Kostiumo dizainerės Jolanta Rimkutė ir Ieva Ševiakovaitė prieš 10 metų festivalyje „Mados infekcija“ pristatė drąsią ir ryškią lietuvio tapatumo ženklų ieškojusią kolekciją „LT identity“. Šiandien šis ženklas – viena žinomiausių dizainerių dueto, jau dešimt metų interpretuojančio ir kuriančio lietuviškus simbolius, kūrybos krypčių, tikra lietuviška kūrybinė industrija. Lietuvos valstybės atkūrimo dienos išvakarėse kūrybinis kolektyvas „LT identity“ pristato parodą, kuri supažindina su Lietuvos dizaino procesu madoje, fotografijoje ir grafikoje.
SUBŪRĖ KŪRYBINGĄ KOLEKTYVĄ
Vasario 15 dieną (penktadienį). Vilniaus dailės akademijos parodų salėje (Maironio g. 3) atidaroma paroda „LT identity: 10 metų tapatybės“.„LT identity“ idėjos autorės bei pagrindinės kūrėjos Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė per dešimtmetį subūrė išties margą įvairių kūrybinių sričių profesionalų komandą. Parodoje pristatomi grafikos dizainerių L.Sasnauskaitės, R.Savickaitės, L.Klimaitės, E.Kavarsko, G.Stulpino, dailininkės ir keramikės R.Šipalytės, fotografų M.Ežerskio, A.Valiaugos, T.Kaunecko, P.Gasiūno, K.Vanago darbai, sukurti bendradarbiaujant su „LT identity“.
Nuo pirmojo „LT identity“ pristatymo šią kryptį beveik kasmet pildė naujos kolekcijos. „Mados infekcijoje“ demonstruoti „Klonai“, „Tamsumas prašalinam“, „Budėk“, „Obsceniška“, linijos vaikams ir visai šeimai, interjero elementų kolekcija, marškinėlių serija. Taip pat dažnai vykdomi bendri projektai su komerciniais klientais, kurie nebijo į verslą pažvelgti drąsiai, bet „tautiškai“. Geriausias pavyzdys – 2012-aisiais „LT identity“ sukurtas „Lithuanian vodka“ pakuotės dizainas, kuris laimėjo auksą dizaino konkurse „A‘Design Award and Competition“.
PAGRINDINĖ TEMA – TAPATYBĖ
Pagrindinė „LT identity“ kolektyvo kūrybos tema – tapatybė. Kas tai? Ką ji reiškia ir kaip atsiskleidžia kasdienybėje? Peržvelgus pirmąją tokios apimties kolektyvo parodą, atsakymai galimi tokie – 10 metų veiklą atspindinčiuose kūriniuose matome nuolatinį tapatybės procesą. Ne tapatybę kaip konstantą ar duotybę, bet kūrybingą savo paties esmės ieškojimą, paremtą kultūrinių kontekstų, kodų žaidimu, socialinių realijų kvestionavimu bei savo kūrėjo statuso provokacijomis… Parodoje eksponuojami drabužių modeliai, grafikos darbai, fotografijos. Šias pagrindines parodos dalis papildys vaizdo medžiaga iš kolekcijų pristatymų bei dizaino objektai iš įvairių „LT identity“ kolekcijų bei komercinių projektų su AB „Stumbras“, AB „Pieno žvaigždės“ ir kt.
Paroda Vilniaus dailės akademijos parodų salėje veiks iki kovo 6 dienos.
Parengta pagal VDA informaciją.