Galinga olandų technika Klaipėdoje pradėjo jūrų uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbus. Šie beveik 130 mln. litų vertės darbai truks visus metus, o gyvendinus projektą, Klaipėdos valstybinis jūrų uostas galės aptarnauti 13 metrų grimzlės laivus.
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas (KVJU) yra Klaipėdos sąsiauryje, kurio šiaurinėje dalyje yra 15 ir 14,5 m gylio įplaukos kanalas, o vidurinėje dalyje – 13 m gylio farvateris. Neseniai pradėti Klaipėdos jūrų uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbai pamažu išplis į 1.591.377 m² uosto akvatorijos plotą. Bendra kasimo darbų apimtis sieks 4.515.000 m³. Kaip skelbia Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, nuo krantinių nr. 11 iki 106 iki 14,5 m bus išgilintas kanalas, po 12,5 m iš abiejų pusių išplatintas kanalas, įrengti laivų apsisukimo ratai, išgilinta akvatorija prie naujai statomo pirso ir kitų krantinių, iki 13,5 m išgilinta akvatorija prie įplaukimo į Malkų įlanką. Darbų rangovas – „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“ (Olandija).Kasamo grunto pagrindinį kiekį sudaro moreninis priemolis ir priesmėlis, vietomis padengtas dumblo nuosėdomis. Iškasų šlaitai formuojami 1:6 nuolydžiu.
Siekiant sumažinti darbų įtaką uosto darbui, olandai naudosis labai ribotu gilinimo įrangos skaičiumi. Čia naudojam žemsiurbė su siurbimo bunkeriu „Trailer Suction Hopper Dredger“ (TSHD), kurios ilgis siekia 160 m., o grimzlė – daugiau nei 10 m. Plotuose, kuriuose negalima pasiekti su TSHD bus panaudota didžiausia ir galingiausia žemsiurbė, kuri gali įplaukti į uostą – „Utrecht“. Ši žemsiurbė dirbdama pasiekia 1-3 mazgų greitį ir gali siurbti ne vien dumblą, bet ir moreninį priemolį bei priesmėlį su iki 40 cm skersmens rieduliais. Taip pat numatyta naudoti galingą žemkasę „Goliath“ (liet. Galijotas) su atbuliniu kaušu, skirtu pakrauti į baržas. Jos ekskavatoriaus kaušas vienu metu iškasa iki 25 m³ grunto. Beveik 130 mln. litų vertės darbai KVJU akvatorijoje truks 12 mėnesių.
Parengta pagal KVJU informaciją.