATVERS UNIKALIUS VAIZDUS: Lyduvėnų geležinkelio tiltas jau kitą vasarą priims lankytojus

2022 gruodžio 22Be komentarųPILOTAS.LT

Kitais metais lankymui bus pritaikytas ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje – Lyduvėnų – geležinkelio tiltas. Dubysos regioninio parko lankytojai jau kitą vasarą nuo jo galės gėrėtis

geležinkelis

PASKELBĖ „MILIJARDINĮ“ KONKURSĄ: „Rail Baltica“ statybos krypsta link Latvijos

2022 spalio 7Be komentarųPILOTAS.LT

Už „Rail Baltica“ geležinkelio Lietuvos teritorijoje statybas atsakinga „LTG Infra“ paskelbė naują konkursą, kurio pagrindu bus atrinktos įmonės, turinčios reikiamą kvalifikaciją įrengti geležinkelio sankasą, pastatyti

geležinkelis

PATVIRTINTA „RAIL BALTICA“ TRASA: Pasirinkta trumpiausia ir atokiausia alternatyva

2022 gegužės 17Be komentarųPILOTAS.LT

Susisiekimo ministerija po aktyvių diskusijų ir pokalbių su savivaldybių atstovais ir visuomene patvirtino „Rail Balticos“ geležinkelio trasos nuo Kauno (Jiesios) iki Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos alternatyvą.

troleibusas

SOSTINĖS GYVATĖLĖ: Vilniaus troleibusas ilgiu prilygsta traukiniui

2021 gruodžio 131 KomentarasPILOTAS.LT

Į Vilniaus gatves šiandien išriedėjo daugiau nei 24 metrų ilgio troleibusas. Keleiviai jau gali išbandyti, ką reiškia per miestą keliauti troleibusu, kurio ilgis prilygsta „LTG

Geležinkelio tiltas per Nerį

LIETUVOS ILGIAUSIAS: Baigėsi „Rail Baltica“ tilto techninės priežiūros konkursas

2021 lapkričio 3Be komentarųPILOTAS.LT

Būsimo „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybos techninės priežiūros paslaugas teiks bendrovė AB „Viamatika“, kuri laimėjo „LTG Infra“ skelbtą konkursą. Dar šiemet

Rail Baltica

PAPILDOMAS „RAIL BALTICA“ FINANSAVIMAS: Pasirašytas 19,7 mln. Eur vertės susitarimas

2021 spalio 27Be komentarųPILOTAS.LT

Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji agentūra (CINEA), bendroji Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“, Estijos ekonomikos ir susisiekimo ministerija, Latvijos susisiekimo ministerija ir Lietuvos

Lyduvėnų tiltas

LYDUVĖNŲ TECHNIKOS PAVELDAS: Tvarkomas vienas aukščiausių ir ilgiausių tiltų

2021 liepos 23Be komentarųPILOTAS.LT

Šiuo metu remontuojamas ir restauruojamas ir vienas iš ilgiausių bei aukščiausių Lietuvoje tiltų – Lyduvėnų geležinkelio tiltas Raseinių rajone. Lyduvėnų geležinkelio tilto techninio projekto tvarkybos

rail baltica

NAUJI „RAIL BALTICA“ GREIČIAI: Iš Vilniaus į Kauną – per 38 min.

2021 gegužės 10Be komentarųPILOTAS.LT

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas

Geležinkelio tiltas per Nerį Jonavos raj. (projektuotojas IDOM).

ILGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Rangos konkursą skelbs iš naujo

2021 kovo 8Be komentarųPILOTAS.LT

Ilgiausio šalyje geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas. Taip neseniai nusprendė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“.

Pėsčiųjų tunelis

PRIE KAUNO MARIŲ – SAUGIAI: Kaune įrengtas naujas tunelis po geležinkeliu

2021 kovo 4Be komentarųPILOTAS.LT

Kaune ties Ugniakuro gatve ką tik pabaigti požeminio tunelio pėstiesiems po geležinkeliu įrengimo darbai. Jau netrukus šiuo tuneliu pėstiesiems bus galima saugiai patekti Kauno marių

triukšmo sienelė

MAŽIAU GELEŽINKELIO TRIUKŠMO: 7 šalies miestuose – specialios sienelės

2021 vasario 24Be komentarųPILOTAS.LT

Mažinant triukšmą prie geležinkelių, 7 šalies miestų triukšmingiausiose vietose šiemet bus pastatytos triukšmą slopinančios sienelės. Bendra projekto vertė – 24 mln. eurų. Lietuvos geležinkelio infrastruktūrą

Rail Baltica

„RAIL BALTICA“ ĮGAVO PAGREITĮ: Nuo projektavimo prie statybų

2021 sausio 25Be komentarųPILOTAS.LT

2020-aisiais „Rail Baltica“ statybos prasidėjo visose trijose Baltijos šalyse – Taline jau baigiamas Saustinomos viadukas, Lietuvoje visu greičiu rekonstruojamas Kauno geležinkelio mazgas bei vykdomi statybos

Geležinkelio tiltas per Nerį

IlGIAUSIAS GELEŽINKELIO TILTAS: Iieškomas rangovas

2021 sausio 4Be komentarųPILOTAS.LT

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo

Traukinys

ELEKTRIFIKUOJAMAS GELEŽINKELIS: Pajudėjo darbai trasoje Vilnius-Klaipėda

2020 gruodžio 10Be komentarųPILOTAS.LT

Pradėti realūs projekto įgyvendinimo darbai, siekiant elektrifikuoti pagrindinį ir labiausiai apkrautą šalies geležinkelių kelią Vilnius–Klaipėda. LINIJĄ ELEKTRIFIKUOS 3 ETAPAIS Geležinkelių infrastruktūrą valdanti bendrovė „LTG Infra“

Studija „Archway Studios“ (arch. „Undercurrent Architects“)

PARDUODAMAS „METŲ NAMAS“: Studijai pritaikytas Londono geležinkelio viadukas

2020 gruodžio 34 KomentaraiPILOTAS.LT

Londone parduodamas karalienės Viktorijos laikų geležinkelio viaduke įkurdintas būstas. Pagal firmos „Undercurrent Architects“ projektą prieš 8 metus įrengta studija „Archway Studios“ su gyvenamosiomis patalpomis 2013-aisiais

Siaurukas

UNIKALUSIS SIAURUKAS: Nuotolinis seminaras svarstys prarasti ar išsaugoti

2020 lapkričio 26Be komentarųPILOTAS.LT

Siaurasis geležinkelis turi potencialo tapti ne vien Lietuvos, bet ir užsienio traukos objektu. Unikalaus Aukštaitijos paveldo išsaugojimo klausimams šiandien bus surengtas nuotolinis seminaras. Lapkričio 26